Cestné horské priechody v SR

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Cestné horské priechody v SR

Odoslaťod Dialniciar » 02. Máj 2006 20:51

Táto téma sa bude venovať všetkým horským cestným priechodom na Slovensku. Môže sa tu písať o tom, kde si myslíte "Vy", že sú problémy na zákláde vašich skúseností, môžete napísať, ako by ste riešili problémy.

Bude sa tu postupne pridávať konkrétny popis každého horského priechodu na Slovensku ako aj priebežné tlačové správy. Každý horský priechod zažíva problémy v zimnom období, ale ani v letnom nie je jednoduché cez neho prejsť - obmedzenia sú v podobe rýchlosti, častých dopravných nehôd, sú záťažou pre životné prostredie pre vyššiu spotrebu pohonných látok ... môžeme zájsť aj do histórie ohľadom toho, že prečo sa napríklad horský priechod Donovaly volá Donovaly a prečo Biela Hora je Biela Hora atď., ale aj do takej histórie, že v časoch vojnových to boli práve horské cesty, kde boli ťažké boje ... a to stále hovorím o Slovensku.

Nekladiem žiadne zábrany, od ciest I. až po cesty II. a III. triedy ako aj plánované diaľnice - Soroška je dnes horský priechod a možno za 20 rokov tam bude RC R2 s tunelovým variantom, ale to nič nezmení na tom, že horský priechod zostane, podobne ako pri tuneli Branisko.
Naposledy upravil Dialniciar dňa 12. Máj 2006 11:26, celkovo upravené 2 krát.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Nový projekt: Cestná sieť otvorená viac názorom ľudí.

Odoslaťod Dialniciar » 04. Máj 2006 18:06

Téma bola odomknutá a v prípade, že sa nezačne diskusia do 30 dní, tak začnem ja sám pridávať základné informácie o tých najdôležitejších cestných horských priechodoch. Nekladiem žiadne hranice v tejto téme.

Máte otázky, kedy sa bude opravovať povrch práve na tom "vašom" horskom priechode" ? Chcete vedieť viac o tom, či sa bude nejakým spôsobom investovať práve na tom horskom priechode, ktorým cestujete každý deň a dopravná situácia už je neúnosná ? Alebo chcete informovať práve Vy o čomkoľvek v tejto problematike ?

Tak neváhajte a napíšte sem. 8) :P :wink: :)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: Nový projekt: Cestná sieť otvorená viac názorom ľudí.

Odoslaťod Andrej » 04. Máj 2006 21:26

Dy napísal:Máte otázky, kedy sa bude opravovať povrch práve na tom "vašom" horskom priechode" ? Chcete vedieť viac o tom, či sa bude nejakým spôsobom investovať práve na tom horskom priechode, ktorým cestujete každý deň a dopravná situácia už je neúnosná ? Alebo chcete informovať práve Vy o čomkoľvek v tejto problematike ?

Tak neváhajte a napíšte sem. 8) :P :wink: :)


Dy, samozrejme, ze mame zaujem o informacie o horskych prechodoch. Hlavne co sa tyka planov o novom povrchu, ci rozsireni :P

Hm, ale neda mi to, a predbehnem Ta :D s niektorymi informaciami :P

Pojdem podla pohori. Nebudem pisat o vsetkych prechodov, pretoze nie vsetky poznam. A bude to iba strucne info, ktore mam z map a z vlastnych skusenosti.

Zacnem Malymi Karpatmi - Pezinska Baba:
Sedlo je vo vyske 527 m n.m., okres PK-MA. Napriek tomu, ze priechod je blizko BA a tvori vlastne taky vonkajsi "obchvat" BA, je pomerne prazdny, nebezpecni su tu iba motorkari, ktori sa tu vyzivaju v zakrutach. Takze dopravna situacia tu sice nie je neunosna. Horsie je to vsak s povrchom. Po tejto zime je tam hlavne zo strany Perneka katastrofalny povrch, hoci minuly rok tam prebehli nejake opravy, je to teraz horsie ako kedykolvek predtym. Pritom donedavna bol zo strany PK perfektny asfalt (kvoli pretekom do vrchu, ktore sa tu dlhe roky konali).

Biela Hora - vyska cca 350 m, okres TT-SE, lezi na ceste I. triedy z TT do CR. Je pomerne vytazeny, jazdi tu vela kamionov. Nebezpecny je tu kratky usek v stupani v smere od Trstina od prekrocenia zel. trate az po sedlo. Väcsina povrchu je o.k., minuly rok tu na niektorych miestach polozili novy asfaltovy koberec. :)

Povazsky Inovec - sedlo Havran: vyska 350 m, strme stupanie od Piestan, casto husta premavka. Nebezpecne su tu hlavne ostre zakruty.

