Moderátor: Moderátori
JG napísal:V Scitani dopravy za rok 2000 (Vykonnost cestnej siete SR na cestach I. a II. triedy za rok 2000) su velmi zaujimave udaje:
Pripustna intenzita pre usek 80400 na ceste I/65 so sirkou 11,5m je 275 voz./h. Alebo usek 80350 na I/65 so sirkou 10,5m ma pripustnu intenzitu 358 voz./h.
Pritom pre jednosmerne useky na I/12 (II/487) napr. usek 94759 je pripustna intenzita 623 voz./h, pre druhy usek az 684 voz./h.
Pri takomto navrhu je jednoduche dosiahnut prekrocenie pripustnej intenzity na I/65 a zabezpecit, ze na I/12 pripustna intenzita prekrocena tak skoro nebude. Ale zrejme podla SSC ma jednosmerny usek podstatne vyssiu kapacitu ako cesta so sirkou 11,5m.
feroslav napísal:JG napísal:V Scitani dopravy za rok 2000 (Vykonnost cestnej siete SR na cestach I. a II. triedy za rok 2000) su velmi zaujimave udaje:
Pripustna intenzita pre usek 80400 na ceste I/65 so sirkou 11,5m je 275 voz./h. Alebo usek 80350 na I/65 so sirkou 10,5m ma pripustnu intenzitu 358 voz./h.
Pritom pre jednosmerne useky na I/12 (II/487) napr. usek 94759 je pripustna intenzita 623 voz./h, pre druhy usek az 684 voz./h.
Pri takomto navrhu je jednoduche dosiahnut prekrocenie pripustnej intenzity na I/65 a zabezpecit, ze na I/12 pripustna intenzita prekrocena tak skoro nebude. Ale zrejme podla SSC ma jednosmerny usek podstatne vyssiu kapacitu ako cesta so sirkou 11,5m.
To je prispevok erudovaneho cestara, ktory ale bez specialnej mapy usekov s ich cislami nie je mozne desifrovat. Co na prvy pohlad vyzera ako fundovana vyhrada, by po pohlade na mapu mohlo najst jednoduche vysvetlenie, napriklad prudke stupanie v zakrute ako medzi Zlatymi Moravcami a Nitrou alebo polna cesta I. triedy medzi Figou a Batkou s rychlostou obmedzenou na 40 alebo aj 30 km/h, alebo lesna cesta I. triedy ako v udoli Krivanskeho potoka kde je obmedzenie na 60 km/h. Hovorim mohlo by byt vysvetlene, pretoze presvedcit sa o tom neviem, nakolko take cestarske mapy maju len cestari. Nemozno preto vediet, ci ta jednosmerka nie je dlha prehladna rovina porovnavana s krivolakymi vozovkami s podkladom macacich hlav a dvoma vrstvami asfaltu na juznom tahu.
pozn.: edited by admin
Pripustna intenzita pre usek 80400 na ceste I/65 so sirkou 11,5m je 275 voz./h. Alebo usek 80350 na I/65 so sirkou 10,5m ma pripustnu intenzitu 358 voz./h.
Pritom pre jednosmerne useky na I/12 (II/487) napr. usek 94759 je pripustna intenzita 623 voz./h, pre druhy usek az 684 voz./h.
feroslav napísal:Co by stat pre mna este mal spravit? Malickost. Na internete je ta mapa k nahliadnutiu zdarma, necitatelna. Ja by som chcel tu mapu k nahliadnutiu na internete zdarma, citatelnu. Nic viac.
devil napísal:Co si myslis o moznosti prilis velkolepeho planovania R3 BB-RK s cielom aby sa R3 BB-RK lahsie odmietlo A co si myslis o moznosti ked rozhodne npr. 200 mil Sk, ked konecna cena pri vystavbe sa moze este menit
Caesar napísal:Nemyslím si, že rozhodne 200 mil. SKK, rozhodlo by (podľa toho, čo je k dispozícii) cca. 8-12 mld. SKK. Keby mal existovať variant "F", tak by to bolo do 5 mld. SKK pre Turiec,
Caesar napísal:avšak zároveň túto cenu by ešte znížil rozdiel Kraľovany-DK a RK-DK o ďalšie 1-2 mld. SKK, takže by to bola celkovo pre Turiec z hľadiska ceny výhra o 2-3 mld. SKK, čo je vzhľadom na celkovú sumu zanedbateľné číslo. Ale to mám k dispozícii ja svoje odhady, MDPaT (?) by ti povedalo, že rozdiel by bol až 10 a viac mld. SKK.
kaviarista napísal:Caesar napísal:Nemyslím si, že rozhodne 200 mil. SKK, rozhodlo by (podľa toho, čo je k dispozícii) cca. 8-12 mld. SKK. Keby mal existovať variant "F", tak by to bolo do 5 mld. SKK pre Turiec,
ale na zaklade coho toto stale tvrdis? z TR do MT nie je najtazsi teren, ale do TR sa budes potrebovat z BB nejako prekopat. A tam to uz za male peniaze nepojde. Ak vezmeme do uvahy len ciste geograficke parametre, (bez moznych geologickych rizik), tak variant F bude urcite najlacnejsi zo vsetkych moznych. Ak tvrdis opak, skus to odovodnit. Ja poznam trasu aj cez Maly aj cez Velky Sturec, mam tieto tereny prechodene trochu aj ako turista. Lacnejsie to cez TR urcite nepojde. Nehovoriac uz o tom, ze aj pokracovanie R3 Kralovany-DK bude drahsie ako RK-DK.
