Taliansko - Italy

všeobecná diskusia o diaľniciach a RK v EÚ (okrem SR a ČR)

Moderátor: Moderátori

Taliansko - Italy

Odoslaťod Caesar » 14. Okt 2005 18:29

Založil som ďalšiu tému a mám na to zvláštny dôvod.

V Taliansku sa možno začne už stavať most, ktorý by spojil Sicíliu s talianskou pevninou. Dokonca už je aj známa firma, ktorá by mala tento závesný most postaviť a dokonca postaví tento most za nižšiu cenu, než akú určil štát, až o 12% nižšiu cenu.

Napriek tomu je tá cena vysoká a mnohí kritici varujú, že takúto stavbu Taliansko nikdy neskončí - cena je takmer 4 mld. EUR - takmer 125 mld. SKK.

Uvidíme. V každom prípade tento most by pomohol hospodárskemu rozvoju na tomto chudobnom/mafiánskom ostrove.

A čo sa talianskych diaľnic týka, tak tie sú staré, ale mnohé sa dosť rýchlym tempom opravujú. 8)
Naposledy upravil Caesar dňa 30. Okt 2005 15:24, celkovo upravené 3 krát.
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Aj ja sem nieco malo pridam

Odoslaťod Adaios » 14. Okt 2005 20:06

Caesar,

tak na toto musim reagovat kedze pracujem v Taliansku v Rime.

Sicilia je skutocne chudobny region a spojenie s nou je dost dlhe, kedze je len cez trajekty - a tie su problemom, casovym.

Plany na spojenie Sicilie su tu uz velmi dlho, ale talianska vlada stale nemohla zacat vystavbu kvoli cene. Taliansko ma velmi vela problemov - najcastejsie sa tu meni vlada a okrem toho je tu casto vlada zlozena z vela stran a az teraz je tu zmena, aj ked sa da povedat, ze italsky premier je "mafian", ale na druhu stranu - aspon uz viac nekradne a ma hospodarsky prehlad.

Naspat. Sicilia je zaujimavy region - kazdy bohaty clovek na ostrove ma nieco spolocne s mafiou, to je pravda. Ale zase treba povedat pravdu, tu v Taliansku je mafia prava mafia: ma svoje zasady, tradicie, to nie je ako u vas. A tu su mafiani aj dost uznavany ludia, pretoze casto pomahaju chudobnym ludom atd.

Taliansko chce teraz realizovat 2 megaprojekty. Jeden je spojit Siciliu mostom za 4 mld. EUR a este je tu plan za mld. EUR - vybudovat protipovodnove opatrenie Benatok - bude sa to vysuvat z dna podla toho, aka bude hladina - proti su ekologovia podobne ako aj pri tom moste, ale ten most sa asi bude stavat, keby sa vzalo do uvahy len zivotne prostredie.

Talianske dialnice su stare, to je pravda, ale su opravovane a aj teraz sa stavaju nove tunely a stare sa zlepsuju.

Talianska cestna siet. Doprava v mestach. To je len sila zvyku. Je to ine nez na Slovensku - ale da sa na to zvyknut.

A este by som doplnil, ze ja som v Juznom Taliansku - tu je chudoba a nemozem hovorit ako sa zije na Severnom Taliansku a ake su tam problemy.
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod eucitizen » 15. Okt 2005 00:34

Dalsie zaujmave projekty je rekonstrukcia dialnice A3 Salerno-Reggio Calabria lebo je strasne v zlom stave, dokonca tam je usek kde je len 1/2 profil. Tam sa robia aj uplne nove tunely. Ten most bude dobra vec pre juh. JAsne ze su tam vela ludi protu tomu, hlavne silna lobbing od majitelov trajektov a zeleny.
Rekonstrukcia prebieha aj na A1 medzi Bolognou a Florenciou, tam bude al uplne novy usek a 3 pruhovy. Medzi Modenou a Bolognou sa stavia 4 pruh. Mal by sa stavat (ale sa uz stava) obchvat Benatok: kto chodi cez nich tak to vie ako je to tam zle.
A4 Torino- Milano je tiez v kompletnej rekonstrukcii, tam pomaha aj fakt ze o chvilu tam budu zimne olympicke hry. Toto su informacie od kaika, tka Adoas by o tom mohol vediet viac:)
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Odoslaťod fh » 15. Okt 2005 18:20

Ja som medzi Bolognou a Florenciou mal pocit, že to je slabšia RK a nie diaľnica. Salerno-Regio di Calabria: tam sa reálne pracovalo aj keď v lete to bolo aj nepríjemné.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Adaios » 15. Okt 2005 19:19

Pozorovateľ napísal:Ja som medzi Bolognou a Florenciou mal pocit, že to je slabšia RK a nie diaľnica. Salerno-Regio di Calabria: tam sa reálne pracovalo aj keď v lete to bolo aj nepríjemné.


