SkyToll zváži trestné oznámenie

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

SkyToll zváži trestné oznámenie

Odoslaťod Dialniciar » 14. Jan 2010 19:46

SkyToll odmieta, že tisíce prístrojov nefungujú. Zváži trestné oznámenie

SITA | 14. januára 2010 18:20

Spoločnosť SkyToll popiera informácie o nefunkčnosti vyše 20 tisíc palubných jednotiek. V skutočnosti toto číslo znamená počet volaní na centrálny dispečing spoločnosti od jej založenia začiatkom minulého roka. Prevádzkovateľ mýta zvažuje podanie trestného oznámenia.
Dopravcovia s opozíciou žiadajú od Vážneho zastaviť mýto

Z 98 tisíc palubných jednotiek, vydaných doteraz pre vozidlá zaregistrované do mýtneho systému, je funkčných vyše 99 %, informoval vo štvrtok na mimoriadnom brífingu generálny riaditeľ spoločnosti SkyToll, a.s. Matej Okáli. Prevádzkovateľ mýta podľa neho eviduje 1 370 hlásení o palubných jednotkách, z čoho 367 sa týka ich nefunkčnosti.

"Elektronický mýtny systém je plne funkčný. Do dnešného dňa (štvrtok) sa na mýtnych transakciách vyzbieralo už viac ako 2,5 milióna eur a prejazdilo sa viac ako 15 miliónov kilometrov na spoplatnených úsekoch ciest a komunikácií," uviedol Okáli.

SkyToll zároveň zvažuje podanie oznámenia o podozrení zo spáchania trestného činu ohovárania, alebo poškodzovania cudzích práv či šírenia poplašnej správy, ktorých sa svojimi vyhláseniami o údajnom počte poškodených palubných jednotiek mal dopustiť zástupca Únie autodopravcov Slovenska Jaroslav Polaček.

Polaček na štvrtkovom stretnutí autodopravcov a ministra dopravy Ľubomíra Vážneho v parlamentnom výbore pre hospodársku politiku informoval, že na základe prieskumu medzi dopravcami je v mýtnom systéme zaregistrovaných vyše 20 tisíc reklamácií na funkčnosť palubných jednotiek. Autodopravcovia sa sťažovali aj na problémy pri kontaktovaní so zákazníckym centrom prevádzkovateľa mýta.

"Pán Polaček sa odvoláva na tzv. servis desk (SD) číslo, ktoré dostávajú dopravcovia, keď volajú na naše call centrum. Urobil zavádzajúci záver o 20 tis. nefunkčných palubných jednotiek v systéme. SD číslo sa týka akýchkoľvek volaní od založenia spoločnosti (začiatkom minulého roka), nie na call centrum, ale na centrálny dispečing," vysvetlil ďalej Okáli s tým, že tam volajú nielen zákazníci, ale aj zamestnanci SkyToll-u a jeho dodávatelia.

Riaditeľ mýtnych projektov spoločnosti Siemens Karl Strasser povedal, že spoločnosť veľmi vážne posudzuje technické problémy a bude pracovať na ich odstránení. Počet chybných palubných jednotiek podľa neho predstavuje 0,3 % z celkového množstva vydaných prístrojov. Siemens je dodávateľom palubných jednotiek pre slovenský mýtny systém, cena jedného zariadenia dosahuje okolo tristo eur. Dopravcovia museli pri registrácii na mýto zaplatiť za vydanie prístroja vratnú zálohu 50 eur ako aj poplatok 1 eur.

Na otázku o zaťaženosti call centra SkyToll-u Okáli povedal, že zaznamenali najviac zhruba 5 tisíc hovorov. V call centre pracuje okolo 70 zamestnancov, ktorí podávajú informácie o fungovaní a najnovšie aj o viacerých zmenách v mýtnom systéme. Mýtny systém dokáže podľa šéfa SkyToll-u zaznamenať počet skutočne prejazdených kilometrov po spoplatnených komunikáciách. Vyberanie mýta podľa jednotlivých úsekov a nie prejazdených vzdialeností zdôvodnil platnou legislatívou a nastavenými tendrovými podmienkami. "Systém je dnes postavený na princípe segmentu. Tieto segmenty sa dajú určitým spôsobom, samozrejme, nie neobmedzene, dostať na počet, ktorý dokáže tento systém zvládnuť," dodal Okáli. Mýtny systém podľa neho zvládne aj viac a kratších, ako teraz schválených 824 spoplatnených úsekov.

Za trinásť dní vybrali tekmer 3 milióny eur

Za prvých trinásť dní ostrej prevádzky vybral prevádzkovateľ elektronického mýta, spoločnosť SkyToll, na mýtnych poplatkoch pre štát 2,946 mil. eur. Informovala o tom spoločnosť s tým, že vozidlá, ktoré podliehajú povinnosti platiť mýto, prešli po spoplatnených úsekoch ciest spolu vyše 20,2 mil. kilometrov. K 14. januáru bolo pritom do mýtneho systému zaregistrovaných 98 400 vozidiel.

Spoločnosť SkyToll zároveň informovala, že náhradný spôsob výpočtu mýta pre tranzitné úseky ciest, tzv. ticketing, sa zaviedol bez komplikácií. Zároveň od štvrtkovej polnoci firma uviedla do praxe aj zmenu spojenú s vyňatím ciest prvej triedy z vymedzených úsekov. "Všetky avizované zmeny sme flexibilne zaviedli do praxe. Za SkyToll môžem garantovať, že mýtny systém funguje a výber mýta pre štát pokračuje bez akéhokoľvek obmedzenia," povedal generálny riaditeľ spoločnosti SkyToll Matej Okáli.

Náhradný spôsob výpočtu mýta pre tranzitné úseky ciest, teda ticketing, pritom počas prvého dňa využilo 350 dopravcov. Ticketing funguje od 12. januára tohto roku a je určený primárne pre tranzitných dopravcov. Je dostupný na vybraných tranzitných hraničných priechodoch do 31. marca tohto roka a je v ňom zahrnutých 18 tranzitných trás v rámci celého Slovenska.

Cesty prvej triedy nebudú spoplatňované do konca januára tohto roku. Už zaregistrovaným vodičom SkyToll odporúča ponechať si palubnú jednotku, keďže ide len o časovo limitované vyňatie úsekov ciest prvej triedy zo skupiny vymedzených úsekov ciest. "Palubná jednotka síce bude v takomto prípade signalizovať vstup na vymedzený úsek cesty, ale tento úsek nebude spoplatňovaný. Zmena platí do 31. januára 2010. Vymedzené úseky ciest tvorené diaľnicami a rýchlostnými cestami spoplatňované sú a dopravca ich môže využívať len s nainštalovanou palubnou jednotkou," uvádza SkyToll.

Ostrý štart elektronického výberu mýta sa stal terčom kritiky najmä zo strany opozície a samotných dopravcov. Premiér Robert Fico dočasne nariadil pozastavenie výberu mýta na cestách prvej triedy a dal vypracovať návrh na zníženie spotrebnej dane z nafty, ktoré by dopravcom rast nákladov v súvislosti s mýtom kompenzovalo. Situácia ohľadom zavádzania mýta napokon viedla aj k opozičnému návrhu na zvolanie mimoriadnej parlamentnej schôdze na odvolanie ministra dopravy Ľubomíra Vážneho.

http://spravy.pravda.sk/skytoll-odmieta ... nomika_p01
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Naspäť na 2010

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 15 hostí.