Strazovske vrchy - Homolka - najvyssi bod cca 770 m, lezi na ceste z Ilavy do Nitrianskeho Rudna. Kedze je to cesta nizsieho vyznamu, je tu velmi mala premavka. Povrch cesty je v hroznom stave.

Zliechov - cca 770 m, lezi kusok na SZ od Homolky, je tu nablizko aj horsky prechod do Cicmian. Velmi malo vyuzivany prechod. Povrch v hroznom stave.

Fackovske sedlo - 802 m - okres PD-ZA - prechadza nim vyznamna cesta I. triedy z PD do ZA. Z oboch stran je vyse 12% stupanie. Premavka tu nie je moc husta, dokonca sa mi zda, ze kedysi tu byvala vyssia, ako je dnes. Povrch je v dost zlom stave hlavne v najvyssich miestach. V zimnom odbobi je to neprijemny prechod, dost by sa tu zisiel tunel. Zatial sa o nom vsak zrejme moc neuvazuje kvoli nizkej intenzite dopravy.

Pohorie Ziar: sedlo Vysehrad - 579 m. - lezi na ceste II. triedy z PD do MT. Stupanie je najmä od PD, od MT je prevysenie len cca 50 m. Je velmi vyuzivane hlavne kamionmi, kedze je to jedina cesta z Ponitria na Turiec a buducu D1. V poslednej dobe je dost vytazene, dokonca si dovolim tvrdit, ze ak by sa Ponitrim planovala RC, mohla by sa predlzit az na Turiec. Realnejsie by vsak bolo zrejme prebudovat tento prechod na 2+1 pruhy a preklasifikovat na I. triedu. Povrch je tu viac-menej o.k.

Kremnicke vrchy: Kremnicke Bane - 784 m n.m. Cesta I.triedy - MT-ZH. Je dost vytazene. Pred niekolkymi rokmi sa tu spevnovala krajnica (a zaroven sa tusim cesta trocha rozsirila). Nie je tu vela zakrut, preto tadialto vela kamionov chodi, aby obislo Donovaly. Tato situacia sa podstatne zlepsi vybudovanim R3 (nech uz postavia akykolvek variant).

Maly Sturec: 892 m, cesta I. triedy, nedavno prekvalifikovana z cesty II. triedy bez akychkolvek uprav cesty. Lezi na ceste BB-TR. Stupanie je z oboch stran prijatelne, len je tu vela zakrut, a tak ho vyuzivaju hlavne osobne auta - a tym padom je tu nizka intenzita. Povrch je zo strany BB pomerne o.k., zo strany TR je to uz horsie (r. 2004). V blizkoksti vedie zeleznicna trat s najväcsim poctom tunelov na 1 trase (23) a mozno tadialto kedysi povedie aj R3. V zime je to velmi problematicky prechod zjazdny casto iba so snehovymi retazami. Inak, je tu krasna sceneria :)

Nizke Tatry: Velky Sturec - tento prechod asi malokto pozna, ale kedysi sa vyuzival namiesto Donoval. Teraz tu vedie iba prasna cesta, kde je mnoho serpentin, ktora vyusti v krasnej doline pri Liptovskom Revucom. Vyska sedla je 1010 m.

Donovaly - snad najobavanejsi horsky prechod v SR. Je to hlavne pre velke stupanie v smere od BB (okolo 12%). Lezi na hlavnej ceste BB-RK. Nebezpecne su tu hlavny pomaly iduce kamiony, ktore zaroven velmi spomaluju premavku. Kedysi velmi vyznamny horsky priechod´, dnes jeho vyznam klesa postupnym budovanim D1, aj tak tu vsak bude potrebny tunel alebo nejake ine upravy - pruh pre pomale vozidla... Velke problemy tu nastavaju cez zimu, ked kamiony casto zablokuju cely prechod - cize casto treba snehove retaze. Najvyssi bod 980 m. Povrch je dobry okrem kratkeho vrcholoveho useku v smere od RK.

Certovica - najvyssie polozeny cestny prechod - 1238 m. Lezi na ceste I. triedy BR-Liptovsky Hradok. Velke prevysenie (takmer 800 m) je zo strany BR. Nie je tu vysoka premavka. Stupanie je z oboch stran plynule, okolo 7%. Povrch je v dost zlom stave. Je tu tiez pekna sceneria. V zime tu nastavaju problemy - laviny... V tejto oblasti je vraj navrhnute vyhladove predlzenie R1.

