Pavol Prokopovič - minister dopravy ( 2002 - 2006 )

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Ako ste spokojní s prácou P. Prokopoviča?

Som veľmi spokojný, lepšieho ministra by sme si už ani nemohli priať
1
3%
Som skôr spokojný, urobil však zopár chýb a nie vždy som s ním súhlasil
3
9%
Neutrálny postoj, jeho pozitíva aj negatíva sú vyrovnané
12
34%
Som skôr nespokojný, minister narobil viac škody ako úžitku na MDPT
3
9%
Som veľmi nespokojný, ten človek nemá na MDPT čo robiť!
16
46%
 
Celkový počet hlasov : 35

Pavol Prokopovič - minister dopravy ( 2002 - 2006 )

Odoslaťod Andrej » 08. Jún 2006 22:08

Rad by som vedel vas nazor na sucasneho ministra dopravy. Ste s nim spokojni/nespokojni, co vsetko vykonal, kde urobil chyby, pozitiva, negativa... pripadne koho by ste navrhli za noveho ministra dopravy?

A este by som bol rad, keby ste nehodnotili jeho vyroky, ale hlavne jeho pracu. O vyrokoch mame myslim vsetci podobny nazor :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 08. Jún 2006 22:37

Tento človek si tam nemal nikdy sadnúť.

Cestná infraštruktúra:

- tolerovanie a podceňovanie stavu ciest I.-III. triedy z hľadiska minimálnej údržby a opráv, kapitálové výdavky vo výške 100 mil. SKK pre celú SR pre strediská správy a údržby ciest

- po reforme cestnej siete mierna snaha situáciu zlepšiť, avšak nie už od r. 2005 ale až od r. 2006, čo je volebný rok

- veľmi slabé pretláčanie finančných záujmov pre cestnú infraštruktúru v rámci vlády

- legislatívne nedostatky, stavebný zákon (časť pre dopravu), EIA - ŽP časť pre dopravu, majetko-právne vysporiadanie, vyvlastňovania pre národné záujmy ako je výstavba diaľnic tiež nedoriešené

- zlá spolupráca medzi MDPT a jej organizáciami SSC a NDS - takmer žiadna komunikácia

- absolútne zlyhanie pri výstavbe a rozvoji diaľničnej siete, absolútne nepresné informácie k stavu a dianiu v tomto segmente, nesplniteľné sľuby napríklad pre firmu KIA, neznalosť stavu na jednotlivých diaľniciach (časté (mylné) informácie v tlači nezodpovedali realite)

- nezavedenie elektronického mýtneho systému pre autá nad 3,5 tony v r. 2006 a teda neriešenie napríklad väčšieho investovania do opráv či výstavby diaľnic

- založenie spoločnosti NDS, a.s. bolo pozitívnym javom, ktorý však nebol dokončený prvý polrok 2006 formou podpísania výstavby diaľničnej siete cez formu PPP alebo aj P3

- nevyčerpanie všetkých peňazí pre diaľničnú infraštruktúru vo výške cca. 3 mld. SKK čo bolo spôsobené neefektívnym navýšením financií pre rok 2005 oproti roku 2004 o viac ako 50%, čo trh jednoducho nemá šancu vyriešiť, podobný je rok 2006

- predraženie výstavby celej cestnej infraštruktúry zostalo (či už novostavaná cesta na severe SR, kde ide až o 20% predraženie až pod diaľničnú infrašstruktúru), ktoré však už nie je najvyššie v EÚ vzhľadom na iné prepočty SR predbehlo napríklad Rakúsko a ČR, avšak treba doplniť, že vzorec pre výpočet v SR nie je celková cena na diaľnice/celkový počet postavených kilometrov na daný rok, ale je to cena 1 km na ľahké stavebné podmienky + cena 1 km na stredne ťažké stav. podm. + cena na 1 km na ťažké staveb. podm. /3, ... čo samozrejme nie je presný údaj

- zavedenie cenových stropov na výstavbu diaľničnej infraštruktúry ako riešenie predražovania diaľnic sa stalo výnimkou v rámci EÚ, ... predraženie však zostalo formou zmien v inžinierskych sieťach atď., kde je však potrebné doplniť, že mapy za Československa nezachytávajú dnes aktuálne siete vodovodov atď. ... stavebná firma však už nemá právo upraviť konečnú cenu podľa inflácie - ceny ropy, stavebných materiálov, hlavne ocele, sa dnes nedajú odhadovať na viac ako 24 mesiacov, čo spôsobuje neklesanie cien

