Moderátor: Moderátori
Andrej napísal:Ako prvy minister dopravy zabezpecil realne financovanie dialnicnej a zeleznicnej siete (o cestnu siet II. a III. triedy sa uz staraju VUC). Teda -
D a RC - cca 150% narast - z 8 mld v r. 2003 na cca 20 mld v r. 2006 (konecna suma este nie je znama)
...
A co je podla mna hlavne - toto zvysene financovanie nie je zalozene na vysokych pozickach s 20-30% urokmi, a da sa dalej pokracovat v jeho navyseni. Pomocou eurofondov a PPP sa este viac navysi a v dalsich rokoch mozme pri akejkolvek vlade predpokladat len na D a RC rozpocet 20- 40 mld Sk.
B; napísal:Ja si len skromne myslim, ze toto je skor vecou ministerstva financii.
Navysenie po 2004 - zeby Kia + vstup do EU?
A zda sa mi, ze tie navysene prostriedky neboli vycerpane, cerpanie bolo okolo 50% (mozno 60%?)?
B; napísal:a co tento clanok ohladom cerpania:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=20869#20869
diskutuje sa o tom v okoli mojho prispevku
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=20874#20874
Aky je dovod, ze sa nazacalo stavat
R1 Zarnovica-S.Podhradie ? procesna chyba NDS v rezorte MDPaT
Preco sa nezacal stavat
D1 Sverepec - Vrtizer ?
Ja si myslim, ze je to plne v kompetencii MDPaT.
Na tvoju poslednu otazku viem odpovedat iba salamunsky:
Hocikoho ineho
Ale predsa len doplnim, je to vazna vec:
Cloveka, ktory je schopny si po 2 rokoch na cele rezortu nastudovat trasovanie 4 slovom styroch slovenskych dialnic.
Aby nebolo iba kritizovanie, suhlasim, ze vznik NDS je dobra vec, ktora sa
udiala za p. Prokopovica.
Ale nie som si celkom isty, ci je pouzivana spravne a cielene na plnenie planov MDPaT...
Andrej napísal:Moj nazor na Prokopovica - hoci to nie je vobec moj oblubeny politik a velmi nerad mam ten jeho populizmus (dialnica do Kosic do 2010 atd.), vidim aj pozitiva, ktore urobil, a pritom su to zakladne veci:
Ako prvy minister dopravy zabezpecil realne financovanie dialnicnej a zeleznicnej siete (o cestnu siet II. a III. triedy sa uz staraju VUC). Teda -
D a RC - cca 150% narast - z 8 mld v r. 2003 na cca 20 mld v r. 2006 (konecna suma este nie je znama)
Zeleznice - takisto - rozbehli sa prace na vyse 100 km V. europskeho koridoru a je realne ukoncenie modernizacie z BA az po Cadcu do r. 2012.
Cesty I. triedy (SSC) - rozpocet sa zvysil z cca 400 mil. Sk (vtedy dokonca pre celu cestnu siet) na 3,2 mld. Sk (iba pre cesty I. triedy).
Cesty II. a III. triedy - stara sa o ne VUC a kedze ich financovanie je zalozene na dani z min. olejov a na roznych inych zdrojoch (cize je to skor vysledok fiskalnej decentralizacie ako ministra MDPT) - rozpocet vsetkych krajov na opravy ciest je dnes spolu cca 2-3 mld. Sk
Dalsi "uspech" - priprava PPP (lepsie povedane leasingu dialnice) - aj ked sa pilotny projekt stale odsuva, bude to zrychlenie vystavby dialnic a po nom sa mozu pripravovat dalsie taketo projekty (napr. D4...)
A co je podla mna hlavne - toto zvysene financovanie nie je zalozene na vysokych pozickach s 20-30% urokmi, a da sa dalej pokracovat v jeho navyseni. Pomocou eurofondov a PPP sa este viac navysi a v dalsich rokoch mozme pri akejkolvek vlade predpokladat len na D a RC rozpocet 20- 40 mld Sk.
