vlad napísal:Branco napísal:Šaľa v ČecháchV spolupráci s Colasom Čechy sa začne v Českej republike pri Belotíne stavať autostrádny úsek dlhý 18,5 kilometra, na ktorom bude 23 mostných objektov, z toho 16 diaľničných.
Kolegovia z Inžinierskych stavieb, konkrétne zo šalianskej nuladeviatky, budú na tomto úseku lídrami a zabezpečia hlavne stavbu mostov.
http://www.inzinierske-stavby.sk/MOSTY/stavbycolasu_08_2006.pdf
A nebudú problémy s financiamy, nakolko nastúpila nová vláda a tá chce robit nejaké škrty vo výstavbe diaľnic? Bude sa to týkat aj D47?
Podľa najnovších správ, ak vláda prežije v parlamente, tak ODS bude chcieť privatizovať nejaký podiel ČEZ, z ktorého vykryje napríklad výstavbu D47. Faktom ale je, že výstavba českých diaľnic je stále viac financovaná na hlinených nohách, investujú sa desiatky mld. CZK (do určite potrebných projektov), ale je stále väčší problém zabezpečovať tieto financie každý rok. ŘSD už dlhuje na niektorých miestach v ČR aj niekoľkostomiliónové sumy pri výstavbe menších obchvatov alebo mostov, takže keby naozaj hrozili problémy s financiami, tak bude nevyhnutné pozastaviť výstavbu niektorých úsekov.
Problémom ČR je ten, že sa tak nastavili pravidlá v sociálnej sieti a iných oblastiach (životné prostredie), že sa nedá znížiť schodok verejných financií pod 100 mld. CZK a reálne dnes hrozí 173 mld. CZK
takže šetrenie v podobe mínus 20 mld. CZK na diaľnice, mínus 10 mld. CZK na armádu, plus 10 mld. CZK z vhej dane na cigarety atď. a je to bez ohľadu na to, či je tam teraz ODS alebo ČSSD, voľby dopadli "remízou". Správne mala byť vláda ODS+ČSSD. Ale ČR chce zrejme predčasné voľby.