Most do Dlhej nad Oravou bude opravený v predstihu

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Moderátor: Moderátori

Most do Dlhej nad Oravou bude opravený v predstihu

Odoslaťod Dialniciar » 08. Júl 2006 21:57

http://www.regionalnenoviny.sk/c/279255 ... stihu.html


Most do Dlhej bude opravený v predstihu

Prechádzať Oravou po ceste I/59 je v súčasnosti pre mnohých motoristov „trápením“. Ako skúšku nervov cestu chápu najmä tí, čo musia denne dochádzať po tejto komunikácii za prácou. Jedným zo štyroch úsekov, ktorých prechod je označený svetelnou signalizáciou, je aj most v Dlhej nad Oravou. Mnohí motoristi majú pocit, že stavba postupuje veľmi pomaly. Na informačnej tabuli je uvedené, že stavba bude ukončená v októbri budúceho roku.

„Robíme všetko pre to, aby sme plánovaný termín skrátili a aby bola na moste obnovená plná premávka už do konca tohto roku. Je to v záujme Cestných stavieb, s. r. o., Liptovský Mikuláš ako zhotoviteľa a zároveň aj Slovenskej správy ciest – Investičnej výstavby a správy ciest Žilina ako objednávateľa tejto stavby,“ vysvetlil Pavol Beťko, výrobno – technický námestník Cestných stavieb Liptovský Mikuláš.

Rekonštrukčné práce zabezpečujú Cestné stavby, s. r. o., Liptovský Mikuláš, stredisko Tvrdošín. Vedúcim strediska je František Polakevič, ktorý nás oboznámil so súčasným stavom prác na oprave 115,25 m dlhého a 12 m širokého mosta, ale aj s najbližšími plánmi ďalšieho postupu prác.

Zmluvným termínom začatia prác s plánovanou investíciou 25 849 tisíc korún bol december 2005, ale s rekonštrukciou mosta sa začalo až v apríli. Most sa musel počas zimných mesiacov udržiavať v takom stave, aby bez problémov prebiehala zimná cestná údržba.

„Na moste boli odbúrané všetky časti mostného zvršku (zábradlie, rímsy, chodníky, vozovka, izolácia, vyrovnávací betón). Povrch polovice cesty je vyfrézovaný v hrúbke 50 mm a do hĺbky 120 mm bola zostávajúca vozovka vybúraná. Na týchto úsekoch položíme nové asfaltové vrstvy. Dĺžka úseku je navrhnutá tak, aby došlo k plynulému výškovému napojeniu na jestvujúcu cestu a boli vyhladené prípadné existujúce nerovnosti na vozovke.“

Motorista z okna svojho vozidla vidí stavebné opravy na moste. Čo je jeho zraku skryté, to sú opravy na spodnej časti mosta. „Po statickom prepočte nosnej konštrukcie mosta vyšlo najavo, že konštrukčné prvky mosta nevyhovujú požadovanej zaťažiteľnosti triedy A, do ktorej tento most patrí. Aby sme vyhoveli požiadavkám zaťažiteľnosti, musíme zosilniť nosnú konštrukciu stojok hlavného nosného poľa, zosilnenie oblúka v päte a ďalších častí. Sú to veľmi náročné práce, mnohé sú vykonávané z lešenia.“ Problematické sú i práce nad železničným prejazdom. Vybudované je ľahké pojazdné lešenie, z ktorého sa robia stavebné práce počas prestávok medzi premávajúcimi vlakmi. Využije sa aj najdlhšia prestávka súčasného grafikonu medzi 23.30 a 4.30 h tak, aby v čo najmenšej miere bola obmedzená premávka vlakov.

„Naším zámerom je vykonanie opráv mosta pri použití najnovších technológií v kvalite zodpovedajúcej triede A. Tá je nutná pri súčasnej zaťaženosti tejto oravskej cesty, spôsobenej najmä kamiónovou dopravou. Zracionalizovali sme harmonogram prác. Budeme využívať všetky prostriedky, do čoho počítame aj prácu v noci, aby verejnosť bola čo najmenej obmedzovaná. Konečným cieľom je skrátiť termín spustenia plnej premávky.


Anna Čelková

[4. 7. 2006]
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Naspäť na 2006

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.

cron