Priehyba - 1190 m, takisto neznamy prechod, vedie nim uzka asfaltova cesta. Inak, zda sa mi, ze tu nie je ani zakaz vjazdu a niektori vodici ho aj vyuzivaju. Viem, ze je tu kratky usek v zareze nad nejakym potokom, ktory vytvara kratku sceneriu. Zaujimave je aj to, ze v tomto useku vedu 2 asfaltky - kazda na 1 smer, pritom je to lesna cesta.

Vernar - 1053 m - cesta I. triedy v smere od PP na BR alebo Roznavu, je pomerne malo vyuzivana. Je tu plno zakrut, ale o to krajsia sceneria. Stupanie z oboch stran cca 10%. Cez zimu su tu obcas problemy, povrch je prijatelny.

Besnik - 994 m - lezi nedaleko Vernara. Z oboch stran je len mierne stupanie a minimalne prevysenie (vlastne stupa sa cely cas pozdlz rieky Hron, cize ak sa rata prevysenie napr. od Zvolena, tak je to aj 700 m.) Pod sedlom je zel. tunel, kde sa nachadza najvyssie polozena zel. trat v SR.

Vysoke Tatry - nemaju ani 1 prechod, uvediem len 2 okrajove.
sedlo pod Prislopom - 1081 m. lezi na ceste I. triedy z KK do Polska. Je tu iba 1 väcsia zakruta, inak rovne plynule stupanie. Kamionova doprava tu ma byt onedlho vylucena, aj dnes je vsak uz kamionmi velmi malo vyuzivany, na rozdiel od minulosti. Dnes tu jazdia hlavne Polski turisti. Povrch je prijatelny. Je tu podla mna najkrajsia sceneria v SR - vyhlad na Belianske Tatry.

Ostry vrch - 1110 m (lezi vlastne v Chocskych vrchoch) - spaja Oravu a Liptov. Je to iba nedavno vybudovana cesta (dokoncena tusim 1989). Dovtedy sa jazdilo cez Kvaciansku dolinu po lesnej ceste, ktora bola velmi nebezpecna. V podstate to ani nie je sedlo, len obchadzka tejto doliny povedla kopca. Zo oravskej strany je stupanie kratke, väcsina sa vystupa uz predtym. Z Liptovskej strany je tu plno zakrut, velke prevysenie. Vyuzivane je hlavne Polskymi turistami. Krasna sceneria, pomerne kvalitny povrch :)


Tak, to bol moj prehlad horskych prechodov v SR, samozrejme nespomenul som tu plno prechodov na Vychode SR, kedze mnoho z nich nepoznam. To uz necham na kolegov z vychodu...
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Nový projekt: Cestná sieť otvorená viac názorom ľudí.

Odoslaťod B; » 05. Máj 2006 09:45

Andrej napísal:Priehyba - 1190 m, takisto neznamy prechod, vedie nim uzka asfaltova cesta. Inak, zda sa mi, ze tu nie je ani zakaz vjazdu a niektori vodici ho aj vyuzivaju. Viem, ze je tu kratky usek v zareze nad nejakym potokom, ktory vytvara kratku sceneriu. Zaujimave je aj to, ze v tomto useku vedu 2 asfaltky - kazda na 1 smer, pritom je to lesna cesta.


Ked som tadial isiel hrebenovku NT tak tam bol zakaz vjazdu.
Sporadicky tam jazdia autobusy s robotnikmi na/z Liptova, takze asi bude
dobre priejazdny.

Super prehlad, dakujem.

Vies mi viac povedat o Velkom Sturci?
Da sa tadial ist previezt na beznom osobnom aute ( nie 4x4)?
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Re: Nový projekt: Cestná sieť otvorená viac názorom ľudí.

Odoslaťod Dialniciar » 27. Máj 2006 14:27

Andrej napísal:Dy, samozrejme, ze mame zaujem o informacie o horskych prechodoch. Hlavne co sa tyka planov o novom povrchu, ci rozsireni :P

Hm, ale neda mi to, a predbehnem Ta :D s niektorymi informaciami :P


Ďakujem Andrej za tvoje poznatky pridané do tejto témy a zároveň informujem, že pridám cez leto práve informácie k opravám povrchov ciest na horských priechodoch. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: Nový projekt: Cestná sieť otvorená viac názorom ľudí.

Odoslaťod Andrej » 27. Máj 2006 16:38

B; napísal:Ked som tadial isiel hrebenovku NT tak tam bol zakaz vjazdu.
Sporadicky tam jazdia autobusy s robotnikmi na/z Liptova, takze asi bude
dobre priejazdny.

Super prehlad, dakujem.

