Výstavbu ochvatu Trnavy stále brzdí výkup pozemkov

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Moderátor: Moderátori

Výstavbu ochvatu Trnavy stále brzdí výkup pozemkov

Odoslaťod Dialniciar » 10. Jan 2006 21:42

http://www.etrend.sk/generate_page.php?page_id=61139


Výstavbu ochvatu Trnavy stále brzdí výkup pozemkov

Majiteľom pozemkov, ktorí vytrvajú v odmietavom postoji, hrozí vyvlastnenie vo verejnom záujme

TRNAVA 10. januára (SITA) - Výstavbu severného obchvatu, ktorý má odkloniť nadmernú dopravu z centra Trnavy mimo mesto, naďalej komplikuje problém s výkupom pozemkov. Slovenská správa ciest (SSC) momentálne eviduje 63 majiteľov, ktorí už predaj pozemkov podpísali.

Ako vysvetlila Iveta Fedorová zo SSC, ďalší piati sa vyjadrili, že ponúknuté sumy sú pre nich neprijateľné, traja nereagujú na výzvy, zvyšní dvaja s predajom zatiaľ len súhlasili.

Na základe vyhotoveného znaleckého posudku sú ceny parciel rôzne, SSC ich však nemieni zverejňovať. Fedorová skonštatovala, že pri tých, ktorí vytrvajú v odmietavom postoji, pristúpi SSC k vyvlastneniu vo verejnom záujme.

Navrhovaný plán na rok 2005 predpokladal, že s výstavbou obchvatu sa začne ešte v decembri minulého roku. Jednoznačný termín však bude závisieť od majetkovoprávneho vysporiadania a vydania stavebných povolení. Výstavba sa má uskutočniť po etapách, pričom sa berie do úvahy ich prelínanie.

Hlavná trasa cesty I. triedy bude približne 4,5 km dlhá. Celkové náklady sú vyčíslené na takmer 1,3 mld. Sk. V plnej výške ich uhradí štát. Fedorová pripustila, že práce by sa mohli začať začiatkom leta. Prvá etapa výstavby by mala byť dobudovaná v roku 2007. "Celý obchvat pri pravidelnom prísune potrebných financií v roku 2009," dodala.

Severný obchvat Trnavy je v územnom pláne už od roku 1977. V roku 1987 bol dokončený juhovýchodný obchvat. Vybudovaním severného obchvatu bude zabezpečená dopravná trasa, ktorá prevezme okrem tranzitnej dopravy aj funkciu rozdelenia regionálnej dopravy v súčasnosti vedúcej cez mesto.

Severný obchvat je dôležitý najmä v súvislosti so spustením výroby v PSA Peugeot Citroën, ale aj s deklarovaným rozšírením výroby v podnikoch Sony či Johns Manville. Podľa vedúceho kancelárie primátora Pavla Tomašoviča všetky tieto podniky vytvárajú tlak na to, aby obchvat bol, pretože inak musia prechádzať cez mesto, ktoré je často v kritických hodinách v niektorých uzloch nepriechodné.


SITA, [10.1.2006 16:14]
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Naspäť na 2006

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 0 hostí.