D1 Praha - Brno - Lipník

všeobecní diskuze o dálnicích v ČR

Moderátor: Moderátori

D1 Praha - Brno - Lipník

Odoslaťod Antimander » 31. Aug 2005 08:06

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1332

Rozšírenie českej diaľnice D1 by potrebovalo na 1. fázu sumu cca. 17 mld. CZK a zatiaľ presná celková suma nie je ani známa.

Podľa toho aj ten odhad v danom článku či 30 alebo 40 mld. CZK je dosť nepresný.

pozn. téma vznikla rozdělením z témy http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=66
Lenny
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 13:46

Odoslaťod aquila » 31. Aug 2005 10:13

antim: cize odhadujes to na vacsiu ci mensiu sumu ? ale asi mensiu kvoli mostom a zarezom co su na dialnici co ?
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 397
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Hefaistion » 31. Aug 2005 10:54

aquila napísal:antim: cize odhadujes to na vacsiu ci mensiu sumu ? ale asi mensiu kvoli mostom a zarezom co su na dialnici co ?


aquila,

to je jedno. Aj keby to bolo 30 mld. CZK, tak to nebude do r. 2010 na celom úseku z finančných dôvodov. Tam nejde o ten rozdiel 10 mld. CZK, ale o to, že by to bola suma rovnajúca sa jednému plánovanému rozpočtu vynakladanému na rozvoj celej diaľničnej siete.

Dá sa to postupne prebudovať, v ČR je však zámer vybudovať severnú vetvu, ktorá odľahčí potom D1 a nebude potrebné investovať takúto veľkú sumu, lebo napr. je plán investovať aj 50 mld. CZK s tým, že pred Prahou by bolo 4+4 pruhy a kompletné investície do riešenia pripájacích pruhov. A takisto je v uvedenej sume 50 mld. CZK aj oprava povrchu diaľnice D1. :wink:
Hefaistion
diskutujúci
 
Príspevky: 98
Obrázky: 2
Založený: 23. Júl 2005 18:06

Odoslaťod Antimander » 31. Aug 2005 17:56

aquila napísal:antim: cize odhadujes to na vacsiu ci mensiu sumu ? ale asi mensiu kvoli mostom a zarezom co su na dialnici co ?


aquila,

to záleží hlavne od toho, v akom čase sa to bude opravovať. A v akom rozsahu.

Rošírenie je plánované na sumu 50 mld. CZK tak, ako načrtol Hefaistion, ale je snahou vlády ČR ušetriť:

1. Nebude sa opravovať celý povrch diaľnice po celú dĺžku Praha-Brno.

2. Okrem toho, pri Prahe už je úsek na 3+3 pruhy a ten nebol zarátaný do tej sumy.

3. ŘSD už riešilo blízke pozemky, takisto je to + pre uvedenú sumu, kt. sa zníži aj o túto položku. To je to tzv. ochranné pásmo.

Avšak sú aj problémy:

1. Mnohé mosty sú nízko umiestnené, resp. budú sa musieť zbúrať, lebo nebude ako D1 rozšíriť, a toto ešte nie je presne vyčíslené, pretože tie mosty bude treba aj znovu postaviť. A tu bude "narušená premávka".

2. Problémy môžu nastať aj na úsekoch, kde sú odpočívadlá/výjazdy, pretože nastáva problém, že v týchto miestach bude D1 zasahovať ďalej než len na pozemky v ochrannom pásme.

Preto sa bude v r. 2006 ešte riešiť práve taký problém ako okolité pozemky. A reálne sa môže začať až v r. 2007, no je nereálne, aby sa od r. 2007 do r. 2010 preinvestovala suma vyššia ako 30 mld. CZK, pretože to by bola príliš veľká položka a financie sú už v ČR limitované na veľké projekty v doprave.

