Metrostav bude 3 roky stavět tunely na Islandu za 6 mld. CZK

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Moderátor: Moderátori

Metrostav bude 3 roky stavět tunely na Islandu za 6 mld. CZK

Odoslaťod Dialniciar » 02. Jún 2006 21:06

http://www.metrostav.cz/cz/aktuality/ak ... il?id=1285


Metrostav bude tři roky stavět tunely na Islandu za šest miliard

datum: 31. 5. 2006
médium: Hradecké noviny, (red)

Akciová společnost Metrostav postaví na Islandu za 5,7 mld. islandských korun dva tunely o celkové délce téměř 11 km.

Tyto tunely mezi městy Siglufjördur a Ólafsfjördur na severním pobřeží budou součástí nového úseku hlavní dopravní tepny celého ostrova. O významu projektu svědčí i to, že podpisu smlouvy o zhotovení díla byli v sobotu přítomni čtyři členové islandského parlamentu, tři ministři islandské vlády (ministr dopravy, ministryně zdravotnictví a ministr pro sociální otázky) a mnoho dalších významných hostů. Obyvatelé města Siglufjördur, kde byla smlouva podepsána, uspořádali při této příležitosti velkou lidovou slavnost, na níž se mimo jiné podával dort ve tvaru jedenáctimetrového tunelu.

"Dvoukolovou soutěž obeslalo celkem šest různých mezinárodních konsorcií. Nabídka, kterou jsme předložili ve sdružení s islandskou stavební společností, splnila požadavky investora -instituce srovnatelné s Ředitelstvím silnic a dálnic ČR, nejlépe. Dokázali jsme nabídnout nejen nejvýhodnější cenu, ale obstáli jsme také v dalších kritériích, například termínech či garancích kvality," říká obchodní ředitel Metrostavu Pavel Pilát a dodává, že nedostatečně chráněný domácí trh a nerovné podmínky v zakládajících státech EU nutí české stavební firmy ucházet se o zakázky i v tak vzdálených zemích, jako je právě Island. I tam jsou Češi schopni prokázat své kvality a prosadit se.

Firma nyní sestavuje tým techniků a razičů, kteří budou zakázku na Islandu během příštích tří let realizovat. Počítá, že na výstavbě tunelů bude pracovat celkem 60 českých specializovaných dělníků a 20 techniků a že při dobrém řízení stavby bude schopna termín dokončení zkrátit až o 6 měsíců.

Na stavbě, jejíž součástí je také most přes řeku, jejíž celková délka činí 14,1 km, vybuduje Metrostav dva úseky ražených a hloubených tunelů o celkové délce 10 995 metrů. Kratší z obou tunelů bude dlouhý 3871 metrů, druhý tunel bude měřit 7124 metry. Vjezdy do obou tunelů budou chráněny betonovými límci, které zajistí přístupnost podzemní komunikace za ztížených zimních klimatických podmínek. Ražby tunelů budou v celé délce probíhat ve vyvřelých horninách, nestabilní vrstvy se dají očekávat pouze v hloubených úsecích. Výška nadloží je poměrně vysoká, v úseku pod vrcholem Hólsfjall činí až 600 m. "Víme, že podmínky v podzemí budou pro naše raziče s ohledem na sopečnou aktivitu značně náročné. V nejhlubších místech ražeb bude teplota dosahovat až 40*C," zmínil Pilát.

Metrostav je nejvýznamnější firmou na českém stavebním trhu, která nabízí vysoce specializované práce prováděné hornickým způsobem, tedy ražby tunelů a štol nejrůznějších parametrů. S výstavbou podobných projektů má společnost bohaté zkušenosti také v zahraničí (Slovensko Německo, Turecko, Irák). Metrostav je spolu se slovenským Doprastavem a například i společností Subterra členem nadnárodní skupiny DDM Group, která v loňském roce dosáhla výkonů v hodnotě více než 40 mld. korun a udržela si tak pozici nejsilnějšího hráče na bývalém česko-slovenském trhu.

© 2005 Metrostav, člen DDM Group
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Naspäť na 2006

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.

cron