Vies mi viac povedat o Velkom Sturci?
Da sa tadial ist previezt na beznom osobnom aute ( nie 4x4)?


Tou Priehybou si nie som isty, ci je tam zakaz vjazdu, ja som tam bol tiez len parkrat na bicykli ci peso :) ale vzdy som bol celkom prekvapeny, ze hoci je to lesna cesta, tak ma pomerne dobre parametre a aj povrch.

Velky Sturec - kedysi to bola povodna cesta, ktora sluzila namiesto Donovalov. Bola podstatne sirsia, nie vsak asfaltova, sluzila tusim az do 60. rokov 20. storocia. Preto by mala byt prejazdna, ked je sucho... ale pokial viem, tiez je tam teraz zakaz vjazdu :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod KC » 29. Máj 2006 14:47

Doplnim zoznam horskych priechodov:Povazsky Inovec - Bezovec.
Nachadza sa na hraniciach okresom Nove mesto nad Vahom / Topolcany, lezi na ceste 3.triedy , spajajucej Novu Lehotu okr. Topolcany s Modrovkou (okr. NMnV) Zaujimavostou je, ze asfaltova cesta v Novej Lehote konci, dalej pokracuje iba lesna cesta do Bojnej, i ked na niektorych starsich, najma prehladovych mapach je zakreslena v celom useku az do Bojnej. Priechod vyuzivaju najma navstevnici lyziarskeho strediska Bezovec a obyvateia Novej Lehoty. Cesta je uzka, plna zakrut, najma v obci Stara Lehota. Stupanie je prudke najma z Novej Lehoty do sedla. v sedle sa nachadza velke parkovisko urcene pre lyziarov. Po vyjazde zo Starej Lehoty na horske luky su nadherne scenerie.
KC
diskutujúci
 
Príspevky: 56
Založený: 08. Nov 2005 10:51
Bydlisko: Nitra

Odoslaťod Andrej » 29. Máj 2006 22:24

KC napísal:Doplnim zoznam horskych priechodov:Povazsky Inovec - Bezovec.
Nachadza sa na hraniciach okresom Nove mesto nad Vahom / Topolcany, lezi na ceste 3.triedy , spajajucej Novu Lehotu okr. Topolcany s Modrovkou (okr. NMnV) Zaujimavostou je, ze asfaltova cesta v Novej Lehote konci, dalej pokracuje iba lesna cesta do Bojnej, i ked na niektorych starsich, najma prehladovych mapach je zakreslena v celom useku az do Bojnej. Priechod vyuzivaju najma navstevnici lyziarskeho strediska Bezovec a obyvateia Novej Lehoty. Cesta je uzka, plna zakrut, najma v obci Stara Lehota. Stupanie je prudke najma z Novej Lehoty do sedla. v sedle sa nachadza velke parkovisko urcene pre lyziarov. Po vyjazde zo Starej Lehoty na horske luky su nadherne scenerie.


Toto sedlo takisto poznam, cesta je tam v hroznom stave hlavne smerom od Modrovky k sedlu. Cesta je nebezpecna mnozstvom strku v zakrutach :? . Inak, v celej dedine Nova Lehota nie je takmer ziadny signal mobilnych sieti :shock: .
Zaujimalo by ma vsak, ci sa tu niekedy planuje vyasfaltovat ten cca 3 km usek lesnej cesty - to je snad jedina cesta III. triedy v SR bez pevneho povrchu :lol:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 30. Máj 2006 13:40

Doplním informácie k pohoriu Malé Karpaty.

Okrem Pezinskej Baby a Bielej Hory existuje ešte aj ďalší horský priechod a je ním Buková. Je to jediná náhradná varianta za Bielu Horu.

Tento horský priechod je minimálne vyťažený, avšak práve v časoch uzatvorenia Bielej Hory je mimoriadne zaťažený. Nie je stavaný na tranzitnú dopravu, na autá nad 3,5 tony a nie je nijako prispôsobený na kamiónovú dopravu.

Cesta je úzka, dokonca na 1-2 miestach aj zúžená a všeobecne tu majú na cca. 4 miestach veľký problém vyhnúť si 2 kamióny. Zákruty sú zle klopené a plné štrku, takže je tu max. povolená rýchlosť 40 km/h, aj to však max. pre osobné autá do 3,5 tony, teda v praxi kamión ide 20 km/h.

Horský priechod z jednej strany začína križovatkou smrti (veľmi neprehľadné križovanie 2 ciest) a na druhej strane končí zákrutou v kopci a ďalšou nebezpečnou križovatkou, ktorá tvorí odbočku na vodnú nádrž Buková. Z tohoto je jasné, odkiaľ pochádza názov.