- pozitívom pri diaľničnej výstavbe bola pokuta od PMÚ SR pre stavebné firmy za kartelovú dohodu na diaľničnom úseku na D1

- zmena dopravnej politiky štátu v r. 2002, následne v r. 2004

- nedodržiavanie plánovaných rozpočtov v r. 2002/2003/2004 pre cestnú infraštruktäru

Ostatné nech posúdia iní, železnice by mohol JoHnZ - možno tam je to lepšie. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 09. Jún 2006 10:19

Železnice úplne roz******* (každý doplní podľa vlastných preferencí)

Síce sa rozbehol V. koridor, ale len vďaka peniazom EÚ, aj to som si všimol,že sa tam niekedy robí dosť polovičato ... viete napríklad, že už máme aj na koridore (hotovom) pomalú jazdu? Kúsok za Bratislavou Račou smer Svätý Jur je 15m jazda 40 km/h kvôli *rozpadajúcemu sa* prepustu ... budúci týždeň má začať záručná oprava ...

Rozdelenie železníc bolo odfláknuté, a v tejto extrémnej podobe vari aj zbytočné ... prečo sa nezvolil rakúsky model, kedy sú jednotlivé časti oddelené len účtovne a spolu fungujú ako štátny holding. Prevádzkovo sú pri tom spojené ako za unitárnych železníc a nikto nenadáva. OBB vedia byť operatívne a pri tom poskytujú rovnaké služby aj ostatným účastníkom železničnej prevádzky. My sa v prevádzke pri nejakej mimoriadnosti ideme akurát utelefonovať ...

V poslednom čase sa začalo tlačiť na manažment ŽSR aby sa vykazoval s čo najlepšími hospodárskymi výsledkami ... viete, čo z toho vzniklo? Začala sa flákať údržba ... lebo neboli peniaze ... posledný prípad na širokorozchodke kedy sa im to tam na 30m celé rozsypalo budiž príkladom za všetkých ...

Nášho pána generálneho Mateja a jeho "tým" síce nepovažujem za najhorší manažment, ale tiež by sa mohli zamyslieť nad niektorým smerovaním rozhodnutí (napr. onen jednotný farebný look ... 30 dńové intervaly na umývanie lokomotív, ktoré pôvodným náterovým schémam /ktoré navrhovali praktici, ktorý vedeli čo sa ako špiní/ bohato stačili náterovému variantu pána Blonskeho/ rozhodne nepostačujú /pretože tá najšpinavšia časť je akosi bielej farby, narozdiel od tmavomodrej, zelenej či karmínovo červenej ako bola predtým/ no ale to už nie je o ministrovi :)

Podstatné je to, že štát od 1999 doteraz nikdy nebol schopný zaplatiť to čo si objednal, vždy na osobnej doprave nechal sekeru 800 mil - 1,2 mld Sk ... potom sa nemôžeme diviť, že sme v strate ... na čo (keďže chcel zakryť neschopnosť štátu) vymyslel, že sa bude kalkulovať na začiatku roka a potom už nedostaneme ani korunu navrch (takže keď nám ceny ropy alebo elektriky stúpnu tak to ide na firemné triko) ... to je teda systémové riešenie, nech sa s tým pán minister ide strčiť niekam ... ak toto ešte prejde (neviem, či to nestačí len ako nariadenie vlády), môžeme ho konečne vyhlásiť za hrobára slovenských železníc ... lebo dráha naozaj nie je len ten piaty koridor

... môžeme ďakovať len umu socialistického strojárstva za to, že len s menšími zmenami dokážu stroje navrhované a konštruované pred 20-50 rokmi (napríklad jedna z kľúčových rád ZSSK Cargo rada 183 má rok výroby okolo 1968, rada 754 ZSSK /elitné stroje na výkony diaľkovej osobnej a rýchlikovej dopravy na neelektrifikovaných tratiach/ rok výroby 1973 ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod beatle » 15. Jún 2006 09:07

Katastrofa... Absolútne neplnenie programu najmä v oblasti verejnej dopravy. Nevznikol žiadny funkčný integrovaný dopravný systém... Dementné rozdeľenie kompetencí - regionálne železnice pod štatom, regionálne autobusy pod krajmi spôsobuje nelogické súbehy železnice a autobusov.

