ŽSR začali s projektom spojenia s letiskom

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Moderátor: Moderátori

ŽSR začali s projektom spojenia s letiskom

Odoslaťod Dialniciar » 14. Júl 2006 16:37

http://www.etrend.sk/71921/spravy-sita/ ... s-letiskom


ŽSR začali s projektom spojenia s letiskom

Železnice vyhlásili súťaž na projektovú dokumentáciu na projekt prepojenia železničného koridoru zo siete TEN-T s bratislavským letiskom a železničnou sieťou v Bratislave

[14.7.2006, SITA]

BRATISLAVA 14. júla (SITA) - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) začali s projektom prepojenia železničného koridoru zo siete TEN-T s bratislavským letiskom a železničnou sieťou v Bratislave. Vyhlásili totiž súťaž na vypracovanie projektovej dokumentácie vrátane inžinierskej činnosti a autorského dozoru stavby.

Projektová dokumentácia bude riešiť prepojenie troch bratislavských staníc, priame prepojenie bratislavského letiska na existujúcu železničnú sieť a elektrifikáciu železničnej trate v úseku Devínska Nová Ves - štátna hranica SR/Rakúsko (Marchegg). "Projekt bude z 50 % financovaný z fondu TEN-T (Trans Europe Network - Transport) Európskej únie a ďalších 50 % bude zo štátneho rozpočtu," zdôraznili pre agentúru SITA predstavitelia ŽSR. Ide pritom o financie pre plánovacie obdobie 2007 až 2013.

Prvá časť projektu zahŕňa priame prepojenie miest Bratislava a Viedeň zo súčasných staníc Bratislava Predmestie-Bratislava filiálka-Bratislava Petržalka, pričom celá trať bude pod zemou okolo 16 až 20 metrov a dĺžka tunelu bude okolo 6 kilometrov. Realizáciu tohto projektu plánujú železnice na roky 2010 až 2015.

Druhou časťou projektu je elektrifikácia trate Devínska Nové Ves - Marchegg v dĺžke 2,4 kilometra. S elektrifikáciou by sa malo na slovenskej strane, podobne ako na rakúskej strane, začať v roku 2007.

Treťou časťou projektu bude pripojenie bratislavského letiska na súčasnú trať v úseku Bratislava Nové Mesto - Bratislava ústredná nákladná stanica a to v dĺžke 1,5 kilometra v rokoch 2010 až 2015. "Na letisku bol workshop o celkovom riešení letiska, čiže aj letisko je cez ministerstvo dopravy zainteresované," dodali predstavitelia ŽSR.

Zástupcovia konzorcia TwoOne, ktoré by sa malo stať koncom augusta majoritným akcionárom bratislavského letiska, však uvedený projekt pre agentúru SITA nekomentovali. Začiatkom roka však konzorcium prezentovalo investičný zámer na sprevádzkovanie vlakového spojenia medzi Viedňou, viedenským a bratislavským letiskom do roku 2009 a tiež uzavretie zmluvy s rakúskou železnicou Österreichische Bundesbahn o spolupráci pri tomto projekte.

Potenciálni záujemcovia o vypracovanie projektovej dokumentácie môžu získať súťažné podklady do 28. júla 2006, lehotu na predloženie ponúk stanovili železnice na 23. augusta tohto roka. Od uchádzačov požadujú ŽSR zábezpeku na zabezpečenie viazanosti ponuky vo výške 10 mil. Sk, výkaz ziskov a strát či výkaz o príjmoch a výdavkoch za roky 2003 až 2005, pričom priemerný ročný obrat v daných rokoch musí byť v každom z nich minimálne 100 mil. Sk.

Železnice tiež vyžadujú zoznam zmlúv rovnakého alebo podobného charakteru. S víťazom by mali železnice uzavrieť rámcovú zmluvu na desať rokov. "Rámcová zmluva na desať rokov je z dôvodu, že projektant bude robiť autorský dozor počas celej realizácie stavby do roku 2015," vysvetlili ŽSR.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Naspäť na 2006

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.