Nemám informácie, že by sa plánovali v blízkom období opravy povrchu na tomto horskom priechode. A tiež dopĺňam, že tu ani nevyhovujú už cesty, ktoré napájajú tento horský priechod na cestnú sieť.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 30. Máj 2006 14:28

Dy napísal:Doplním informácie k pohoriu Malé Karpaty.

Okrem Pezinskej Baby a Bielej Hory existuje ešte aj ďalší horský priechod a je ním Buková. Je to jediná náhradná varianta za Bielu Horu.

Tento horský priechod je minimálne vyťažený, avšak práve v časoch uzatvorenia Bielej Hory je mimoriadne zaťažený. Nie je stavaný na tranzitnú dopravu, na autá nad 3,5 tony a nie je nijako prispôsobený na kamiónovú dopravu.

Cesta je úzka, dokonca na 1-2 miestach aj zúžená a všeobecne tu majú na cca. 4 miestach veľký problém vyhnúť si 2 kamióny. Zákruty sú zle klopené a plné štrku, takže je tu max. povolená rýchlosť 40 km/h, aj to však max. pre osobné autá do 3,5 tony, teda v praxi kamión ide 20 km/h.


Na tento prechod som uplne zabudol :oops: snad len preto, ze tam je iba z 1 strany kratucke stupanie. Max. bod je vo vyske cca 320 m, prevysenie z oboch stran je do 100 m.
Tu s tebou nesuhlasim, ze je minimalne vytazeny, cez pracovny tyzden je vytazeny tak akurat (vzhladom na to, ze je to len cesta III. triedy), napriek velmi uzkej vozovke tu jazdi velke mnozstvo kamionov. Kvoli nim sa cesta v mnohych miestach uz prepadava a ak tu v dohladnej dobe nespravia nejake opatrenia tak bude pre kamiony nezjazdna. Povrch detto. Cely usek je nebezpecny pre vyskove a smerove pomery cesty, ktore su velmi nevhodne pre kamiony!
Nebezpecny je aj prejazd cez kamenolom, kde je vzdy plno strku a prachu a prave kvoli tomu je tu este viac nakladnych aut. :?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod KC » 31. Máj 2006 20:37

Oblast Stiavnickych vrchov.

Vyznacnu polohu v tomto pohori na historicke mesto Banska Stiavnica, ktore lezi v kratere vyhasnutej sopky, preto jedina pristupova cesta, ktora nevedie cez horsky prechod je cesta 2. triedy c. 525 Hontianske Nemce - Antol - Banska Stiavnica.

Vsetky ostatne pristupove trasy sa lucovito zbiehaju z okrajov pohoria a stretavaju sa v blizkom okoli Stiavnice, pricom prechadzaju hrebenom obtocenym okolo mesta.

Cesta 2. triedy c. 525 Hronska Dubrava - Banska Bela - Banska Stiavnica: cesta prechadza udolim subezne s tratou mladeze v lesnom prostredi, pred Banskou Belou sa zacina prudke stupanie na nahornu plosinu s peknymi vyhladmi do okolia. Cesta je pomerne siroka s vynimkou obce Banska bela.

Cesta 2. triedy c. 524 Kmetovce - Batovce - Stiavnicke Bane - Banska Stiavnica:
od Batoviec cesta prechadza lesom striedavo po oboch stranach potoka Sikenica.
Cesta je pomerne uzka a plna zakrut, najma okolo odbocky na Dekys. Pred odbockou do obce Vysoka vychadza na horske luky, stupanie sa zmiernuje a seriou zakrut sa dostava ponad Richnavske jazera do sedla , prudko klesa okolo Vindsachtskeho jazera do Stiavnickych Bani. Za Stiavnickymi banami sa cesta po serii zakrut rozsiruje a po odbocke do centra pokracuje obchvatom Stiavnice v klesani do udolia.
KC
diskutujúci
 
Príspevky: 56
Založený: 08. Nov 2005 10:51
Bydlisko: Nitra

Odoslaťod KC » 01. Jún 2006 20:30

Stiavnice vrchy - pokracovanie.

Zvysne priechody lezia na cestach 3. triedy, comu zodpovedaju aj ich sirkove parametre a najma plan zimnej udrzby. V lete su povrchy ciest v relativne dobrom stave. Neprijemny je prejazd Hodrusou - Hamrami v smere Zarnovica - Stiavnica. Pred sedlom Cervena studna sa spaja s cestou z Bzenice cez Vyhne. Stupanie z Hodruse je v zavere strmsie ako z Vyhni . Tretia moznost pristupu do Stiavnice je cez Hlinik nad Hronom a Sklene Teplice, cesta je tiez pomerne uzka, plna zakrut ale stupanie nie je extremne strme.