Pozorovatel,

je to tak, ze ked sa opravuje, tak je to neprijemne, ale na dialnici sa robia opravy najlepsie cez leto.

Da sa aj na jesen - HR, Spain, Greece, ... but, v Italy mas jedno kedy, lebo to je velka krajina, tam su dialnice plne ako aj na Slovensku atd. :wink:

Vela ludi ked ide na Kretu tak su prekvapeni, ze ako sa tam jazdi, ale kazdy povie za 3 dni, je to OK. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod eucitizen » 16. Okt 2005 11:55

Pozorovatel,
Dialnica medzi Bolognou a Florenciou je hrozna a velmi nebespecna. Ked v zime dost nasnezi tak Taliansko je rozdelene na 2 krajny, lebo s aneda prejist. Nastastie sa modernizuje na 3 pruhy a dokonca v jednej casti sa robi uplne novy usek, ktory by mal byt hotovy na buduci rok.
Tu je link kde je mapka noveho useku:

http://www.autostrade.it/opere/a1_bo2.html?initPos=2

Na dalsie useky este musia zacat

Este mas vidiet ako vyzeraju RC v Taliansku, potom uvidis rozdiel:)
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Odoslaťod fh » 16. Okt 2005 12:11

Eucitizen: No ja som šiel aj po trase Perugia - Ravenna bez poplatkov, celkom to ušlo :wink: .

Adoas: v lete som zažil zápchy od Neapola, Salerno až po Regio, predsa len tie dovolenky zväčšia hustotu. Na Kréte jazdiť po Chanii som ani nechcel, ale máš pravdu, po troch dňoch je to OK. :wink: Slováci sú agresívni vodiči, sami si to zhoršujeme.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod eucitizen » 16. Okt 2005 12:15

Trasa Perugia. Ravenna je RC preto ej bez poplatkov. V Taliansku na RC je max. rychlsot 110 km/h ale na tomto sueku je casto len 90km/h a policia:)
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Odoslaťod Adaios » 16. Okt 2005 13:04

Talianske cesty su stare. To je fakt. Aut pribuda. To je fakt.

Cesty sa musia opravovat. Opravuju sa aj stare dialnice. To robi este vacsie problemy. Ale musi sa opravovat. A neda sa opravovat vo velkom rozsahu - nie je dost penazi a doprava by skolabovala uplne.

Ale celkovy stav sa zlepsuje. Vyrazne.

SR ma vyhodu, stavia uz dobre cesty, dialnice. Len pomaly. A pomaly opravuje svoje cesty.

Taliansko je velka a silna ekonomika. Ale nie je to Nemecko, ktore dava rocne na opravy dialnic, ciest, budovanie zeleznic, ... 13 mld. EUR.

Vasa vlada robi reformy, musi. A zlepsuje sa situacia. To je dobre. Taliansko reformy nerobi a malo by - bude uz musiet. A bude to tazke.

Dialnice, cesty, infrastruktura - to vsetko je o ekonomike. Ak sa dari, malo by sa investovat. A ak sa nedari - malo by sa investovat, aby sa darilo. Je to zacarovany kruh. A je tu velki problem. Dialnice su drahe. Velmi drahe. EU ma velke naroky. Po r. 2020 bude treba velki standard. ... :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Dalsia linka na talianske dialnice - vsetky info spolu

Odoslaťod Adaios » 29. Okt 2005 22:49

Toto je podla mna zakladna info linka, z ktorej sa da najst vsetko dolezite o celej dialnicnej sieti Talianska:

http://home.no.net/lotsberg/data/italia/autostrade.html

Osobne odporucam. 8)

Z obsahu: Vsetky talianske dialnice, ich dlzka, useky, kedy boli otvorene, a odkazy na jednotlive dialnicne spolocnosti (niektore sa aktualne robia - under construction), non-stop nove info, ... :arrow:

Vyznamna dialnicna spolocnost:

http://www.autostrade.it/ - A1, A2, A3, ...