Predbežná plánovaná suma je 14 mld. CZK na najbližšie roky, no v tom sú zarátané aj nutné výdavky na opravu povrchu. V ČR sa smú opravovať max. 3 úseky naraz (teda smú byť len 3 uzávierky na celej D1 medzi Prahou a Brnom), takže sa budú opravovať úseky dlhšie ako 5 km. :wink:
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 13:46

Odoslaťod Lenny » 31. Aug 2005 21:30

GŘ ŘSD Laušman se vyjadřoval v tom smyslu, že rozšíření je skoro stejně drahé jako výstavba nové dálnice.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Antimander » 01. Sep 2005 19:39

Lenny napísal:GŘ ŘSD Laušman se vyjadřoval v tom smyslu, že rozšíření je skoro stejně drahé jako výstavba nové dálnice.


Podľa mňa netreba teraz rozširovať diaľnicu D1 v celej jej dĺžke od Prahy do Brna. Stačí ju rozšíriť na najvyťaženejšáích úsekoch, ale ja by som sa zameral hlavne na jej kompletnú opravu, od výmeny povrchu cez predĺženie a rozšírenie pripájacích a odbáčacích pruhov (s tým spojené jednotlivé vetvy, ktoré z a na diaľnicu vedú) ako aj vybavenie informačnými panelami a zlepšil by som značenie, vodorovné aj zvislé.

Pretože v ČR je podľa mňa treba vybudovať severnú trasu diaľnice od Prahy cez Hradec Králové a ďalej do Ostravy. Potom aj klesne premávka na D1.

A okrem toho by som aj postavil niekoľko diaľničných privádzačov od D1, aby sa zlepšila dopravná situácia aj v okolí tejto diaľnice. :wink:
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 13:46

Odoslaťod Antimander » 19. Sep 2005 17:33

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=9750#9750

Aj táto správa dáva za pravdu tomu, že česká diaľnica D1 Praha-Brno je jedna z najobávanejších diaľnic v Európe.

Má nedostatočné parametre pre pripájacie pruhy, výjazdové vetvy sú často takisto zle postavené a nespĺňajú dané, nové parametre.

Okrem toho je diaľnica značne stará, jej životnosť čo sa povrchu týka už je prekročená.

Ďalej je diaľnica D1 výrazne preplnená. Nehodová. Často sa musí uzatvoriť aj na viacerých miestach pre dopravné nehody.

Plánované zmeny a opatrenia pre riešenie situácie:

1. Diaľnica D1 sa postupne rozšíri z 2+2 na 3+3 pruhy, momentálne sa tak deje pred Brnom na 3+3 pruhy. Pred Prahou už tak je, avšak tam sa plánuje na 4+4 pruhy. No zároveň aj okruh Prahy ešte robí prekážky.

2. Diaľnica D1 sa odľahčí, až sa postaví ďalšia diaľnica severne od D1, v smere na Moravu. Okrem toho sa pripravuje aj rozšírenie diaľnice D1 v celej jej dĺžke, cena cca. 40 mld. CZK.

3. Prijalo sa opatrenie, že diaľnica je v danom úseku opravovaná na max. 3 miestach, aby nebola obmedzená priepustnosť, a okrem toho, sa robia väčšie opravy, t.j. opravujú sa dlhšie úseky, aj 4-6 km. Okrem toho sa robia razantnejšie, no v menšom rozsahu, kontroly dopravnej polície. :wink:

Doplnenie: Chybou je aj to, že chýba diaľnica, ktorá by spojila Brno a Viedeň a Prahu s Č. Budějovicami. Toto je len v rovine plánov.

Okrem toho, tiež sa dnes buduje viac diaľničných privádzačov od D1 a zároveň sa aj zlepšuje cestná sieť v okolí D1. :wink:
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 13:46

Nehoda na D1

Odoslaťod fh » 19. Sep 2005 19:52

Tá udalosť je tragická a smutná. Jazdievam po tejto D1 do Prahy a viem, že aj keď idem pozorne a predvídavo, že tu mi hrozí nebezpečenstvo viac než hocikde inde. Niekedy sa v krátkom časovom slede súhrou nepriaznivých okolností stáva takéto nešťastie.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Nehoda na D1

Odoslaťod Antimander » 21. Sep 2005 19:39

Pozorovateľ napísal:Tá udalosť je tragická a smutná. Jazdievam po tejto D1 do Prahy a viem, že aj keď idem pozorne a predvídavo, že tu mi hrozí nebezpečenstvo viac než hocikde inde. Niekedy sa v krátkom časovom slede súhrou nepriaznivých okolností stáva takéto nešťastie.