Dalsia, menej znama moznost je prechod z Novej Bane cez Brehy krizom cez hreben Stiavnickych vrchov na Pukanecke Majere. Ide povodne o ucelovu lesacku komunikaciu , dlhe roky na nej bola z Brehov znacka zakaz vjazdu, momentalne vjazd nie je zo ziadnej strany zakazany. Cesta z Brehov je uzka, so znacnym poctom vytlkov a pod hrebenom prudko stupa v serpentinach. Po prejazde hrebenom sa cesta zlepsuje, je tam polozeny novy povrch, je sirsia, pozor vsak na jednu jamu , respektive cosi ako schod, zhora je to tazko spozorovatelne, zrazu len "hupsnete". POZOR, cesta sa v zime neudrziava.

Dalsie dva prechodu su len pre silne nervy, terenne auta alebo horske bicykle. Z Hodruse sa da odbocit do osady Kopanice, ktora lezi priamo na horskom hrebeni. Cesta po Kopanice je uzka ale relativne slusna. Pokracovanie z Kopanic na Vysoku je sice prejazdne, ale maximalnou rychlostou 15km/h , nedoporucujem.Podobne je na tom aj prechod z Antola cez Zibritov do Krupiny. Po Zibritov to ide, dalej je to viac dier, ako asfaltu.
KC
diskutujúci
 
Príspevky: 56
Založený: 08. Nov 2005 10:51
Bydlisko: Nitra

Odoslaťod Andrej » 01. Jún 2006 21:51

KC napísal:Stiavnice vrchy - pokracovanie.

Zvysne priechody lezia na cestach 3. triedy, comu zodpovedaju aj ich sirkove parametre a najma plan zimnej udrzby. V lete su povrchy ciest v relativne dobrom stave. Neprijemny je prejazd Hodrusou - Hamrami v smere Zarnovica - Stiavnica.

Tymto prechodom chodi cim dalej tym viac aut, pretoze je najblizsie k R1 a je to najrychlejsi pristup BS k zapadu Slovenska a smer BA (ale stale chodi väcsina vodicov smerom na Levice, lebo tam je podstatne kvalitnejsia cesta). Je tu velmi uzka vozovka, obcas chybaju zvodidla, ostre zakruty a prudke stupanie. Max. vyska 790 m. Smerom od BS je cesta do tohto sedla podstatne kvalitnejsia a s peknymi vyhladmi :) .

KC napísal:Dalsie dva prechodu su len pre silne nervy, terenne auta alebo horske bicykle. Z Hodruse sa da odbocit do osady Kopanice, ktora lezi priamo na horskom hrebeni. Cesta po Kopanice je uzka ale relativne slusna. Pokracovanie z Kopanic na Vysoku je sice prejazdne, ale maximalnou rychlostou 15km/h , nedoporucujem.Podobne je na tom aj prechod z Antola cez Zibritov do Krupiny. Po Zibritov to ide, dalej je to viac dier, ako asfaltu.


No, ten prechod z Hodruse na Kopanice a Vysoku nie je taky hrozny, podla mna sa tam da ist kludne aj 30-40 km/h. Je tu vsak par odbociek a razcesti, ktore nie su oznacene, takze pozna to tu iba malo ludi. Zaujimave je, ze na automapach je na tomto useku zaznacene 24% stupanie, pricom max. tam moze byt tak okolo 10-12%.
O ceste cez Zibritov som pocul len to, ze nech sa jej v kazdom pripade vyhnem, ak si nechcem znicit podvozok :lol:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 04. Jún 2006 13:34

Andrej napísal:Tu s tebou nesuhlasim, ze je minimalne vytazeny, cez pracovny tyzden je vytazeny tak akurat (vzhladom na to, ze je to len cesta III. triedy), napriek velmi uzkej vozovke tu jazdi velke mnozstvo kamionov. Kvoli nim sa cesta v mnohych miestach uz prepadava a ak tu v dohladnej dobe nespravia nejake opatrenia tak bude pre kamiony nezjazdna. Povrch detto. Cely usek je nebezpecny pre vyskove a smerove pomery cesty, ktore su velmi nevhodne pre kamiony!
Nebezpecny je aj prejazd cez kamenolom, kde je vzdy plno strku a prachu a prave kvoli tomu je tu este viac nakladnych aut. :?


