BUDOVANIE SPOJENIA ORAVY A KYSÚC

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Moderátor: Moderátori

BUDOVANIE SPOJENIA ORAVY A KYSÚC

Odoslaťod wazari » 13. Sep 2006 11:20

BUDOVANIE SPOJENIA ORAVY A KYSÚC

(12.09.2006; Rozhlasová stanica Slovensko; Pozor, zákruta!; 13.00; 1,9 min.; JEDINÁK Juraj)

Už 22. apríla 2004 položili základný kameň cesty spájajúcej Oravu a Kysuce, ktoré oddelila vodná nádrž. Výstavba cesty sa stala aj prioritou bývalej vlády, čo potvrdil ako vtedajší premiér DZURINDA, tak aj minister dopravy PROKOPOVIČ. Cesta mala byť podľa ich vtedajších vyjadrení dokončená do troch rokov. Od dobudovania prepojenia si veľa sľubuje aj región, ktorý očakáva zlepšené podmienky na rozvoj.

Hovorkyňa spoločnosti Skanska, jedného zo zhotoviteľov stavy, M. DOBIŠOVÁ spresnila, že stavba cesty je v celkovej dĺžke 9‑tisíc 449 metrov a začala sa v apríli 2004. Stavia sa ako náhrada za cestu 2/520, ktorá bola v roku 1987 pri výstavbe vodného diela Nová Bystrica bez náhrady zlikvidovaná. Zmluvné ukončenie termínu je rok 2009, spoločnosť Skanska sa však zaviazala, že cestu sprejazdní do konca roka 2007. V súčasnosti je cesta v stave 70‑percentnej rozpracovanosti na celom úseku, pričom sú časti, kde práce finišujú a ďalšie, kde sa s prácami iba začína. Stavba má tri nosné objekty ‑ úsek Orava realizuje spoločnosť Skanska, druhým je úsek Kysuce a v strede je 700‑metrová estakáda.

M. DOBIŠOVÁ pripomenula, že spoločnosť Skanska realizuje aj ďalšiu stavbu na Orave, cestu Oravský Podzámok ‑ Horná Lehota v celkovej dĺžke 6‑tisíc 500 metrov. Na stavbe sa začalo reálne pracovať v apríli 2005, predpokladaný koniec výstavby je október 2007 a tento termín spoločnosť drží. Stavba je rozostavaná v celom úseku a do augusta 2006 tu bolo preinvestovaných 965 miliónov korún.
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Naspäť na 2006

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.