ŽSR vyhlásili ďalšiu súťaž na modernizáciu železničnej trate

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Moderátor: Moderátori

ŽSR vyhlásili ďalšiu súťaž na modernizáciu železničnej trate

Odoslaťod Adaios » 08. Nov 2005 15:42

http://www.etrend.sk/generate_page.php?page_id=58076


ŽSR vyhlásili ďalšiu súťaž na modernizáciu železničnej trate

Modernizačné práce na trati Piešťany - Nové Mesto nad Váhom s predpokladaným objemom 3,426 mld. Sk by sa mali začať budúci rok

BRATISLAVA 8. novembra (SITA) - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) už vyhlásili v poradí tretiu verejnú súťaž na zhotoviteľa modernizačných prác na železničnej trati Trnava - Nové Mesto nad Váhom v úseku Piešťany - Nové Mesto n.V. Prvú súťaž na tieto práce zrušili ŽSR na základe nariadenia Úradu pre verejné obstarávanie, druhú súťaž zrušili pre nesplnenie tendrových podmienok uchádzačmi. V tretej súťaži môžu záujemcovia predkladať ponuky do 15. decembra tohto roka, pričom kritériom ich hodnotenia bude najnižšia cena.

Pri predkladaní ponúk musia záujemcovia zložiť zábezpeku k ponuke v sume 5 mil. Sk a zábezpeku na vykonanie prác vo výške 10 % z akceptovanej zmluvnej ceny v slovenských korunách vo forme bankovej záruky. Zároveň musia preukázať svoju hospodársku a finančnú situáciu, ako napríklad priemerný ročný obrat najmenej 6 mld. Sk za posledné tri roky či kladný hospodársky výsledok v týchto rokoch. Uchádzači o vykonanie modernizácie musia zároveň zdokladovať svoje skúsenosti s modernizáciou alebo komplexnou rekonštrukciou železničnej trate formou potvrdených referencií.

Modernizácia uvedeného 19,98-kilometrového úseku sa podľa pôvodných plánov mala začať v druhej polovici tohto roka, vzhľadom na zrušené súťaže na stavebný dozor, ako aj na zhotoviteľa modernizačných prác, sa tento termín pravdepodobne nedodrží. "Zhotoviteľ by mal byť známy do konca roka, preto predpokladáme, že práce sa začnú budúci rok," povedal riaditeľ odboru zahraničnej pomoci ŽSR Miroslav Matúšek. Ukončenie prác ŽSR plánujú na rok 2008.

Predpokladaná hodnota zákazky sa pohybuje na úrovni 3,426 mld. Sk bez dane z pridanej hodnoty, pričom financie budú pochádzať jednak zo štátneho rozpočtu, ako aj z prostriedkov Kohézneho fondu Európskej únie (EÚ). "Zrušené súťaže a následné posunutie začiatku prác neovplyvnia sľúbený prísun financií z EÚ," skonštatoval Matúšek s tým, že zástupcovia Európskej komisie veľmi pozorne kontrolujú celý priebeh čerpania prostriedkov z EÚ. "Podmienky sú veľmi prísne a je lepšie súťaž zrušiť a vyhlásiť novú, ako niektorú z nich nedodržať a následne tak prísť o významnú podporu z únie," podčiarkol Matúšek.

"Cieľom modernizácie je zvýšiť traťovú rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu a zjednotiť tak dopravný systém s pravidlami EÚ," vysvetlila hovorkyňa ŽSR Nela Blašková. V stavbe je zahrnutých 82 prevádzkových súborov a 191 stavebných objektov. Trať určená na modernizáciu je súčasťou približne 53-kilometrového úseku Trnava - Nové Mesto nad Váhom, ktorý predstavuje jeden z úsekov V. železničného eurokoridoru prechádzajúceho cez Slovensko.


SITA, [8.11.2005 15:37]
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Naspäť na 2005

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 0 hostí.