http://www.etrend.sk/generate_page.php?page_id=63495
Príjmy z diaľničných nálepiek vlani vyššie o 30 percent
Z predaja známok pre osobné vozidlá získala NDS 600 mil. Sk, za nálepky pre nákladné vozidlá 900 mil. Sk
BRATISLAVA 21. februára (SITA) - Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) dosiahla v minulom roku z predaja diaľničných nálepiek príjem na úrovni 1,5 mld. Sk bez dane z pridanej hodnoty. Medziročne sa tak príjmy zvýšili zhruba o 30 %, keďže celkové príjmy z predaja známok v roku 2004 dosiahli 1,139 mld. Sk.
Vlani sa pritom ceny diaľničných nálepiek zvýšili medziročne približne o 50 %. Ako agentúru SITA informoval hovorca NDS Marcel Jánošík, väčšinu z vlani dosiahnutej sumy tvorili príjmy z predaja známok pre nákladné vozidlá, ktoré boli na úrovni 900 mil. Sk bez dane z pridanej hodnoty. Z predaja diaľničných nálepiek majiteľom osobných vozidiel získala NDS vlani 600 mil. Sk.
Vlani evidovala NDS predaj takmer 3,718 mil. diaľničných nálepiek, čo je v medziročnom porovnaní nárast o 27,6 %. V roku 2004 sa totiž na Slovensku predalo celkovo 2 912 780 diaľničných známok.
Z celkového počtu vlani predaných známok pripadlo až 46,6 % na jednodňové nálepky, ktorých sa predalo 1 732 428 kusov. Týždenných nálepiek sa predalo 1 382 016, ročných 431 831 a mesačných 171 524 kusov.
Ministerstvo dopravy objednalo na rok 2005 u spoločnosti Kasico, a.s. Bratislava výrobu 2 955 100 diaľničných nálepiek, počas roka sa však musela robiť dotlač, keď sa na prelome augusta a septembra prejavil ich nedostatok.
Diaľničné nálepky distribuovalo minulý rok sedem spoločností a to Italmarket Slovakia, OMV, ČESMAD Slovakia, KON-RAD, TEN Expres Slovakia, Royal Invest Consulting a Slovenská pošta.
SITA, [21.2.2006 12:17]