Cestu na Kysuce dokončia o tri roky (spojnica Oravy a Kysúc)

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Moderátor: Moderátori

Cestu na Kysuce dokončia o tri roky (spojnica Oravy a Kysúc)

Odoslaťod sergej » 10. Okt 2006 16:13

Cestu na Kysuce dokončia o tri roky

http://www.mynoviny.sk/c/2938677/Cestu- ... -roky.html

Oravská Lesná - Stavba cesty, ktorá spojí Oravu s Kysucami, bude môcť byť dokončená podľa plánu – v roku 2009. Výstavba je rozdelená na tri úseky, pričom všetky sú budované súčasne, každý inou firmou. Dĺžka celého prepojenia je 9,5 km, časť od Oravskej Lesnej dlhú 4,5 km stavia spoločnosť SKANSKA. Jej projektový manažér Marián Čechovič pre našu redakciu povedal, že tento úsek bude sprejazdnený už koncom budúceho roka. Pri našej návšteve stavby sme sa presvedčili, že tento termín je reálny, pretože spevňovacie a podkladové práce na vozovke sa už priblížili k druhému úseku – estakáde. Táto mostná časť, dlhá takmer 700 m, je najzložitejšia. Estakáda bude stáť na 28 pilieroch, pre ktoré firma ZIPP stavia v súčasnosti nosné pätky. Tretiu časť cesty buduje simultánne spoločnosť Strabag zo strany Novej Bystrice. Spojnica bude zaradená medzi cesty druhej triedy, jej šírka je projektovaná na 8 m a bude udržiavaná aj v zime.

Na túto komunikáciu čakajú obyvatelia hornej Oravy už desiatky rokov, odvtedy, ako bola ešte za čias socializmu kvôli vodnej nádrži Nová Bystrica zrušená niekdajšia stará cesta. Spojnica skráti ľuďom z Námestovského okresu cestu na Kysuce, do Žiliny, ale i na severnú Moravu o pár desiatok kilometrov. Cestu začali stavať v roku 2004 a mala veľkú podporu predchádzajúcej vlády.

Projektového manažéra M. Čechoviča sme sa spýtali, či sa neobáva, že súčasná vláda bude mať iné priority a na dokončenie tejto stavby nevyčlení dostatok finančných prostriedkov. „Finančné prostriedky na tento rok boli schválené. Neverím, že by teraz šiel niekto proti,“ myslí si M. Čechovič. „Uvidíme, koľko bude vláda schopná vyčleniť na stavbu v rozpočte na budúci rok.“ Dnes je už stavba v takom štádiu, že prerušiť, či dokonca zastaviť ju by bolo veľkou finančnou stratou. Nehovoriac už o strate politického kreditu pre každého vládneho politika.

Minulý týždeň boli práce na ceste v plnom prúde, pretože počasie stavbárom stále ešte praje. Do príchodu zimy chcú toho stihnúť čo najviac. Ako nám povedal majster Marián Kusenda, práce sa spomaľujú aj keď príde dážď. Ťažké nákladné autá vtedy často zapadajú do premočeného terénu. Najlepšie takýto terén zvládajú tatrovky, ktoré už nejeden raz museli vyťahovať z blata veľké MAN-y. Tie sú však na stavbe nepostrádateľné, lebo dokážu previezť až 30 ton materiálu.

zdroj: www.mynoviny.sk
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Naspäť na 2006

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.