Bordel a komunistické mozgy v železniciach. Príklad - Tatranská električka: Boli zavedené automaty na lístky, turisti si kupujú lístky (aj za niekoľko stoviek) na zastávkach bez personálu v automatoch LEN NA MINCE. Hovorca spoločnosti Miloš Čikovský namiesto pokusu o sebareflexiu vypustí: "Cestujúci je povinní sa pred jazdou informovať..." Proste celý jeho rezort žije cca v roku 1976...

V oblasti cestnej dopravy bolo napísané dosť už vyššie... :roll:
disclaimer: uzivatelovi "beatle" boli priradene "ghost" prispevky, ktore nemali priradeneho uzivatela po pade databazy v lete 2006 t.j. pochadzaju od viacerych uzivatelov.
beatle
dummy user
 
Príspevky: 33
Založený: 04. Aug 2006 10:33

Odoslaťod aquila » 15. Jún 2006 13:17

inak som si len zhruba pozrel debatu prokopovic vs. veteska z hzds a ja som mal fakt dojem, ze ani jeden nevie, ze o com ... vseobecne frazy, moc nekonkretizovali, snad az na to ze prokopovic prvy krat spomenul ze na slovensku nebude PPP ale bude to vlastne financny leasing na 25 rokov
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod E499.3056 » 15. Jún 2006 14:20

KA TA ST RO FA a nic viac... setko len posral a nic dobre neurobil
Obrázok používateľa
E499.3056
diskutujúci
 
Príspevky: 183
Obrázky: 16
Založený: 17. Sep 2005 16:39

Odoslaťod beatle » 15. Jún 2006 17:06

Najhoršie je, že žiadna strana nemá v oblasti dopravy nejaký extra super program. Teda že žiadna neprezentuje nejaké riešenia súčasných problémov... :cry:
disclaimer: uzivatelovi "beatle" boli priradene "ghost" prispevky, ktore nemali priradeneho uzivatela po pade databazy v lete 2006 t.j. pochadzaju od viacerych uzivatelov.
beatle
dummy user
 
Príspevky: 33
Založený: 04. Aug 2006 10:33

Odoslaťod Andrej » 15. Jún 2006 20:59

Moj nazor na Prokopovica - hoci to nie je vobec moj oblubeny politik a velmi nerad mam ten jeho populizmus (dialnica do Kosic do 2010 atd.), vidim aj pozitiva, ktore urobil, a pritom su to zakladne veci:

Ako prvy minister dopravy zabezpecil realne financovanie dialnicnej a zeleznicnej siete (o cestnu siet II. a III. triedy sa uz staraju VUC). Teda -
D a RC - cca 150% narast - z 8 mld v r. 2003 na cca 20 mld v r. 2006 (konecna suma este nie je znama)
Zeleznice - takisto - rozbehli sa prace na vyse 100 km V. europskeho koridoru a je realne ukoncenie modernizacie z BA az po Cadcu do r. 2012.
Cesty I. triedy (SSC) - rozpocet sa zvysil z cca 400 mil. Sk (vtedy dokonca pre celu cestnu siet) na 3,2 mld. Sk (iba pre cesty I. triedy).
Cesty II. a III. triedy - stara sa o ne VUC a kedze ich financovanie je zalozene na dani z min. olejov a na roznych inych zdrojoch (cize je to skor vysledok fiskalnej decentralizacie ako ministra MDPT) - rozpocet vsetkych krajov na opravy ciest je dnes spolu cca 2-3 mld. Sk
Dalsi "uspech" - priprava PPP (lepsie povedane leasingu dialnice) - aj ked sa pilotny projekt stale odsuva, bude to zrychlenie vystavby dialnic a po nom sa mozu pripravovat dalsie taketo projekty (napr. D4...)

A co je podla mna hlavne - toto zvysene financovanie nie je zalozene na vysokych pozickach s 20-30% urokmi, a da sa dalej pokracovat v jeho navyseni. Pomocou eurofondov a PPP sa este viac navysi a v dalsich rokoch mozme pri akejkolvek vlade predpokladat len na D a RC rozpocet 20- 40 mld Sk.

Dalej, v tomto volebnom obdobi sa odovzdalo 71 km novych D, RC a privadzacov. Do konca roka 2006 to ma byt dalsich cca 51 km
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4147

Stavebna produkcia je najvyssia v historii SR, je vraj dokonca vyssia ako za megalomanskych rokoch pocas komunizmu.

