Žilina 5. septembra (TASR) - Deklaráciu o prioritnej výstavbe cestného prepojenia medzi Ostravou Nošovicami Čadcou - Žilinou a Martin podpísali dnes v Žiline zástupcovia Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory v Žiline (SOPK ZA), Krajskej hospodárskej komory Moravskosliezskeho kraja (KHK MSK), Združenia pre rozvoj Moravskosliezskeho kraja (SPR MSK) a Slovenskokórejského hospodárskeho výboru (SKHV). Ide o predovšetkým o vybudovanie diaľnice na úseku Čadca Svrčinovec, ktorá bude od slovenských hraníc do Ostravy a Nošovíc pokračovať ako rýchlostná komunikácia.
Riaditeľ žilinskej SOPK Ján Mišura informoval, že dohoda je určená ministerstvám dopravy, hospodárstva, slovenskej a českej vláde a Európskej komisii, aby okamžite začali konať. "Po spustení Kia/Hyundai sa pridá, ako tu spomínali kórejskí predstavitelia firiem, 300 kamiónov denne v oboch smeroch. A poľská strana pripravuje od roku 2008 pustiť kamiónovú dopravu z Katovíc a Bialsko-Biala po koridore VI do Žiliny. To sa všetko v Svrčinovci zleje a vznikne neúnosná katastrofická situácia," skonštatoval Mišura.
KHK Moravskosliezskeho kraja je podľa jej predsedu Pavla Bartoša pripravená urobiť maximum, aby boli súčasne so spustením výroby v automobilke Hyundai v Nošoviciach vybudované hlavné úseky cestného prepojenia so slovenským závodom Kia. "Obávam sa najmä problémov v úseku Svrčinovec - Čadca, ktorý je veľmi zložitý a možno najproblematickejší na celej trase. Prostredníctvom našich vládnych orgánov určite vyvoláme tlak na slovenskú stranu, aby tento úsek riešila súčasne s našimi úsekmi. Pretože, ako je známe, na celom dopravnom reťazci bude najužšie miesto limitovať plynulosť celej dopravy," uviedol Bartoš.
Asistent manažéra na oddelení dopravy a colných deklarácií Kia Motors Slovakia Marián Hradňanský upozornil, že v prípade nedobudovania cestnej infraštruktúry môžu vzniknúť problémy s dodávkami pre kórejskú automobilku. "V prípade omeškania do jednotlivých častí prevádzok a výroby zrejme nebudeme môcť plniť náš výrobný program, ktorý je 300 000 vozidiel v roku 2010," dodal Hradňanský.
http://ekonomika.sme.sk/c/2881068/V-Zil ... undai.html