Ešte doplním, že diaľnica D1 je relatívne dosť dobre vybavená, t.j. dosť často ČSPH + odpočívadlá, ... aj sa budujú diaľničné privádzače, zlepšuje sa cestná sieť v okolí D1, budujú sa obchvaty v jej blízkosti, ... aj sa rozširuje na 3+3 pruhy pred Brnom, stavia sa v smere za Brnom ďalej na Moravu, ... 3+3 pruhy už sú aj pred Prahou, ... všetko sa mení, len chýba to hlavné, riešiť D1 samotnú - buď ju rozšíriť, alebo aspoň kvalitnejšie a rýchlejšie opraviť, t.j. opravovať aj 24h denne, ... D1 pomôže výstavba severnej diaľnice v ČR, ale nerieši to nič na tom, že D1 nevyhovuje žiadny parametrom a je nebezpečná a obávaná. :wink:
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 13:46

Odoslaťod Adaios » 08. Okt 2005 15:34

Na dialnici D1 sa otvara dalsi usek v dlzke 18 km v hodnote 6 mld. CZK:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1622
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Lenny » 08. Okt 2005 20:23

Otvírá se slavnostně 24. října, v deset hodin začíná slavnost za účastí zastupců firem, státu a ŘSD.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Lenny » 17. Okt 2005 13:13

pozn. admin: reakcia na http://dialnice.info/viewtopic.php?t=1685

Můj odhad je 50-60 mld za rozšíření a rekonstrukci D1 v úseku Mirošovice - Brno-Holubice.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Caesar » 24. Okt 2005 11:17

ČR má 18 km nový úsek na diaľnici D1.

Viac info: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1740

Doplním: SR za celý rok plánuje otvoriť 14 km diaľnic, ...
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Branco » 24. Okt 2005 11:27

Môžeme iba pogratulovať naším susedom k otvoreniu ďalšieho úseku D1 :D .
Pokračovanie smerom na Zlín a Lysú pod Makytou zrejme nebude dlho čakať....
R6 z našej strany sa dostala do priorít na výstavbu, musíme sa poponáhľať, naši susedia stavajú ostošesť :)
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Lenny » 16. Feb 2006 19:52

Přípravě rozšiřování dálnice D1 pokročila. Na úsek Mirošovice - Kývalka byla vypsána soutěž na zhotovitele Technicko - ekonomické studie a EIA s předpokládaným ukočením v červenci příštího roku. Dále na úsek Kývalka - Holubice byly vypsány soutěže na zhotovitele dokumentací pro územní rozhodnutí včetně jeho získání, které budou dokončeny v polovině příštího roku
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Adaios » 20. Feb 2006 19:21

ŘSD přijímá opatření ke zlepšení situace na D1. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2917
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Gardenboy » 20. Apr 2006 16:09

Neôžem si pomocť, ale diaľnica Praha - Brno je ešte väčšia hrkálka ako cesta tretej triedy Košice, Krásna - Bohdanovce :? Alebo to iba v tom autobuse bolo tak cítiť. No neviem, jedna z najstarších diaľnic na SK bola v oveľa lepšom stave :?
Gardenboy
návštevník
 
Príspevky: 43
Založený: 24. Okt 2005 13:23
Bydlisko: Wall street, New york, USA

Odoslaťod Die Autobahn » 20. Apr 2006 21:21

Gardenboy napísal:Neôžem si pomocť, ale diaľnica Praha - Brno je ešte väčšia hrkálka ako cesta tretej triedy Košice, Krásna - Bohdanovce :? Alebo to iba v tom autobuse bolo tak cítiť. No neviem, jedna z najstarších diaľnic na SK bola v oveľa lepšom stave :?