Teraz tu nijako nechcem obhajovat tohto ministra, len som uviedol aj jeho pozitiva. S kritikou, ktoru ste tu ostatni uviedli viac-menej suhlasim. A tak ako napisal tomas1, na Slovensku nemame v ziadnej strane nejakeho extra odbornika. Napr. Smer ma L. Vazneho - ten je dost podobny prokopovicovi a co sa mi nepaci, ze chce dostat letisko a zeleznice znova do ruk statu. To uz potom skor J. Mikolaja (SNS), ktory sa v tom vyzna trocha lepsie.

Moje celkove hodotenie prokopovica - take priemerne - pozitiva a negativa su vyrovnane. Najviac si to u mna pokazil jeho neznalostou a populizmom. Financovanie infrastruktury - aj ked sa podstatne navysilo, stale je to malo, ale je tu tendencia dalsieho rastu. Dalsi minister, nech tu uz bude ktokolvek, bude mat uz o nieco lahsiu situaciu ako tento.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod B; » 16. Jún 2006 06:39

Andrej napísal:Ako prvy minister dopravy zabezpecil realne financovanie dialnicnej a zeleznicnej siete (o cestnu siet II. a III. triedy sa uz staraju VUC). Teda -
D a RC - cca 150% narast - z 8 mld v r. 2003 na cca 20 mld v r. 2006 (konecna suma este nie je znama)
...
A co je podla mna hlavne - toto zvysene financovanie nie je zalozene na vysokych pozickach s 20-30% urokmi, a da sa dalej pokracovat v jeho navyseni. Pomocou eurofondov a PPP sa este viac navysi a v dalsich rokoch mozme pri akejkolvek vlade predpokladat len na D a RC rozpocet 20- 40 mld Sk.


Ja si len skromne myslim, ze toto je skor vecou ministerstva financii.
Navysenie po 2004 - zeby Kia + vstup do EU?
A zda sa mi, ze tie navysene prostriedky neboli vycerpane, cerpanie bolo okolo 50% (mozno 60%?)?
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Andrej » 16. Jún 2006 08:36

B; napísal:Ja si len skromne myslim, ze toto je skor vecou ministerstva financii.
Navysenie po 2004 - zeby Kia + vstup do EU?
A zda sa mi, ze tie navysene prostriedky neboli vycerpane, cerpanie bolo okolo 50% (mozno 60%?)?


Ale to financovanie priamo suvisi napr. aj so vznikom NDS - ta si moze brat uvery bez zatazovania statneho rozpoctu. A nebola to iba Kia, ktora donutila urychlenie dobudovania dialnice, bola to hlavne EU.
Cerpanie bolo na urovni cca 80 %, co bolo sposobene tym, ze sa nestavali niektore useky, ktore sa mali stavat - napr. R1 Zarnovica-S.Podrhadie (odtialto sa vsak prostriedky presunuli na Vazec-Mengusovce), D1 Sverepec - Vrtizer a D1 Meng.-Janovce (kde vieme, preco sa stavat nemohlo. A peniaze sa odtialto presunut nedali, kedze boli viazane na konkretny usek).

No a chcel som tym zdoraznit jedine to, ze konecne sa podarilo zvysit financovanie infrastruktury aspon na trocha prijatelnu (a hlavne udrzatelnu, s moznym dalsim navysenim) uroven, a stale pocut iba kritiku a nic ine.

Ono je to lahke niekoho kritizovat, ale koho by ste navrhli ako dalsieho ministra DPaT?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod mapman » 16. Jún 2006 10:58

Ďalší minister? No, politici budú chcieť politika, takže aby som pravdupovedal, tak najdoležitejšie bude, aby sa, nech už tam bude ten či onen, obklopil kvalitným tímom ľudí, ktorí sa v jednotlivých oblastiach rezortu vyznajú, a hlavne aby fungovala táto spolupráca tak, že minister bude prezentovať názory tohto tímu a nie svoje, obmedzené. Žiadny človek tento rezort nemože zvládať dobre sám... To si myslím ja...
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod B; » 16. Jún 2006 11:08

a co tento clanok ohladom cerpania:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=20869#20869
diskutuje sa o tom v okoli mojho prispevku
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=20874#20874

Aky je dovod, ze sa nazacalo stavat
R1 Zarnovica-S.Podhradie ? procesna chyba NDS v rezorte MDPaT
Preco sa nezacal stavat
D1 Sverepec - Vrtizer ?
Ja si myslim, ze je to plne v kompetencii MDPaT.

Na tvoju poslednu otazku viem odpovedat iba salamunsky:
Hocikoho ineho 8)

Ale predsa len doplnim, je to vazna vec:

Cloveka, ktory je schopny si po 2 rokoch na cele rezortu nastudovat trasovanie 4 slovom styroch slovenskych dialnic.