feroslav napísal:E77 je hlavny tah krizom cez krajinu. Ide o europsku trasu Gdansk - Elblag - Warsaw - Radom - Krakow - Trstena - Ruzomberok - Zvolen - Budapest.
feroslav napísal:Vynosnost na myte bude zodpovedajuca nakladom na vystavbu. . Ak vsak treba z myta financovat aj povazsku dialnicu... to moze byt inak. A osidlenie? Ake osidlenie? 20 milionov? 5 milionov? Ved tu ide o par desiatok tisic osob... Pre koho sa stavaju dialnice? Pre automobilistov vratane tranzitu, alebo pre domacich co chcu pohodlnejsie dochadzat do prace?
jednak "hlavny" ako hlavny ale jednak podla TINA je koridor z gdansk smerom dole zmerovany cez martin a ziar nad hronom a zvolen. ani omylom nema ist cez BB/ZV a uz vobec nie donovaly kedy sa to naucis ?
dialnice aj RC ma splnat aj jedno aj druhe s tym ze ma byt focus na rozvoj slovenska. a tranzit ma byt sekundarna uloha.
devil napísal:jednak "hlavny" ako hlavny ale jednak podla TINA je koridor z gdansk smerom dole zmerovany cez martin a ziar nad hronom a zvolen. ani omylom nema ist cez BB/ZV a uz vobec nie donovaly kedy sa to naucis ?
Tina nie je modla a ani EU ani PR ani MR na takomto trasovani netrva...iba nase MDPT.
devil napísal:Tina nie je modla a ani EU ani PR ani MR na takomto trasovani netrva...iba nase MDPT.
devil napísal:Myslim ze trasa cez ZH moze sposobit taky efekt ako D3 od CA do PR, t.j. nebude dostatocne vyuzivana => cize ani rozvoj ani tranzit....len stale a dookola jeden ciel jedneho mesta....
feroslav napísal:Aj to len vtedy, ked sa to prave hodi do karat. Europske trasy "E" vypracovala Ekonomicka komisia OSN pre Europu v 70-tych rokoch. Trasy TINA vznikli tak, ze si kazdy stat povedal, kadial ich chce a potom sa to vyhlasilo a kedykolvek sa moze zmenit. To je ako povedat, ze mam dazdnik, lebo som rano rozhodol, ze bude prsat a aj ked neprsi, nic sa neda robit, lebo som to uz povedal aj susedom. A nezabudajme, kedy bola vypracovana TINA a kym bola vypracovana zo slovenskej strany.
to je fakt, ze nikto na tom netrva, ale EU dava prioritne peniaze na koridory, to je fakt. vid rumunsko, ktora sa vyrazne odklonilo od TINA koridoru (po odporucani americkej firmy a EU rezolutne odmietla poskytnut na tu trasu akekolvek financovanie.
to nehovorim ze ZH - MT je najidealnejsie trasovanie. uz aj kvoli tomu ze v ZH by sa too zbiehalo az prilis a uplne by to obchadzalo partizansku dedinku, co by zopar ludi neunieslo
Ecka boli vypracovane v principe _presne_ tak ako TINA trasy
devil napísal:nie je to pravda, odmietla davat financie iba z kohezneho fondu...
kaviarista napísal:invektiva, mozem tiez zacat hovorit o honelnikoch a pod....k comu je to dobre
devil napísal:Ecka boli vypracovane v principe _presne_ tak ako TINA trasy
v principe ano ale nie presne tak, cez Turiec "E" nevedie rovnako nie cez Zwardon. A zaujimave je ze prave tieto trasy su sporne.
Ja vobec netusim kto robil kedysi "E" pre celu Europu (ale komunisti to rozhodne neboli) ale vtedy to nikomu nevadilo a bolo to rozlozene dost rovnomerne, kym o Tine to povedat nemozno...
hm co ja viem, tak na tu trasu EU odmietla dat peniaze pausalne. preto rumuni idu robit nove trasovanie. tam bol inak aj problem v tom ze povodna trasa isla k madarskym hraniciam tak ze z madarskej strany sa v tom useku nepocitalo s dialnicou asi nasledujucih 20-30 rokov.
aquila napísal:devil, niekde sa to pokusim najist, ale viem ze sa tam explicitne pisalo, ze trasovanie tej "americkej" verzie je uplne mimo klasickych koridodorov. je to nieco na styl chorvarska, ze to bolo trasovane do istej miery mimo sidiel, ale kde to je najlacnejsie a najrychlejsie stavatelne a vyustovalo to aj mimo planovanych dialnicnych pripojenie s madarskom.
Niekde mam aj ja odlozenu mapu tras D/RC v R. americky Bechtel nic netrasoval len sa ma podielat na postaveni D na trase E60.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 15 hostí.