Dialnicna spolocnost pre dialnicu A19 Palermo - Catania, dlzka 200 km:

http://www.stradeanas.it/

...

Dialnicna spolocnost pre dialnicu A28 Portogruaro - Sacile Ovest - Conegliano, dlzka 45 km:

http://www.autovie.it/flash/index.html

...

Kliknite sem: http://home.no.net/lotsberg/data/italia/autostrade.html a budete vediet vsetko o talianskych dialniciach. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Alpsky tunel Frejus - spaja Taliansko a Francuzsko

Odoslaťod Adaios » 29. Okt 2005 23:19

Tento tunel spaja France a Italy, jeho dlzka je takmer 13 km.

Viac info: http://www.tunneldufrejus.com/english/index.html

Z obsahu: napriklad WEBCAM, dalej ceny pri prejazde, ... :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod eucitizen » 04. Nov 2005 00:06

CO sa tyka mostu medzi Kalabriou a Siciliou tak zase sa zacalo spochybovat o tomto projekte. Posledna vec ze bol odpocuvany rozhovor kde jeden politik uz vopred vedel ze firma Impregilo vyhra tender. Uz prokuratora zacala vysetrovat pripad.
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Odoslaťod Adaios » 04. Nov 2005 18:03

eucitizen napísal:CO sa tyka mostu medzi Kalabriou a Siciliou tak zase sa zacalo spochybovat o tomto projekte. Posledna vec ze bol odpocuvany rozhovor kde jeden politik uz vopred vedel ze firma Impregilo vyhra tender. Uz prokuratora zacala vysetrovat pripad.


Ja som to prestal sledovat - osobne si myslim, ze to bude este nejaku dobu trvat, kym tam ten most bude realne stat. Optimisticky datum je r. 2010. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod eucitizen » 29. Nov 2005 11:45

Most sa este nezacal ani stavat, ale uz sa hovori o cene za prejazd, ktora by mala byt okolo 9,5€. Tato cena je konkurecna aj oproti trajektom, lebo je to skoro na tej istej cenovej urovni, s tym rozdielom ze, zatial co s trajektom trva preplavat 30 minut, prejazd cez most bude trvat cez 3 minuty. No uvidime:)
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Odoslaťod Adaios » 29. Nov 2005 11:48

eucitizen napísal:Most sa este nezacal ani stavat, ale uz sa hovori o cene za prejazd, ktora by mala byt okolo 9,5€. Tato cena je konkurecna aj oproti trajektom, lebo je to skoro na tej istej cenovej urovni, s tym rozdielom ze, zatial co s trajektom trva preplavat 30 minut, prejazd cez most bude trvat cez 3 minuty. No uvidime:)


Zatial to nevyzera dobre kedy sa realne zacne, kedze Taliansko cakaju velke skrty v rozpocte. Ja pochybujem o tom, ze Taliansko ustoji aj obnovu aj vystavbu dialnic a ciest, aj zeleznic aj letisk a este aj 2 megaprojekty - nova vysuvacia hradza pre Benatky a novy most ktory spoji Siciliu s pevninou. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod eucitizen » 01. Dec 2005 19:19

Na tejto linke najdete informacie o Telepasse, taka skatulka ktora povoli prejist mytnice bez zastavenia:

http://www.telepass.it/AutostradeETIWeb ... storia.jsp
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Odoslaťod eucitizen » 11. Dec 2005 01:53

Technicke parametre talianskych D a RC:

D 2+2 mimo mesta 25, 3+3 32.50 max. rychlost 140km/h
D 2+2 v meste 24.20, 3+3 31.70 max rychlost 140km/h

RC 2+2 mimo mesta 22, 3+3 29.40 max rychlost 120km/h
RC 2+2 v meste 20.80, 3+3 27.30 max rychlost 80km/h
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Odoslaťod Majkl » 03. Mar 2006 08:31

eucitizen napísal:Dalsie zaujmave projekty je rekonstrukcia dialnice A3 Salerno-Reggio Calabria lebo je strasne v zlom stave, dokonca tam je usek kde je len 1/2 profil. Tam sa robia aj uplne nove tunely. Ten most bude dobra vec pre juh. JAsne ze su tam vela ludi protu tomu, hlavne silna lobbing od majitelov trajektov a zeleny.
Rekonstrukcia prebieha aj na A1 medzi Bolognou a Florenciou, tam bude al uplne novy usek a 3 pruhovy. Medzi Modenou a Bolognou sa stavia 4 pruh. Mal by sa stavat (ale sa uz stava) obchvat Benatok: kto chodi cez nich tak to vie ako je to tam zle.
A4 Torino- Milano je tiez v kompletnej rekonstrukcii, tam pomaha aj fakt ze o chvilu tam budu zimne olympicke hry. Toto su informacie od kaika, tka Adoas by o tom mohol vediet viac:)