Je minimálne vyťažený, len nevyhovuje - takto by sa to dalo ešte charakterizovať úplne presne. Nie je tu vysoká premávka, preto nie je ani zďaleka vyťažený, len nie je postavený na vysokú záťaž, na kamióny, ktorých tu síce pribúda, ale nie veľa, ale všeobecne jednoducho táto cesta nie je postavená na danú záťaž, preto sa zhoršuje jej technický stav.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 17. Jún 2006 19:04

Na horskom priechode Biela Hora v pohorí Malé Karpaty sa aktívne opravuje zosuv pôdy, zakladá sa kvalitná konštrukcia vo väčšej dĺžke, premávka je riadená semafórmi, pretože cesta je zúžená len do jedného jazdného pruhu, vznikajú kolóny a dopravné zápchy.

Stavebné práce vykonáva pre SSC stavebná firma Cesty Nitra, a.s.

Okrem toho, na celom horskom priechode je už nový povrch, ktorý sa však už na niektorých miestach začína rozpadávať (zlá statika cesty), ako aj vznikajú rôzne nerovnosti (výtlky) a znovu sa začali rozpadávať krajnice.

V pláne sú ešte tieto úpravy:

1. Vyrovnať a vymeniť zvodidlá.
2. Stavebne upraviť odpočívadlá.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 25. Jún 2006 17:35

Úprava cesty na Donovaloch si vyžiada 171 miliónov Sk. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4193
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 30. Aug 2006 21:36

Na cestnom horskom priechode Pezinská Baba v pohorí Malé Karpaty sa postupne v rokoch 2005-2006 vymenil celý povrch cesty, tzv. koberec.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 04. Sep 2006 23:26

Dy napísal:Na cestnom horskom priechode Pezinská Baba v pohorí Malé Karpaty sa postupne v rokoch 2005-2006 vymenil celý povrch cesty, tzv. koberec.


Uz len doplnim, ze smerom od PK na Babu bol polozeny specialny asfaltovy koberec kvoli pretekom aut do vrchu - zrejme s inymi smykovymi ucinkami. Smerom od Baby do Perneka este stale prebieha pokladka povrchu. Uz bolo nacase, minuly rok tu sice robili mensie opravy, tento rok bol vsak stav cesty este horsi ako pred opravami. Situacia sa teda podstatne zlepsi :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 11. Sep 2006 19:53

Andrej napísal:
Dy napísal:Na cestnom horskom priechode Pezinská Baba v pohorí Malé Karpaty sa postupne v rokoch 2005-2006 vymenil celý povrch cesty, tzv. koberec.


Uz len doplnim, ze smerom od PK na Babu bol polozeny specialny asfaltovy koberec kvoli pretekom aut do vrchu - zrejme s inymi smykovymi ucinkami. Smerom od Baby do Perneka este stale prebieha pokladka povrchu. Uz bolo nacase, minuly rok tu sice robili mensie opravy, tento rok bol vsak stav cesty este horsi ako pred opravami. Situacia sa teda podstatne zlepsi :)


Musel som si overiť situáciu.

Cesta sa možno zdala byť v horšom stave, avšak jej opravy už boli nevyhnutné, pretože inak by prišlo k výraznému porušeniu spodnejších vrstiev pod asfaltovým kobercom. Nebolo však dostatok financií na to, aby sa cesta kompletne dokončila, preto sa pokračovalo až tento rok.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 11. Sep 2006 22:20

Dy napísal:Musel som si overiť situáciu.

Cesta sa možno zdala byť v horšom stave, avšak jej opravy už boli nevyhnutné, pretože inak by prišlo k výraznému porušeniu spodnejších vrstiev pod asfaltovým kobercom. Nebolo však dostatok financií na to, aby sa cesta kompletne dokončila, preto sa pokračovalo až tento rok.


Minuly rok sa v podstate spravili iba kratke pasy asfaltu v useku Baba-Pernek. Cez zimu sa vsak uz zvysok cesty tak zhorsil, ze bolo treba vymenit celu sirku vozovky. Takze aj tie nove pasy sa frezovali a teraz je tam uz uplne novy povrch na celej sirke cesty :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 11. Sep 2006 22:52

Andrej napísal:
Dy napísal:Musel som si overiť situáciu.

Cesta sa možno zdala byť v horšom stave, avšak jej opravy už boli nevyhnutné, pretože inak by prišlo k výraznému porušeniu spodnejších vrstiev pod asfaltovým kobercom. Nebolo však dostatok financií na to, aby sa cesta kompletne dokončila, preto sa pokračovalo až tento rok.


