Metro se protáhne do Motola

re-print článků souvisejících s problematikou dálnic, rychlostních komunikací a silnic

Moderátor: Moderátori

Metro se protáhne do Motola

Odoslaťod Dialniciar » 19. Apr 2009 00:11

Metro se protáhne do Motola

datum: 16. 4. 2009
médium: E15, Robert Zelenka

Pražský dopravní podnik odstartoval miliardový tendr na prodloužení trasy metra A z Dejvic do Motola. Zhruba šestikilometrový úsek by se měl začít stavět v prosinci, hotov má být v roce 2014. Stát by měl zhruba 13 miliard korun.

Obří tendr, který podnik vyhlásil tento týden, přichází v ideální době. Stavebním firmám totiž ubývají zakázky a developerské firmy odsouvají dříve plánované projekty na neurčito. Vítěz bude v příštích čtyřech letech inkasovat dvě až tři miliardy korun ročně. Očekává se tedy, že stavební firmy svedou o zakázku ostrý boj.

„Určitě se přihlásíme. Od roku 1967 jsme stavěli všechny úseky pražského metra,“ uvedl mluvčí společnosti Metrostav František Polák. Ta je považována za favorita výběrového řízení. Vedle Metrostavu už potvrdily zájem i Hochtief a Skanska. „Dokumentaci jsme si už vyzvedli a zájem o zakázku určitě máme,“ uvedl mluvčí Hochtiefu Milan Řepka. „Seznamujeme se s detaily zadání,“ potvrdil mluvčí Skansky Jan Hrabovský.

Zájemci musejí nejpozději do 15. května složit čtvrtmiliardovou kauci a bankovní příslib na úvěr v hodnotě nejméně 750 milionů. Další půlmiliardu musí mít krytou pojistkou. Také musí mít za sebou stavbu nejméně tří tunelů v hodnotě pěti miliard korun.

Zakázka by mohla přinést práci více firmám. Podle zadání tendru může vítěz polovinu prací předat svým subdodavatelům. „V podobných zakázkách se chodí do sdružení,“ uvedl zdroj blízký tendru. Prodloužení trasy metra A do pražského Motola je první etapou projektu propojení pražského letiště s centrem města. Až do Ruzyně by se měli cestující svézt až v roce 2018.
Pokračování » byznys str. 8

Dokončení ze str. 1
Spolupráci s další firmou již využil Metrostav při stavbě jiných částí metra. Při stavbě posledního úseku trasy C spolupracoval s firmou Subterra. Nyní patří obě firmy do slovenské skupiny DDM Group. Spolupráci s některým z velkých dodavatelů nevylučuje Metrostav ani nyní. Podle mluvčího Františka Poláka je však zatím na konkrétnější informace příliš brzy. „Tendry na subdodávky budeme dělat až v průběhu stavby. Nicméně naším cílem je co největší část zakázky zajistit vlastními silami,“ uvedl Polák.

Nová trasa bude měřit celkem 12,9 kilometru a samotný projekt je rozdělen do tří etap. První povede zhruba šest kilometrů ze stávající konečné Dejvické přes stanice Červený Vrch, Veleslavín a Petřiny do Motola. Druhá etapa, dlouhá 4,3 kilometru, napojí stanice Bílá Hora, Dědina a Dlouhá míle. Poslední a nejkratší úsek bude zahrnovat stanice Staré letiště a Letiště Ruzyně. Uvažuje se také o větvení trasy z Bílé Hory do Zličína.

Celkové náklady na prodloužení „áčka“ odhaduje dopravní podnik na 21,6 miliardy korun. Peníze by měly jít zčásti z operačního programu Doprava a zbytek, zhruba čtrnáct miliard, bude muset uhradit Praha z vlastního rozpočtu.


http://www.metrostav.cz/cz/aktuality/ak ... il?id=1880
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Naspäť na Monitoring tisku

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.

cron