Do fotogalérie http://www.dialnice.info/album_cat.php?cat_id=107 som pridal fotografie z výstavby diaľnice A4 v úseku Milano-Torino. Zároveň sa tu paralelne s diaľnicou buduje nová železničná trať, ktorá je už vybudovaná asi v dvoch tretinách tohoto úseku.

Sú tu aj fotografie z diaľnice A23 Udine-Tarvisio, ktorá je spojnicou s rakúskou diaľnicou A2.
Majkl
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 443
Obrázky: 696
Založený: 03. Máj 2005 08:20

Odoslaťod Adaios » 03. Mar 2006 20:40

Majkl napísal:Do fotogalérie http://www.dialnice.info/album_cat.php?cat_id=107 som pridal fotografie z výstavby diaľnice A4 v úseku Milano-Torino. Zároveň sa tu paralelne s diaľnicou buduje nová železničná trať, ktorá je už vybudovaná asi v dvoch tretinách tohoto úseku.

Sú tu aj fotografie z diaľnice A23 Udine-Tarvisio, ktorá je spojnicou s rakúskou diaľnicou A2.


Majkl,

pekne foto. :wink:

Taliansko dnes investuje do rekonstrukcnych prac cez dialnicne spolocnosti na starsie postavene dialnice a pritom sa investuje aj do novych zeleznicnych koridorov. Nie je to vo velkom rozsahu pre nedostatok financnych zdrojov ale je to v ramci celej krajiny. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Branco » 15. Mar 2006 18:00

Mapa talianskch diaľníc je už tiež vo fotogalérii. Modré i šedé trasy predstavujú úseky v prevádzke:
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=1035
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod eucitizen » 16. Mar 2006 01:07

Ano modra farba oznacuje usek sialnic ktor patria pod spravou utostrade s.p.a., seda farba ukazuje dialnice ktore patira inym dialnicnym spolocnostiam.
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Odoslaťod Adaios » 19. Mar 2006 20:39

Taliansko sa zrejme dostane do stadia kedy bude donutene davat menej penazi aj na dopravnu infrastrukturu pretoze celkova hospodarska situacia nie je prave najlepsia. Je tu silna stagnacia hospodarstva a prilis velke vydavky - nespokojnost vyjadrili uz aj odborove organizacie ktore upozornuju ze dnesna vlada prilis slabo riesi aktualne problemy - dokonca sa tvrdilo ze ludia by podporili aj tvrde zasahy do socialnej oblasti atd. ale malo sa tak stat co najskor pretoze takto sa len zhorsuje celkova situacia hospodarstva.

Taliansko ma tieto infrastrukturalne ciele v ramci dopravnej infrastruktury :arrow:

1. Obnovit (rekonstruovat a modernizovat) skoro postavene dialnice a zeleznice. Ide hlavne o dolezite koridory v ramci krajiny aj EU. Cez dialnicne spolocnosti, stat, EU a PPP.

2. Rozsirit dialnicnu siet a podobne aj zeleznicnu siet do oblasti kde je chudoba a kde su dnes vyrazne dopravne problemy. Financovanie cez stat, EU a PPP.

3. Realizovat megaprojekty ako napriklad vyriesit dopravu v hlavnom meste + parkovanie alebo pevny most medzi pevninvou a ostrovom Sicilia. Cez stat, EU a PPP.

4. Investovat do zakladnej cestnej siete v oblastiach kde je mozny rozvoj cestovneho ruchu a v oblastiach kde su cesty v zlom stave.

5. Nasleduju pristavy, lodna doprava a letiska.

Tento plan existuje viac rokov a pomaly sa aj realizuje. Ale stale sa odkladaju velke projekty v hodnotach viac ako 1 mld. EUR a tieto projekty dnes dosahuju hodnotu viac ako 40 mld. EUR a to ide len o dopravnu infrastrukturu. Jeden z nich v hodnote cca. 4 mld. EUR je aj most Sicilia-pevnina. Vzdy sa hovori ze akekolvek financne skrty sa nebudu tykat dopravnej infrastruktury - ale je jasne ze bez toho sa to neda realizovat. A aby toho nebolo malo tak pribudaju dalsie megaprojekty mimo dopravnej infrastruktury - vytvorenie systemu hradzi a zdvihnutia mesta Benatky a riesenie sikmej veze - tieto projekty su tiez nutne, podporovane obyvatelstvom atd. a su v hodnote cca. 10 mld. EUR.

