Cestári žiadajú vodičov o trpezlivosť

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Moderátor: Moderátori

Cestári žiadajú vodičov o trpezlivosť

Odoslaťod carlos » 06. Nov 2005 20:17

Cestári žiadajú vodičov o trpezlivosť

Začínajú sa stavať diaľničné privádzače, v Žiline čakajú motoristov výrazné obmedzenia

HRIČOVSKÉ PODHRADIE, STRÁŽOV (ur) - Šoféri prechádzajúci Žilinou si musia pripraviť nervy zo železa. Od januára ich čakajú zápchy, obchádzky a zdržania. Začiatkom budúceho roka sa totiž začnú stavať dva diaľničné privádzače z Hričovského Podhradia. Jeden v Strážove, druhý pod Solinkami v úseku od obchodného domu Metro až po saleziánov.
Podľa Jozefa Choluja, prednostu Krajského úradu pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie Žilina, diaľničné privádzače zavŕšia sieť budovaných obchvatov. V budúcnosti mesto odbremenia od áut ktoré ním len prechádzajú. Na trase Bratislava - Košice predstavuje dopravná intenzita už dnes 25-tisíc vozidiel denne, v smere na Poľsko je to ďalších 11-tisíc áut denne.
Výstavba privádzača Strážov sa však nezaobíde bez uzavretia jedného jazdného pruhu. "Ešte prebiehajú rokovania, ktorý smer to bude, či zo žiliny do Bratislavy alebo naopak. Jeden z nich bude určite odklonený na cestu 2/507 - medzi Žilinou a Bytčou, cez Považský Chlmec a Hliník," pokračoval Choluj. Iná možnosť ako odkloniť dopravu na starú cestu, nie je.
Strážovský privádzač, nová štvorprudová komunikácia má byť hotová do konca budúceho roka, najneskôr však v júni 2007. Výstavba tohto 2,5-kilometrového úseku si vyžiada takmer 600 miliónov korún. čo je podľa Choluja dôležité, všetky výjazdy a vjazdy naň - do obytných častí, k podnikom a inštitúciám - zostanú zachované, a to od samotného vstupu do Žiliny až po prijázd k mimoúrovňovej križovatke pri autocentre.
Výstavba časti diaľničného privádzača spod Soliniek smerom do centra prináša motoristom obmedzenia už dnes. Ide najmä o frekventovanú križovatku pod Váhostavom, kde sa začali v predstihu prekladať inžinierske siete. Celá priemyselná zóna za železničnou traťou bola totiž napojená na inžinierske siete práve v priestore, kde sa už začiatkom budúceho roka začne stavať mimoúrovňová križovatka. Druhá mimoúrovňová križovatka sa začne stavať aj pri Metre tak, aby sa v budúcnosti dalo z diaľnice zísť aj smerom na Rajec a Prievidzu.
Výstavba celého diaľničného privádzača - od budúcej križovatky diaľnice D1 v Lietavskej Lúčke smerom do centra - je rozdelená do dvoch častí. Prvý úsek od Metra po saleziánov vrátane dvoch mimoúrovňových križovatiek má byť hotový do dvoch rokov. Druhý, od diaľničnej križovatky v Lietavskej Lúčke smerom po Metro, do piatich rokov. Predpokladané náklady na tento 4,3-kilometrový úsek sú dve miliardy korún.
Po dokončení diaľnice budú mať motoristi na výber, či zídu z diaľničnej križovatky D1 a D3 (Bratislava - Poľsko - Košice) v Hričovskom Podhradí a do Žiliny vojdú cez Strážov, alebo budú pokračovať po diaľnici a zídu z nej až v Lietavskej Lúčke.

http://www.pravda.sk
Obrázok
Obrázok používateľa
carlos
diskutujúci
 
Príspevky: 66
Obrázky: 2
Založený: 27. Aug 2005 21:35
Bydlisko: Žilina - Sillein - Zsolna - Żylina - Solna

Naspäť na 2005

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 0 hostí.