Aby nebolo iba kritizovanie, suhlasim, ze vznik NDS je dobra vec, ktora sa
udiala za p. Prokopovica.
Ale nie som si celkom isty, ci je pouzivana spravne a cielene na plnenie planov MDPaT...
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Andrej » 16. Jún 2006 11:32

B; napísal:a co tento clanok ohladom cerpania:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=20869#20869
diskutuje sa o tom v okoli mojho prispevku
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=20874#20874

Aky je dovod, ze sa nazacalo stavat
R1 Zarnovica-S.Podhradie ? procesna chyba NDS v rezorte MDPaT
Preco sa nezacal stavat
D1 Sverepec - Vrtizer ?
Ja si myslim, ze je to plne v kompetencii MDPaT.

Na tvoju poslednu otazku viem odpovedat iba salamunsky:
Hocikoho ineho 8)

Ale predsa len doplnim, je to vazna vec:

Cloveka, ktory je schopny si po 2 rokoch na cele rezortu nastudovat trasovanie 4 slovom styroch slovenskych dialnic.

Aby nebolo iba kritizovanie, suhlasim, ze vznik NDS je dobra vec, ktora sa
udiala za p. Prokopovica.
Ale nie som si celkom isty, ci je pouzivana spravne a cielene na plnenie planov MDPaT...


Ohladom toho cerpania, suhlasim, ze 9 mld. Sk je velmi vela a tiez by som rad vedel, kde sa taka suma zobrala?
To, ze sa nezacal stavat Sverepec - Vrtizer - MDPT nemalo pravomoci na urychlenie vsetkych potrebnych veci na zaciatok vystavby, tu je chyba skor v stavebnom zakone.
Zarnovica-S.Podhradie - tu uplne zlyhala komunikacia medzi NDS a verejnostou, podobne ako pri D1 Presov-Svinia. To je este pozostatok komunizmu, kedze vtedy sa vobec nedbalo na nejake pripomienky obcanov, a dnes, ked tu mame demokraciu, tak sa v NDS cuduju, ze ako je mozne ze im niekto protestuje proti stavbe RC alebo D?

Podla mna jedna z najvaznejsich chyb sucasneho ministra bolo to, ze napriek tomu, ze slubuje urychlene dobudovanie D1 R1 a D3, tak nic nerobi na pripravu tych usekov, ktore sa maju v buducnosti stavat. Keby boli pripravene viacere useky, tak napr. zo stavby R1 Zarnovica - S.Podhradie sa mohli presunut peniaze napr.na R1 Selenec-Beladice
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 17. Jún 2006 21:34

Andrej napísal:Moj nazor na Prokopovica - hoci to nie je vobec moj oblubeny politik a velmi nerad mam ten jeho populizmus (dialnica do Kosic do 2010 atd.), vidim aj pozitiva, ktore urobil, a pritom su to zakladne veci:

Ako prvy minister dopravy zabezpecil realne financovanie dialnicnej a zeleznicnej siete (o cestnu siet II. a III. triedy sa uz staraju VUC). Teda -
D a RC - cca 150% narast - z 8 mld v r. 2003 na cca 20 mld v r. 2006 (konecna suma este nie je znama)
Zeleznice - takisto - rozbehli sa prace na vyse 100 km V. europskeho koridoru a je realne ukoncenie modernizacie z BA az po Cadcu do r. 2012.
Cesty I. triedy (SSC) - rozpocet sa zvysil z cca 400 mil. Sk (vtedy dokonca pre celu cestnu siet) na 3,2 mld. Sk (iba pre cesty I. triedy).
Cesty II. a III. triedy - stara sa o ne VUC a kedze ich financovanie je zalozene na dani z min. olejov a na roznych inych zdrojoch (cize je to skor vysledok fiskalnej decentralizacie ako ministra MDPT) - rozpocet vsetkych krajov na opravy ciest je dnes spolu cca 2-3 mld. Sk
Dalsi "uspech" - priprava PPP (lepsie povedane leasingu dialnice) - aj ked sa pilotny projekt stale odsuva, bude to zrychlenie vystavby dialnic a po nom sa mozu pripravovat dalsie taketo projekty (napr. D4...)

