První stavba IV. železničního koridoru

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Moderátor: Moderátori

První stavba IV. železničního koridoru

Odoslaťod Caesar » 25. Nov 2005 11:35

http://www.metrostav.cz/cz/aktuality/ak ... il?id=1140


První stavba IV. železničního koridoru

datum: 25. 11. 2005
médium: České stavebnictví, (čej)

Podepsáním smlouvy na rekonstrukci trati Strančice - Praha Hostivař mezi investorem - Správou železniční dopravní cesty, s.o. (SŽDC) a zhotovitelem, Sdružením SWMV, byla odstartována dlouho očekávaná první stavba IV. železničního koridoru. Zahájí se tím modernizace důležité dopravní cesty, která spojí ČR s Rakouskem, a v návaznosti na další železniční koridory i s dalšími státy Evropské unie.

Evropský parlament zařadil IV. a III. železniční koridor mezi 30 prioritních projektů Evropy a rekonstrukce těchto dopravních staveb tak bude zčásti financována právě z fondů Evropské unie.

Jde o významný krok v modernizaci železniční sítě u nás i v Evropě, protože po dokončení všech staveb IV. a posléze i III. koridoru bude ČR napojena na všechny hlavní evropské železniční tahy. EU takové projekty podporuje a tím jasně deklaruje, že jejím důležitým zájmem je přesun významné části nákladní dopravy z přetížených komunikací na železnici.

Modernizaci hlavních koridorových tratí musí následovat důsledná harmonizace podmínek mezi jednotlivými druhy dopravy. Jde o to, aby ČR nekopírovala stejný vývoj, jaký byl v západní Evropě v posledních 20 letech, kde se objem nákladní dopravy přesunul masivně ze železnice na silniční síť. Rekonstrukce IV. koridoru zároveň přinese jihočeskému regionu výrazné zlepšení dopravní situace a v neposlední řadě mnoho pracovních příležitostí.

Stavba Optimalizace trati Strančice - Praha Hostivař leží v úseku Praha -Benešov se silnou příměstskou dopravou. Tento úsek trati je součástí IV. tranzitního železničního koridoru Horní Dvořiště, státní hranice - České Budějovice - Praha. Navazuje na I. koridor a tím propojí přes území České republiky Německo a Rakousko směrem na Linec a X. Pan-evropský koridor. SŽDC bude do stavby, která má být podle smlouvy dokončena 31 7. 2008, investovat prostředky ve výši přibližně 3,2 miliardy korun. V rámci rekonstrukce tohoto úseku budou realizována také opatření na zmenšení ekologické zátěže, například téměř 18 km protihlukových stěn.

V souladu se zákonem o veřejných zakázkách byla smlouva podepsána se Sdružením firem SWMV, vedoucím členem sdružení jsou Stavby silnic a železnic, a.s., dalšími členy Leonhard Weiss GmbH und Co. KG, Metrostav, a. s. a Viamont DSP, a.s.

V současné době je dokončena modernizace I. koridoru státní hranice Německo - Děčín - Praha - Česká Třebová - Brno - Břeclav státní hranice Rakousko a hlavní větev II. koridoru Břeclav - Přerov - Ostrava - Petrovice u Karviné. Na modernizaci těchto dvou koridorů navazují stavby III. a IV. koridoru tak, aby bylo zajištěno kvalitní mezinárodní propojení České republiky se sousedními státy a tím byla zajištěna komfortní dopravní cesta pro zákazníky jak v ČR, tak pro tranzitní nákladní vlaky, které jsou stále významnou složkou celkového objemu nákladní dopravy.

Technické parametry všech realizovaných železničních projektů odpovídají schváleným evropským standardům.

Účelem stavby je rekonstrukce železniční trati s cílem dosáhnout co nejvyšší traťové rychlosti s maximálním využitím stávajícího tělesa a pozemků. Úpravy navržené v rámci stavby rovněž podpoří zkvalitnění příměstské dopravy v řešeném úseku. Úpravy v železniční stanici Praha Uhříněves a v traťovém úseku Praha Uhříněves - Praha Hostivař umožní naplnění přepravních nároků přepravců, kteří používají navazující železniční vlečky do průmyslových zón.

Stavba úseku Strančice - Praha Hostivař začíná v km 157,220 trati Praha - Benešov a navazuje na další připravovanou stavbu „Optimalizace trati Benešov - Strančice“. Konec kolejových úprav je před stanicí Praha Hostivař. Stavebně se tak jedná o úsek trati v délce 18,180 km.
Stavba je rozdělena do 6 úseků na území dvou krajů Středočeského a Prahy a zahrnuje rekonstrukci tří mezistaničních úseků, tří žel. stanic - Strančice, Říčany a Praha Uhříněves. Součástí stavby je rovněž přeložka trati v délce 400 m u Svojšovic. Na celý rozsah stavby se vztahují dvě územní rozhodnutí.

Část stavby (komunikační propojení ulice Přátelství a K dálnici) v katastru Praha Uhříněves je umístěna rozhodnutím o umístění stavby Obytný soubor Uhříněves- cihelna.
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Naspäť na 2005

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.