Tunel Sitina nadobúda konečnú podobu

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Moderátor: Moderátori

Tunel Sitina nadobúda konečnú podobu

Odoslaťod devil » 12. Aug 2005 06:44

http://bratislava.sme.sk/clanok.asp?cl=2336877

Tunel Sitina nadobúda konečnú podobu

V tuneli Sitina, ktorý je popri Moste Apollo najvýznamnejšou dopravnou stavbou v meste, sa skončili razičské práce. Začiatkom mája prerazili východnú tunelovú rúru, slávnostná prerážka západnej rúry sa konala ešte 11. marca. Medzitým sa dokončovalo razenie spojovacích tunelov a súčasne sa betónovala klenba vyrazeného tunela.

"Ukončených je 90 percent betonáže," povedal Peter Štefko z firmy Skanska, ktorá tunel stavia. V septembri by sa malo dokončiť odvodnenie tunela, chodníky, obrubníky a žľaby. Takisto na budúci mesiac by mali byť hotové objekty slúžiace na obsluhu tunela. "Naše práce na tuneli sa ukončia v novembri, to znamená ukončenie stavebnej časti a začiatok technologickej časti," povedal Štefko s tým, že sa bude robiť vetranie tunela, osvetlenie, riadiace systémy a značenie. Tieto práce už bude robiť iný dodávateľ.

V tuneli teraz pracuje asi 300 ľudí. Podľa Štefka sú tu podmienky dobré. Horúčavy na prelome leta sťažovali práce len na povrchu, horší je dážď. "Dažďová voda robí problémy ako na každej stavbe," dodal Štefko.

Tunel pod kopcom Sitina v blízkosti dopravného uzla Patrónka začali stavať v septembri 2003 a dokončiť by ho mali na budúci rok alebo v roku 2007. Celkové investičné náklady na výstavbu budú okolo 3,5 miliardy korún. Žulový pahorok Sitina, podľa ktorého má tunel meno, je súčasťou Malých Karpát.

Diaľničný úsek Lamačská cesta - Staré Grunty je posledný chýbajúci úsek obchvatu centrálnej mestskej zóny a po jeho dokončení bude súvislé diaľničné prepojenie Českej republiky cez Bratislavu do Maďarska. Terajšia tranzitná cesta vedie cez Lamačskú cestu do Mlynskej doliny a Patrónku, ktorá je najviac preťaženou v Bratislave.

Budúci tunel tvoria dve samostatné rúry - západná a východná, každá s dvoma jazdnými pruhmi pre jednosmernú premávku. V západnej rúre je 1189 metrov razených a 251 metrov hĺbených z povrchu. Vo východnej rúre je 1159 metrov razených a 256 metrov hĺbených. Trasa 1,5-kilometrového tunela vedie relatívne plytko pod povrchom, maximálne 30 metrov, na niektorých miestach okolo 10 metrov. Má päť únikových ciest, každých 150 metrov bude výklenok s núdzovým telefónom, každých 80 metrov výklenok s hydrantom. (lin)

[12. 8. 2005]
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Naspäť na 2005

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.