Minuly rok sa v podstate spravili iba kratke pasy asfaltu v useku Baba-Pernek. Cez zimu sa vsak uz zvysok cesty tak zhorsil, ze bolo treba vymenit celu sirku vozovky. Takze aj tie nove pasy sa frezovali a teraz je tam uz uplne novy povrch na celej sirke cesty :)


Myslím si, že nastala zhoda. Odborné stanovisko súhlasí s popisom situácie od laika. :lol:

Ja osobne by som samozrejme radšej našiel financie už minulý rok, ale viem, že to nie je jednoduché, že tieto čiastkové opravy sú jednoducho nevyhnutnosťou a osobný názor: šťastie pre tento úsek, že je tak mediálne známym. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Horsky prechod Petic

Odoslaťod Koksolam » 11. Sep 2006 22:53

Horsky prechod Petic

Nachadza sa v pohori Slanskych vrchov, cesta I/18 vedena od Presova smer VT, povrch celkom ujde, ale zo strany VT sa v jednej zatacke zosunula mierne krajnica a zasahuje to az do polky vozovky, kedze ide o starsi zosuv a nejako viac sa to neprepadalo, roky sa s tym nic nespravilo, v poslednej dobe som si vsimol aktivitu cestarov, ale neupresnim ci to spravovali.

Horsky prechod Detrik

Lokalita Ondavska vrchovina, cesta III. triedy zo smeru Presov na Rekreacnu oblast Domasa Dobra. Povrch zo zapadnej strany dobry, sice dalo by sa povedat historicky, zaujimave su najma pasaze useku so zatackamy, krasne prostredie a na pohlad jednoduchy usek evokuje rychlu jazdu, bohuzial ak nie ste domaci, zarucene skoncite minimalne v zareze a ak mate "stastie" tak ochutnate prelet do udolia cez zaujimavo natrete ale zhola nefunckne zvodidlo tvorene I profilmy, v miestach bez zvodidiel si treba uvedomit, ze tam uz nejaky Fittipaldi vyletel mimo 8) Z vychodnej strany kraluje brutalne dlhy zjazd na asfalte ktory je uz historickeho data s minimalnym gripom a na niektorych miestach vegetacia uz prerasta vozovku. Cesta presla nedavno ciastocnou rekonstrukciou vratane jednej vynasajucej zatacky, takze krasny dojem z jazdy nekazi nic, krasna priroda naokolo a ludi tam stretnete mimo sezonu jedine ak mate termoviziu s dlhym dosahom :wink: Odporucam na jazdu, zaujimavy to usek 8)
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod Dialniciar » 19. Sep 2006 20:33

Ďakujem Koksolam za ďalšie zaujímavé informácie. Ďakujem všetkým, ktorí sa v tejto téme realizujete. Ja už len odpisujem, ktoré priechody sem nepridám. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 20. Sep 2006 15:10

Na Šturci začínajú odťahovať havarovaný kamión s asfaltom. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4909

... po týždni už aj bolo načase ... :twisted:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 01. Dec 2006 12:02

SSC na väčšine horských priechodov zvýšila investície po biednych rokoch 2000-2004, takže sa opravujú alebo opravili povrchy (vozovky) ciest, zbrúsením a položením nových kobercov. Opravili sa zosuvy ciest, prípadne sa opravovať začnú v r. 2007 alebo sa všeobecne spevňujú svahy výstavbou oporných múrov či stabilizáciou sieťami. Okrem toho sa doplnili dopravné aj zvislé značenia a v r. 2007 sa plánuje zameriavať sa na opravy zvodidiel, ktoré mnohé sú poškodené vplyvom počasia a vekom, prípadne chýbajú úplne. Taktiež sa zvýšila starostlivosť na zimu, keďže sa v pravidelných intervaloch rozmiestňujú isté množstvá štrku, ktorý pomôže skríženým kamiónom pri vrátení sa do pôvodnej stopy. Tieto investície celkovo zatiaľ dosiahli 0,7 mld. SKK, práve prebiehajú za 1,2 mld. SKK a ešte prebehnú za 0,8 mld. SKK. Tieto investície trvajú od r. 2005.

SSC dlhodobo upozorňuje na to, že v zimnom období musí hlavne dopravná polícia kontrolovať, aby sa nedostávali na horské cestné priechody kamióny, ktoré nemajú reťaze a aby sa tiež dodržiaval zákaz vjazdu na horský priechod. A hlavne to žiada tam, kde sú hranice krajov (VÚC) a policajných obvodov. Pretože potom, čo sa dostane nevhodne pripravený kamión tam, kde nemal čo robiť, tak nastane problém (skríženie kamióna), ktorý sa nedá ďalej riešiť ... napríklad nastane problém s plynulou údržbou cesty, vznikajú kolóny a ešte len musí byť nasadená dopravná polícia. Ale hold, toto je ako hádzanie hrachu na stenu už 5 rokov.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Ďalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 18 hostí.