V pripade ze nastanu nejake skrty tak by nemalo prist k uplnemu zastaveniu realizacie niektoreho z bodov ale skor k znizeniu financovania kazdeho jedneho bodu.

Aj ked napriklad ja nie som uplne presvedceny ze most ktory spoji Siciliu s pevninou odsrani nezamestnanost a chudobu Sicilie - uz len preto ze cele juzne Taliansko je dost vyrazne zaostale v ramci EU je na tom podobne ako vychodne Madarsko alebo vychodne SR a niekde aj horsie. A cena 4 mld. EUR by sa radsej mali investovat do postavenia dialnicnych tahov v krajine alebo do rozsirenia aktualnych tahov atd.

Velke megaprojekty by mali byt financovane v casoch hospodarskych problemov na max. cez PPP a na min. cez stat a EU - pretoze EU su tiez staty - a dnes aj Nemecko a Francuzsko maju hospodarske problemy.

Na zaver - v podstate sa uz 5 rokov caka ze Taliansko bude menej financovat dopravnu infrastrukturu podobne ako celu infrastrukturu a bude stat setrit - ale stale sa stav udrziava taky isty. Planuju sa stale nove projekty a nesetri sa. To vsak skor bude znamenat neskorsie skrty ktore budu trvat dlhsie obdobie.
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod eucitizen » 20. Mar 2006 11:32

Uvidime ako to dopadne po volbach, ktore budu o chvilu. Ked vyhra opozicia, tak sa uz hovori ze niektore projekty nebudu mat prioritu ako za terajsu vladu ( Hlavne most na siciliu a zeleznicny tunel na Lion).
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Odoslaťod Adaios » 24. Mar 2006 12:35

eucitizen napísal:Uvidime ako to dopadne po volbach, ktore budu o chvilu. Ked vyhra opozicia, tak sa uz hovori ze niektore projekty nebudu mat prioritu ako za terajsu vladu ( Hlavne most na siciliu a zeleznicny tunel na Lion).


Ja si tiez myslim ze budovanie novych dialnicnych a cestnych a zeleznicnych projektov v oblasti Alpy je pre staty ako Nemecko, Francuzsko, Taliansko a Rakusko dnes prilis velka financna zataz a potom aj pre EU. Vynimkou je Svajciarsko ktore dopravne problemy riesi postupne, postupne modernizuje a postupne stavia nove useky dialnic, ciest a zeleznic.

Nemali by sa realizovat nove projekty v Alpach ale skor financovat v Taliansku rekonstrukcne prace na starych dialniciach a zelezniciach a vseobecne obmedzit vydavky a setrit.

Aj ked eucitizen musim ta opravit - projekt spojit ostrov Sicilia s pevninou Talianska je planovany uz velmi dlho ale ani tato vlada este nenasla dostatok penazi a odvahy na jeho spustenie pretoze 4 mld. EUR je vysoka suma penazi a zostali dalsie megaprojekty ako riesenie zatopenia mesta Benatky atd.

Typicka situacia je hlavne mesto Roma (Rim). U parkovani sa tu hovori stale ale dnes uz sa len hovori - je to stare mesto kde pamiatky su dominantne a s parkovanim sa ziadne velke (lepsie) zmeny robit nebudu. ... ale to sa vedelo uz aj predtym ... :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Dialniciar » 06. Máj 2006 20:39

eucitizen napísal:Uvidime ako to dopadne po volbach, ktore budu o chvilu. Ked vyhra opozicia, tak sa uz hovori ze niektore projekty nebudu mat prioritu ako za terajsu vladu ( Hlavne most na siciliu a zeleznicny tunel na Lion).


Ja som si ale zistil, že Berlusconi bol viac doprava a Prodi je socialista, takže podľa mňa sa infraštruktúra bude držať plánov. Alebo sa mýlim a má Prodi iné priority ? Vôbec neviem, ... :roll:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Ďalšia

Naspäť na Diaľnice a RK v EÚ

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 0 hostí.