Diaľnica medzi BA a TT bola včera dlhé hodiny nepriechodná

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Moderátor: Moderátori

Diaľnica medzi BA a TT bola včera dlhé hodiny nepriechodná

Odoslaťod Andrej » 09. Jún 2006 07:19

Medzi Bratislavou a Trnavou je diaľnica zatvorená pravidelne, včera po havárii kamióna bola odstavená od rána až do štvrť na päť popoludní
Diaľnica bola včera dlhé hodiny nepriechodná

http://www.sme.sk/clanok.asp?cl=2755399

[9. 6. 2006]

Medzi Bratislavou a Trnavou je diaľnica zatvorená pravidelne, včera po havárii kamióna bola odstavená od rána až do štvrť na päť popoludníBRATISLAVA - Diaľnica medzi Trnavou a Bratislavou bola včera niekoľko hodín opäť nepriechodná. Tvorili sa kolóny, autá odkláňali na vedľajšie cesty.

Tento úsek diaľnice je zatvorený pomerne často. Najhoršie to bolo koncom minulého roka, keď za veľmi zlého počasia do seba narazilo 98 áut v smere z Bratislavy do Trnavy.

Pri Trnave sa na diaľnicu do Bratislavy zlievajú cesty z troch strán. V opačnom smere je situácia podobná.

Najviac áut jazdí v ranných a popoludňajších hodinách a v pondelok a piatok.

Dopravný expert Igor Rimarenko, ktorý bol v tíme projektujúcom diaľnicu v Československu od roku 1968, hovorí, že na diaľniciach chýba informačný systém. Nehody, ktoré odstavia dopravu, sú bežné aj na Západe, lenže tam majú fungujúci systém odklonu áut na vedľajšie cesty.

"Keď sa u nás stane nehoda pri Senci, autá ďalej pri Trnave vchádzajú na diaľnicu. Kým prídu policajti, dovezú značky na všetky príjazdové cesty a začnú odkláňať dopravu, je už neskoro, na diaľnici je zápcha," hovorí Rimarenko.

Podľa neho máme zlé značenie aj na "odklonové cesty", potom vznikajú zápchy aj pred nimi.

Vladimír Gemela z policajného prezídia hovorí, že najhustejšia doprava na diaľnici je v okolí Senca a nehody tam vznikajú najmä vinou nedodržania bezpečnej vzdialenosti a vysokej rýchlosti.

Rimarenko si myslí, že investícia do informačného systému by sa oplatila, mohli by ním meniť napríklad maximálnu povolenú rýchlosť. "Museli by namontovať sčítače dopravy a na niektorých úsekoch kamery. Keby zaťaženie diaľnice prekročilo určitú hranicu, informačné tabule by automaticky napísali nižšiu povolenú rýchlosť. Tak isto pri zhoršenom počasí." Nemyslí si, že rýchlosť medzi Bratislavou a Trnavou by bolo treba znížiť nastálo.

Vlani sa na diaľniciach stalo 1338 nehôd, pri ktorých zahynulo 19 ľudí. "Keď sa stane nehoda na diaľnici, prichádzajúci a brzdiaci vodiči by mali okamžite zapnúť výstražné svetlá, aby do nich odzadu nenarazili ďalšie autá," hovorí Gemela.

K nehodám majú často problém dostať sa záchranárske autá. Podľa Gemelu sa včera na diaľnici začala za haváriou vytvárať kolóna, ale niektorí sa snažili predierať odstavným pruhom dopredu a úplne zapchali príjazd k nehode.

Nehoda sa stala krátko pred siedmou ráno, diaľnicu v smere do Bratislavy spojazdnili o štvrť na päť.

RICHARD FILIPKO
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Naspäť na 2006

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.