Doprastav sa chce viac orientovať na zahraničie

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Moderátor: Moderátori

Doprastav sa chce viac orientovať na zahraničie

Odoslaťod Branco » 16. Máj 2006 12:07

Doprastav sa chce viac orientovať na zahraničie

Stavebná spoločnosť Doprastav, a.s. Bratislava sa v rámci cestnej infraštruktúry plánuje viac zamerať na projekty mimo územia Slovenska. "V tomto roku totiž nie je v zásobníku v SR veľa stavieb tohto druhu, preto sa pozeráme aj smerom do zahraničia," povedal na utorkovej tlačovej besede generálny riaditeľ firmy Dušan Mráz. Podľa jeho slov to vyzerá tak, že sa tento rok vyhlási len súťaž na obchvat obce Figa. Na druhej strane sa firma podľa predsedu predstavenstva Ivana Šestáka dobre etabluje na zahraničných trhoch, ako je napríklad Chorvátsko, Azerbajdžan, Maďarsko či Island. V minulom roku sa pritom stavebné práce v zahraničí podieľali na celkom stavebnom objeme Doprastavu 11,86 %, vo finančnom vyjadrení to predstavuje 1,515 mld. Sk.

V Rumunsku sa Doprastav zameriava na získavanie informácií o investičných zámeroch výstavby diaľnic a železníc, ako aj na získavania ťažobných práv na kamenivo. "Máme záujem o rumunský trh z hľadiska získavania materiálových zdrojov, rokujeme o kúpe nejakých kameňolomov," povedal Mráz. Záujem Doprastavu o túto krajinu potvrdzuje aj fakt, že koncom budúceho týždňa tam založí dcérsku spoločnosť Doprastav RO SRL. V Chorvátsku získala spoločnosť výstavbu viaduktu Stará Sušica v dĺžke 421 metrov a v Azerbajdžane získal zákazku na vyprojektovanie a realizáciu 15-kilometrového úseku diaľnice z Baku na medzinárodné letisko Gejdara Alijeva.

Naproti tomu napríklad v Rakúsku Doprastav nevie rozvinúť stavebné práce, aj napriek tomu, že sa zúčastnil troch výberových konaní na výstavbu severovýchodnej diaľnice A6. "Dôvodom je obmedzenie voľného pohybu pracovnej sily," vysvetlil Mráz. Preraziť firma zatiaľ nevie ani v Srbsku a Čiernej Hore, kde je podľa generálneho riaditeľa Doprastavu zložitý trh.

V rámci činnosti v tuzemsku sa Doprastav orientoval v minulom roku najmä na žilinský kraj, kde z celkového vlaňajšieho objemu stavebných prác 12,771 mld. Sk realizoval 3,675 mld. Sk. Nasledoval banskobystrický kraj s prácami za 2,518 mld. Sk a trenčiansky kraj s objemom 2,263 mld. Sk. Z pohľadu stavebných segmentov sa Doprastav najviac realizoval pri výstavbe mostov, tunelov, nadjazdov a podzemných dráh, kde vykonal práce za 5,133 mld. Sk a na cestných a miestnych komunikáciách vykonal práce za 4,807 mld. Sk. Medzi najvýznamnejšie projekty vlaňajška pritom Mráz zaradil diaľničné úseky D1 Ladce - Sverepec, D1 Viedenská cesta - Prístavný most, D1 Vrtižer - Hričovské Podhradie, D1 Mengusovce - Jánovce, stavbu mosta Apollo, modernizáciu železničnej trate Bratislava Rača - Šenkvice, úsek rýchlostnej cesty R1 Hronský Beňadik - Nová Baňa či R1 Rudno nad Hronom - Žarnovica.

Doprastav, a.s. je stavebnou spoločnosťou, ktorá ponúka kompletnú realizáciu stavieb. Spoločnosť sa zaoberá výstavbou ciest a diaľnic, mostov, vodohospodárskych diel a ekologických stavieb, ostatných diel inžinierskeho staviteľstva či pozemným staviteľstvom. Vlani podnik hospodáril s čistým ziskom 544,3 mil. Sk pri celkových výnosoch 15,819 mld. Sk a nákladoch 15,275 mld. Sk. Celkové tržby evidoval v objeme 13,531 mld. Sk. Ku koncu vlaňajška zamestnával v evidenčnom stave 3 352 osôb.

http://www.hnonline.sk/1-10023680-18459320-k00000_detail-df
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Naspäť na 2006

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 0 hostí.