DISKUSIA O KULTÚRE CESTOVANIA NA ŽELEZNICI
(19.05.2006; Rozhlasová stanica Regina; Štúdio Kontakt; 11.00; 60 min.; REMIÁŠOVÁ Daniela)
Cestujúci sa často sťažujú na nedostatočnú kultúru cestovania vlakmi, pritom cestu im neraz znepríjemňujú maličkosti, aj preto kritizujú to, že v porovnaní s poskytovanými službami sú ceny lístkov vysoké, že sa investuje hlavne do vybavenia kancelárií vedenia a nie vlakov a pod.
O tom, ako ďalej zvyšovať kultúru cestovania na železnici, diskutovali hovorkyňa Železníc SR K. BLAŠKOVÁ a vedúci oddelenia regionálnej prepravy západ Železničnej spoločnosti SR J. GREGOR.
Ako pripomenuli, kultúra cestovania je vizitkou oboch strán ‑ cestujúcich aj železníc. Obe železničné spoločnosti sa pritom snažia v rámci svojich možností zvyšovať kvalitu poskytovaných služieb, zlepšovať infraštruktúru aj obnovovať vozový park, čo všetko v konečnom dôsledku zvyšuje aj kultúru cestovania. Existujú aj štandardy pre jednotlivé typy vlakov a to ako vnútorné, tak aj štandardy EÚ a tie sa snažia železnice postupne napĺňať. Železničná spoločnosť už pritom získala certifikát kvality pre triedu IC vlakov. Aj preto takmer všetky ušetrené zdroje smerujú práve do rozvoja infraštruktúry a modernizácie vybavenia. Je to aj v záujme železníc, pretože len zvyšovaním kvality poskytovaných služieb si udržia zákazníkov, ktorí sa nepresunú ku konkurencii. Pri zlepšovaní svojich služieb prijímajú aj podnety a pripomienky od cestujúcich. V prípade, že títo nie sú s niečím spokojní, existujú aj knihy sťažností, do ktorých môžu svoje postrehy zapísať a kompetentní sa nimi budú zaoberať.
Ako ďalej informovali, v rámci modernizácie železničných tratí sa predpokladá aj veľká rekonštrukcia bratislavských železničných staníc, vrátane vybudovania novej pri Istropolise, ktorá by mohla byť prepojená aj s letiskom a začlenená do systému integrovanej dopravy v meste. Pritom modernizácia tratí, ale aj staničných budov postupne bude pokračovať v smere od Bratislavy na východ. Železnice sa tiež snažia vytvárať aj nové zastávky, aby svojich cestujúcich doviezli čo najbližšie k cieľu ich cesty.