A co je podla mna hlavne - toto zvysene financovanie nie je zalozene na vysokych pozickach s 20-30% urokmi, a da sa dalej pokracovat v jeho navyseni. Pomocou eurofondov a PPP sa este viac navysi a v dalsich rokoch mozme pri akejkolvek vlade predpokladat len na D a RC rozpocet 20- 40 mld Sk.

Dalej, v tomto volebnom obdobi sa odovzdalo 71 km novych D, RC a privadzacov. Do konca roka 2006 to ma byt dalsich cca 51 km
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4147

Stavebna produkcia je najvyssia v historii SR, je vraj dokonca vyssia ako za megalomanskych rokoch pocas komunizmu.

Teraz tu nijako nechcem obhajovat tohto ministra, len som uviedol aj jeho pozitiva. S kritikou, ktoru ste tu ostatni uviedli viac-menej suhlasim. A tak ako napisal tomas1, na Slovensku nemame v ziadnej strane nejakeho extra odbornika. Napr. Smer ma L. Vazneho - ten je dost podobny prokopovicovi a co sa mi nepaci, ze chce dostat letisko a zeleznice znova do ruk statu. To uz potom skor J. Mikolaja (SNS), ktory sa v tom vyzna trocha lepsie.

Moje celkove hodotenie prokopovica - take priemerne - pozitiva a negativa su vyrovnane. Najviac si to u mna pokazil jeho neznalostou a populizmom. Financovanie infrastruktury - aj ked sa podstatne navysilo, stale je to malo, ale je tu tendencia dalsieho rastu. Dalsi minister, nech tu uz bude ktokolvek, bude mat uz o nieco lahsiu situaciu ako tento.


Budem reagovať, už je po voľbách. :arrow:

1. Ako prvý minister dosiahol najväčšie nevyčerpanie finančných prostriedkov vo svojom rezorte pri výstavbe diaľničnej siete.
2. Nemyslím, že je zásluhou ministra, že sa modernizuje severný železničný koridor, to je totiž hlavne priorita EÚ. A naopak skôr nedosiahol privatizáciu nákladnej dopravy a nedosiahol vyrovnané hospodárenie osobnej dopravy ani nedosiahol žiadne podstatné modernizačné práce na vozovom parku železníc.
3. Cesty I. triedy, neriešenie technického stavu na Strediskách údržby SSC, ktoré minister cielene odovzdal samosprávam a tie nech sa starajú o modernizácie. Zhoršenie stavu ciest I. triedy. Kto jazdí, ten vidí. Cestné obchvaty - netreba komentovať.
4. Cesty II. a III. triedy - kým boli v správe ministerstva, tak sa neudržiavali takmer vôbec. Dnes sú len náklady na najnutnejšie opravy vyčíslené na viac ako 10 mld. SKK, suma 2-3 mld. SKK stačí na zimnú a letnú údržbu, na opravu výtlkov.
5. PPP - nie je úspechom, keď mešká.
6. To, čo sa ráta do odovzdaných km nie sú presné čísla.
7. Stavebná produkcia - je nestála. Dnes najvyššia, v r. 2002-2003 ani nie. A výstavba diaľničnej siete nie je rýchlejšia ako v rokoch 1996-1997.
8. Železnice Cargo - neboli nakoniec sprivatizované, takže nie je čo vracať do rúk štátu. Letisko - ešte nebolo stále reálne predané.
9. Pán Mikolaj - je odborník na cestnú infraštruktúru, to, že je politikom je dobré, nesúhlasiť s ním v politike je možné, ale po odbornej stránke má prehľad a vie veľmi dobre, o čom hovorí. Alebo si Andrej nad ním ?
10. Situácia v dopravnej infraštruktúre nemusí byť vôbec lepšia, pretože tie čísla sú jasné: potrebné sú mimoriadne veľké investície a prípravné práce sa stále viac komplikujú.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 17. Jún 2006 22:51

Dy napísal:Budem reagovať, už je po voľbách. :arrow:

1. Ako prvý minister dosiahol najväčšie nevyčerpanie finančných prostriedkov vo svojom rezorte pri výstavbe diaľničnej siete.
2. Nemyslím, že je zásluhou ministra, že sa modernizuje severný železničný koridor, to je totiž hlavne priorita EÚ. A naopak skôr nedosiahol privatizáciu nákladnej dopravy a nedosiahol vyrovnané hospodárenie osobnej dopravy ani nedosiahol žiadne podstatné modernizačné práce na vozovom parku železníc.
3. Cesty I. triedy, neriešenie technického stavu na Strediskách údržby SSC, ktoré minister cielene odovzdal samosprávam a tie nech sa starajú o modernizácie. Zhoršenie stavu ciest I. triedy. Kto jazdí, ten vidí. Cestné obchvaty - netreba komentovať.
4. Cesty II. a III. triedy - kým boli v správe ministerstva, tak sa neudržiavali takmer vôbec. Dnes sú len náklady na najnutnejšie opravy vyčíslené na viac ako 10 mld. SKK, suma 2-3 mld. SKK stačí na zimnú a letnú údržbu, na opravu výtlkov.
5. PPP - nie je úspechom, keď mešká.
6. To, čo sa ráta do odovzdaných km nie sú presné čísla.
7. Stavebná produkcia - je nestála. Dnes najvyššia, v r. 2002-2003 ani nie. A výstavba diaľničnej siete nie je rýchlejšia ako v rokoch 1996-1997.
8. Železnice Cargo - neboli nakoniec sprivatizované, takže nie je čo vracať do rúk štátu. Letisko - ešte nebolo stále reálne predané.
9. Pán Mikolaj - je odborník na cestnú infraštruktúru, to, že je politikom je dobré, nesúhlasiť s ním v politike je možné, ale po odbornej stránke má prehľad a vie veľmi dobre, o čom hovorí. Alebo si Andrej nad ním ?
10. Situácia v dopravnej infraštruktúre nemusí byť vôbec lepšia, pretože tie čísla sú jasné: potrebné sú mimoriadne veľké investície a prípravné práce sa stále viac komplikujú.


Ad 1.: suhlas, ale nie za vsetko mohol iba minister, skor neschopnost uradnikov NDS alebo par obcanov, ktori blokovali vystavbu dialnic.

2: Je to priorita EU, ale videl si, zeby rekonstrukcia tohto koridoru niekde vyrazne meskala? Planovany harmonogram je celkom pekne dodrziavany.
Cargo sa uz nemohlo predat, lebo su predcasne volby. Inak bolo vsetko pripravene, len opozicia nakoniec zastavila vsetku privatizaciu. Vozovy park sice nepresiel obnovou, ale personal ma stale vyssiu kulturu a onedlho ju budu mat aj vozne.

3. suhlas, ale uz sa to zlepsuje.

4. Posledne 2 roky je vidiet vyrazne zlepsenie, jazdim takmer po celom slovensku. Nie je to iba platanie dier, ale casto useky s novym kobercom. S obchvatmi je to podstatne horsie, ale je tu dobry vyhlad do buducnosti.

5. PPP meska, lebo su predcasne volby... ale takisto nie su skusenosti. Radsej nech to chvilu meska, ako by to malo krachnut.

6. Neviem, nechce sa mi to ratat, ale useky, ktore sa stavat zacali, sa konecne zacali odovdzavat nacas (nie vsetky).

7. vystavba nie je rychlejsia preto, lebo sa dnes pracuje v narocnejsich podmienkach. Ale ak by sa dodrzal tohtorocny rozpocet na dialnice tak realne sa da viac ako v r. 96-97-98. Len sa postavi menej km, ale to je uz kvoli tomu terenu.

8. uz som spomenul vyssie, predcasne volby. Ale mam na to taky nazor, ze to netreba nechavat v rukach statu.

9. mikolaja poznam len z tlace. Tu mam otazku. Ak sa SNS dostane do vlady, vraj chce rezorty vnutra a dopravy. Ministrom by sa v tomto pripade stal Mikolaj?

10. Dopravna situacia nie je lepsia, lebo je obrovsky narast dopravy. Ak vsak bude dodrzany planovany narast financii (aj s EU fondami a PPP), bude sa to zlepsovat. Pomaly, ale zlepsovat. Tu nie som odbornik, ale tipnem si cisla, pri ktorych by sa situacia zacala celkovo zlepsovat.
Rocny rozpocet:
D+RC 35 mld Sk (aj s PPP)
Cesty I-III triedy 6-7 mld
Cestne obchvaty 5 mld
Zeleznice - koridory 6-7 mld

Aky rozpocet by si na toto navrhol ty? Tak, aby bolo citelne mierne zlepsenie?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 17. Jún 2006 23:18

Andrej napísal:[Aky rozpocet by si na toto navrhol ty? Tak, aby bolo citelne mierne zlepsenie?


Už len stručne: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3728 .

Urýchlil som pridanie prvých informácií, ďalšie doplním neskôr.