Nevím, ale tohle tvrzení je dost silná káva.
D1 není žádný zázrak, ale srovnávat ho se silnicí třetí třídy někde u Košic?

Ze slovenských dálnic znám pouze D1 pod Tatrami a ta je o dost horší než D1 u nás.
Obrázok používateľa
Die Autobahn
diskutujúci
 
Príspevky: 75
Založený: 01. Mar 2006 18:40

Odoslaťod Dialniciar » 20. Apr 2006 21:30

Die Autobahn napísal:
Gardenboy napísal:Neôžem si pomocť, ale diaľnica Praha - Brno je ešte väčšia hrkálka ako cesta tretej triedy Košice, Krásna - Bohdanovce :? Alebo to iba v tom autobuse bolo tak cítiť. No neviem, jedna z najstarších diaľnic na SK bola v oveľa lepšom stave :?


Nevím, ale tohle tvrzení je dost silná káva.
D1 není žádný zázrak, ale srovnávat ho se silnicí třetí třídy někde u Košic?

Ze slovenských dálnic znám pouze D1 pod Tatrami a ta je o dost horší než D1 u nás.


Diaľnica Praha-Brno bola označená za jednu z najnebezpečnejších diaľnic v Európe z viacerých dôvodov a jeden z nich je aj technický stav. Z hľadiska dĺžky kilometrov opravených a naopak starých neopravených úsekov je diaľnica pod Tatrami na tom oveľa lepšie a bude na tom stále lepšie, pretože sa budú otvárať nové úseky ako Važec-Mengusovce a Mengusovce-Jánovce, kým D1 Praha-Brno sa do r. 2010 nebude výrazne rýchlo opravovať. Toto sú fakty z údajov z ČR, SR a EÚ, žiadne povyšovanie sa. Aj slovenská D2 je lepšia ako česká D2, pretože slovenská D2 prešla úpravami, aké na českej strane neboli spravené z dôvodu, že pre ČR je to východ a pre SR je to západ. A D3 ani v SR ani v ČR nie je reálne postavená. Toľko k diaľniciam.

Na druhej strane, určite cesta III. triedy nie je lepšia ako diaľnica. Kdekoľvek na svete. Už len tie parametre. A ohľadom vplyvu autobusu, ... je známe, že niektoré pneumatiky horšie prenášajú zvuk z nového asfaltu ako zo starého, takže toto nie je porovnateľný argument, to je len "posúdenie na 1. pohľad".
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Gardenboy » 21. Apr 2006 09:51

To porovnanie som urobil len tak na oko ... samozrejme, ze som to nemyslel uplne vážne....ale keďže som išiel touto dialnicou o tretej v noci, tak mi to hodne vadilo, nakoľko sa nedalo spať :(((((((((( a už vôbec nie, oprieť si hlavu o ktoru si časť autobusu :((((((
Gardenboy
návštevník
 
Príspevky: 43
Založený: 24. Okt 2005 13:23
Bydlisko: Wall street, New york, USA

Odoslaťod Lenny » 04. Máj 2006 14:30

Pridávám popis dálnice D1

První návrhy na možné vedení dálnice Praha - Brno pochází ze drzhé poloviny 30. let. Skutečně se dálnice D1 začala stavět 2. května 1939 byla skutečně u Průhonic zahájena stavba dálnice z Prahy přes Brno na hranice se Slovenskem. Práce také probíhaly ve Chřibech. Avšak její realizace byla přerušena válečnými událostmi v roce 1942. I když byla výstavba po válce v omezeném rozsahu obnovena, došlo v roce 1950 k jejímu definitivnímu zastavení. V té době bylo rozestavěno cca 80 km.

