Most k maďarskej hranici nevládze. Cestári odklonili dopravu

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Most k maďarskej hranici nevládze. Cestári odklonili dopravu

Odoslaťod Lionheart » 08. Dec 2009 13:53

Andrej Barát | 7. decembra 2009 23:00
Šoféri sa tu musia predierať. Sprava míňajú mohutné platany a hneď zľava len na pár centimetrov oprotiidúce autá. Cesta do Maďarska cez mestá Komárno a Komárom je najnovšie tesná a zdĺhavá. Z takmer polminútovej rovinky je zrazu pätnásťminútová obchádzka. Príčinou je oprava starého mosta.
Cez Dunaj z Komárna vedú dva mosty, ktoré idú hneď po sebe. Alžbetin most a takzvaný otvárací most. Ten sa v minulosti otváral, aby uľahčil prechod veľkým lodiam. Jemu to v súčasnosti sťažujú veľké autá. "Nebol postavený na takú záťaž. Preto si vyžaduje rekonštrukciu," naznačil Béla Sánta z mestského úradu.

Cestári vyrobili dve obchádzky. Prvá vedie nákladné autá do vzdialenejšieho hraničného priechodu v Medveďove. Osobné autá a autobusy do 20 ton nemusia ísť tak ďaleko, no treba sa prekľučkovať cez Alžbetin ostrov. Vozidlá od Bratislavy alebo Nitry musia zísť z Bratislavskej ulice pri Kauflande smerom na lodenice. Pokračujú po ulici Á. Jedlíka a po Platanovej aleji, na jej konci sa napoja na Alžbetin most a môžu prekročiť Dunaj.

Šofér Miloš Kramár, ktorý cez mosty dochádza denne do práce, nebol z obchádzky nadšený. "Cesta je veľmi úzka. Na viacerých miestach musím zastať a pustiť auto idúce oproti, inak by sme sa ťukli. Blížia sa sviatky, bude to tu ešte hustejšie. Nemám však inú možnosť, ako sa dostať na druhú stranu."

Po roku 2013 by pritom mal Komárno a Komárom prepojiť nový most. Autá by tak nemuseli prúdiť cez centrum mesta a pôvodné mosty by slúžili len na komunikáciu dvoch susediacich obcí. Vlády Slovenska a Maďarska sa už dohodli na mieste, kde by malo nové dielo za vyše 50 miliónov eur vyrásť - bude to v západnej časti Komárna blízko železničného mosta. Zatiaľ sa však nezhodli na presnom termíne.

Otvárací most budú cestári opravovať do konca apríla. Alžbetin most už síce zrekonštruovali pred pár rokmi, no oba nevyhovujú modernej doprave. "Len Alžbetin most má vyše 100 rokov a maximálnu nosnosť 20 ton. Toľko dnes váži jeden kamión. A pritom ich tadiaľ prechádza niekedy aj viacero naraz," dodal Sánta.

Jeden tank T 72 váži cez 40 ton. Mosty by tak zrejme neustáli prechod jediného Slotovho tanku. Nieto celej maďarskej armády, pred ktorou varoval na jeseň Slovákov a radil, aby sa neinvestovalo do obnovy a stavby nových Dunajských a Ipeľských mostov. Vraj už dnes ich je toľko, že by vojaci nepotrebovali žiadne pontóny.

http://spravy.pravda.sk/most-k-madarske ... egiony_p12
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Naspäť na 2009

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.