Dalej, v tomto volebnom obdobi sa odovzdalo 71 km novych D, RC a privadzacov. Do konca roka 2006 to ma byt dalsich cca 51 km
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4147
Stavebna produkcia je najvyssia v historii SR, je vraj dokonca vyssia ako za megalomanskych rokoch pocas komunizmu.
Teraz tu nijako nechcem obhajovat tohto ministra, len som uviedol aj jeho pozitiva. S kritikou, ktoru ste tu ostatni uviedli viac-menej suhlasim. A tak ako napisal tomas1, na Slovensku nemame v ziadnej strane nejakeho extra odbornika. Napr. Smer ma L. Vazneho - ten je dost podobny prokopovicovi a co sa mi nepaci, ze chce dostat letisko a zeleznice znova do ruk statu. To uz potom skor J. Mikolaja (SNS), ktory sa v tom vyzna trocha lepsie.
Moje celkove hodotenie prokopovica - take priemerne - pozitiva a negativa su vyrovnane. Najviac si to u mna pokazil jeho neznalostou a populizmom. Financovanie infrastruktury - aj ked sa podstatne navysilo, stale je to malo, ale je tu tendencia dalsieho rastu. Dalsi minister, nech tu uz bude ktokolvek, bude mat uz o nieco lahsiu situaciu ako tento.
Dy napísal:Budem reagovať, už je po voľbách.
1. Ako prvý minister dosiahol najväčšie nevyčerpanie finančných prostriedkov vo svojom rezorte pri výstavbe diaľničnej siete.
2. Nemyslím, že je zásluhou ministra, že sa modernizuje severný železničný koridor, to je totiž hlavne priorita EÚ. A naopak skôr nedosiahol privatizáciu nákladnej dopravy a nedosiahol vyrovnané hospodárenie osobnej dopravy ani nedosiahol žiadne podstatné modernizačné práce na vozovom parku železníc.
3. Cesty I. triedy, neriešenie technického stavu na Strediskách údržby SSC, ktoré minister cielene odovzdal samosprávam a tie nech sa starajú o modernizácie. Zhoršenie stavu ciest I. triedy. Kto jazdí, ten vidí. Cestné obchvaty - netreba komentovať.
4. Cesty II. a III. triedy - kým boli v správe ministerstva, tak sa neudržiavali takmer vôbec. Dnes sú len náklady na najnutnejšie opravy vyčíslené na viac ako 10 mld. SKK, suma 2-3 mld. SKK stačí na zimnú a letnú údržbu, na opravu výtlkov.
5. PPP - nie je úspechom, keď mešká.
6. To, čo sa ráta do odovzdaných km nie sú presné čísla.
7. Stavebná produkcia - je nestála. Dnes najvyššia, v r. 2002-2003 ani nie. A výstavba diaľničnej siete nie je rýchlejšia ako v rokoch 1996-1997.
8. Železnice Cargo - neboli nakoniec sprivatizované, takže nie je čo vracať do rúk štátu. Letisko - ešte nebolo stále reálne predané.
9. Pán Mikolaj - je odborník na cestnú infraštruktúru, to, že je politikom je dobré, nesúhlasiť s ním v politike je možné, ale po odbornej stránke má prehľad a vie veľmi dobre, o čom hovorí. Alebo si Andrej nad ním ?
10. Situácia v dopravnej infraštruktúre nemusí byť vôbec lepšia, pretože tie čísla sú jasné: potrebné sú mimoriadne veľké investície a prípravné práce sa stále viac komplikujú.
Andrej napísal:[Aky rozpocet by si na toto navrhol ty? Tak, aby bolo citelne mierne zlepsenie?
E499.3056 napísal:takyto clovek ma robit zmrzlinara pri budove posty v stropkove a nie ministra financii..
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 30 hostí.