Ambiciózní plány na modernizaci polské silniční sítě - 2001

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Moderátor: Moderátori

Ambiciózní plány na modernizaci polské silniční sítě - 2001

Odoslaťod Adaios » 30. Nov 2005 13:17

http://www.integrace.cz/integrace/kalen ... asp?id=209


12.2.2001 - Ambiciózní plány na modernizaci polské silniční sítě.

Polské ministerstvo dopravy a mořského hospodářství připravilo plán modernizace hlavních silničních tahů evropského významu. Celý plán je rozvržen na patnáct let. Polsko se k takovému kroku zavázalo přijetím směrnice Rady EU z července 1996. Tento dokument mimo jiné stanovuje maximální rozměry a váhu vozidel, kterým může být povoleno využívání silnic v Evropské unii. Maximální povolený tlak na vozovky v EU dosahuje 11,5 tuny na osu, v Polsku je přípustná ještě menší hodnota, a to 10 tun na osu, avšak v praxi se tento předpis stále nedodržuje. Standardům EU vyhovuje v Polsku pouze 1% vozovek.

Polská síť hlavních silničních tahů čítá 16.800 km, z toho na 6.000 km představuje mezinárodní doprava 40% celkového provozu. Plán ministerstva počítá, že do roku 2015 bude zmodernizováno 4.808 km mezinárodních silničních tahů. Do roku 2005 se plánuje výstavba a modernizace 593 km dálnic, 198 km cest dálničního typu (z toho 130 km dvouproudových). Dále se počítá s rekonstrukcí a opravami 927 km povrchů vozovek. Náklady na tuto investici dosáhnou 15,15 miliard zlotých (přibližně 130 miliard korun).

V letech 2006-2010 se počítá s výstavbou a modernizací dalších 669 km dálnic, 513 km cest dálničního typu (z toho 261 km dvouproudových) a rekonstrukcí silničních povrchů o délce 759 km. Náklady na druhou etapu oprav ministerstvo vypočítalo na 18,6 miliard zlotých.

V poslední etapě v letech 2011-2015 se předpokládá výstavba 308 km dálnic, dostavba dalších proudů dálnic o délce 371 km, výstavba a modernizace cest dálničního typu o délce 974 km (z toho 101 km dvouproudových). Náklady na poslední část modernizace polské silniční sítě jsou odhadnuty na 20,4 miliard zlotých. Celkové náklady tohoto modernizačního plánu přesahují 54 miliard zlotých (tedy asi 500 miliard korun).

Podle analýzy Generálního ředitelství veřejných komunikací je státní rozpočet schopen pokrýt jen asi 30% nákladů, zbytek bude pokryt z jiných zdrojů, v největší míře pak z fondu EU – ISPA.

Jiří Banot, Varšava
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Naspäť na 2005

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 0 hostí.

cron