Další plány na výstavbu se začaly objevovat v 60. letech. Ve vládním usnesení z 10. dubna 1963 č. 286 došlo k vymezení dálnice D1, která byla vymezena v trase Praha - Brno - Uherské Hradiště - Trenčín - Prešov - Košice - st. hranice v délce 712 km. Usnesením vlady z 16. října 1996 č. 528 byla dálnice vymezena do trasy Praha - Brno - Zlín - Slovensko. Následně v roce 1996 byly trasa zkrácena do trasy Praha - Brno - Chropyně a úsek Chropyně - Zlín - SK byl převeden do rychlostních silnic. Vládním usnesením č. 741 z července 1999 byla D1 prodloužena o úsek Chropyně - Lipník.
V dnešní době existují plány, které po výstavbě D47 tuto dálnici přeznačí na D1, a tím vznikne tah Praha - Brno - Ostrava - PL.

K obnovení stavebních prací došlo v září 1967, kdy byl započat první jednadvacetikilometrový úsek z Prahy do Mirošovic, který byl uveden do provozu 12. července 1971. V dubnu 1969 se potom začalo stavět i od Brna. Souvislý dálniční tah mezi Brnem a Prahou byl dokončen 8. listopadu 1980. Jako poslední se stavěla část u Humpolce. Od roku 1979 začala výstavba useku na východ od Brna. V červenci 1992 byl úsek zprovozněn úsek Tučapy - Vyškov. 25. října 2005 byl zprovozněn úsek Vyškov - Vrchoslavice. Kromě těchto staveb proběhlo rozšíření v úseku Praha - Mirošovice na šestipruh v letech 1996-9.

V současné době je realizaci stavba "0134.3 Kroměříž západ - Kroměříž východ" a v brzké době bude zahájena stavba "0134.2 Kojetín - Kroměříž-západ". Na financování obou se podílí EU.

Letos na podzim by měla být zahájena ještě stavba "0134.1 Mořice - Kojetín 2. etapa". V příštím roce stavba "0135 Kroměříž východ - Říkovice". Celá D1 by měla být v provozu v roce 2011.

V souvislosti s růstem intenzit dopravy se od roku 2000 připravuje rozšíření D1 v okolí Brna. Na celý úsek je vydáno souhlasné stanovisko EIA. V současné době probíhá soutěž na zhotovitele DÚR včetně jeho vyřízení. Předpoklad zahájí rozšiřovaní úseku Kývalka - Holubice je květen 2010.

Kromě tohoto rozšíření se bude (dle vyjádření ministra) rozšiřovat i úsek Mirošovice - Kývalka. Bylo vypsáno výběrové řízení na zhotovitele Technicko-ekonomické studie a zpracování EIA s termínem dokončení 31. srpna 2007. Dle ministra by měl být tento úsek hotov v roce 2010. 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Lenny » 09. Máj 2006 23:23

V pátek bude slavnostně zahájena stavba 0134.2 Kojetín - Kroměříž-západ. Stavb bude zprovozněna spolu se stavbou 0134.3 na podzim 2008. 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Lenny » 10. Máj 2006 09:25

V Brně ve Starém Leskovci se dočkají obyvatelé protihlukové stěny po třiceti letech. Její výstavba by měla být zahájena v říjnu letos.

V posledních letech se státu nechtěla realizovat, bo se připravuje rozšíření v okolí Brna a stěna by se musela rozebrat, ale nakonec ustoupili tlaku obcí. Podobně je na tom Troubsko a Popovice, kde rovněž obyvatelé trpí nadměrným hlukem. 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Lenny » 11. Máj 2006 13:22

Na část stavby 0134.1/II. etapa poběhne 16.5.2006 (úterý) v 10.00 hodin ústní jednání se srazem pozvaných v zasedací místnosti v přízemí budovy Městského úřadu Kojetín. Jedá se o stavební povolení na stavbu MÚK Kojetín.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Dialniciar » 12. Máj 2006 23:12

http://www.rsd.cz/rsd/rsd.nsf/0/1BD98A8 ... 6C002B990E

ČR bude stavať 4 km úsek D1 v hodnote cca. 1 mld. CZK, v okolí Kroměříže. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Ďalšia

Naspäť na Dálnice v ČR

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 0 hostí.