V tejto téme už nemám o čom diskutovať, ale pevne verím, že Prokopovič nebude znovu ministrom dopravy. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 17. Jún 2006 23:29

Dy napísal:V tejto téme už nemám o čom diskutovať, ale pevne verím, že Prokopovič nebude znovu ministrom dopravy. :lol:


Tiez budem rad, ak tam bude niekto iny, len nech tam nie je len dalsi populista :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod mapman » 28. Jún 2006 22:39

Tak na MDPT bude ministrovať p.Vážný, Mikolaj mu bude robiť tajomníka....
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod jano.z » 28. Jún 2006 23:26

Minimálne na železnici ich čaká veľa práce. Na záchranu našich železníc majú čas najviac do konca roka. Potom to už bude drahé.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Branco » 30. Jún 2006 09:30

Ja by som vcelku súhlasil s názorom, ktorý tu prezentoval Andrej. Okrem toho, Prokopovič mal možno dobré myšlienky, ale ich praktická realizácia, zvlášť pri výstavbe diaľníc, nebola dôrazná. Chýbala tu lepšia koordinácia s NDS, ministerstvom financií, výstavby...., namiesto toho sa medializovali často nereálne vyhlásenia, na druhej strane ani legislatícne prostredie nebolo vytvorené tak, aby sa výstavba napr. diaľníc urýchlila - napr. nedostatočná novelizácia stavebného zákona.
Ale ani nový, zrejme už istý, minister Vážny, aspoň podľa predvolebnej diskusie v STV, neurobil nejaký výrazný dojem, možno si ale okolo seba vytvorí tím ľudí, ktorí výstavbu infraštruktúry skutočne pohnú dopredu, veď uvidíme.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod juraj1 » 30. Jún 2006 22:01

Tieto 3 body má SMER vo svojom volebnom programe ohľadom diaľníc:
    - v cestnej doprave urýchliť proces výstavby diaľnic a rýchlostných komunikácií so zachovaním
    súčasného pomeru financovania tak, aby do roku 2010 bolo na diaľnici D1dobudovaných
    a odovzdaných do užívania minimálne 120 km, do roku 2012 bola dokončená celá diaľnica D1
    v trase Bratislava – Košice a do roku 2010 prepojenie miest Trnava – Banská Bystrica
    rýchlostnou komunikáciou R1 spolu s odstránením bodových závad na R2, aby sa znižovala
    dopravná nedostupnosť k atraktívnym územiam Slovenska a k jednotlivým regiónom pre
    investorov;
    - súčasne pokračovať v príprave a postupnej výstavbe ďalších úsekov diaľnic a rýchlostných
    komunikácií potrebných na prepojenie slabo rozvinutých regiónov s centrami priemyslu
    a obchodu, medzi iným aj severojužné prepojenie stredného (R3) a východného (R4) Slovenska
    ako aj dobudovanie D1 na Slovensko – Ukrajinskú hranicu;
    - presadiť vypracovanie analýzy nákladov a určovania cien na výstavbu diaľnic s cieľom
    objektivizovať postup pri uzatváraní zmlúv s dodávateľmi a tým efektívnejšie vynakladať
    verejné zdroje;

Uvidíme, čo bude v programovom vyhlásení vlády a čo si z toho vezme za svoje nový minister.
juraj1
diskutujúci
 
Príspevky: 205
Obrázky: 2
Založený: 09. Sep 2005 14:44
Bydlisko: BA (TN)

Odoslaťod E499.3056 » 11. Júl 2006 19:10

takyto clovek ma robit zmrzlinara pri budove posty v stropkove a nie ministra financii..
Obrázok používateľa
E499.3056
diskutujúci
 
Príspevky: 183
Obrázky: 16
Založený: 17. Sep 2005 16:39

Odoslaťod Dialniciar » 11. Júl 2006 19:53

E499.3056 napísal:takyto clovek ma robit zmrzlinara pri budove posty v stropkove a nie ministra financii..


Prokopovič bol ministrom dopravy. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod E499.3056 » 12. Júl 2006 07:52

Dy, pardon. Pri toľkých otvorených oknách vo vindovse normálne človek píše hovadiny.
Obrázok používateľa
E499.3056
diskutujúci
 
Príspevky: 183
Obrázky: 16
Založený: 17. Sep 2005 16:39

Odoslaťod Dialniciar » 03. Aug 2006 20:20

Pavol Prokopovič sa stal predsedom výboru na kontrolu SIS. :arrow:

http://spravy.pravda.sk/vybor-na-kontro ... domace_p23
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Ďalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 30 hostí.