diaľničný privádzač až do priemyselného parku? (KNM)

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

diaľničný privádzač až do priemyselného parku? (KNM)

Odoslaťod Miro » 06. Feb 2009 12:54

20.1.2009

http://www.kysuckenovemesto.sk/web/?pag ... age_id=934

Delegácia mesta KNM u ministra dopravy pôšt a komunikácií

-diaľničný privádzač až do priemyselného parku




Od schválenia zámeru na vybudovanie priemyselného parku v Kysuckom Novom Meste v roku 1999 sa Mesto spolu s investormi usilovali o jeho priame napojenie na plánovanú diaľnicu D3 v smere Žilina, Čadca.

V tomto zmysle bola vypracovaná aj územnoplánovacia dokumentácia priemyselného parku Kysucké Nové Mesto a dodatok k územného plánu mesta, ktoré boli schválené príslušnými orgánmi samosprávy a štátnej správy.

Ako účastníci obnoveného územného konania k výstavbe diaľnice D3 v úseku Žilina Brodno – Kysucké Nové Mesto, ktoré sa začalo v júni 2008, sme sa dozvedeli, že bolo prijaté opatrenie obmedzujúce výdavky na tzv. vyvolané investície. V rámci tohto opatrenia bol zadefinovaný „diaľničný privádzač“ ako spojenie cesty prvej triedy a diaľnice. Dôsledné dodržanie tohto opatrenia by znamenalo, že mesto by nemalo priame pripojenie na diaľnicu. Vyplýva to z toho, že poloha privádzača je určená pri motoreste Skalka. Privádzač by potom spájal len existujúcu cestu prvej triedy 1/11 nachádzajúcu sa na ľavej strane rieky Kysuca s diaľnicou, ktorá je naprojektovaná na pravej strane rieky. Celá doprava, nákladná i osobná, by potom musela prechádzať tak ako doteraz obytnými časťami mesta, cez Radoľskú križovatku k motorestu Skalka, kde by sa napojila na diaľnicu.

Takéto riešenie z pohľadu životných podmienok v meste je neprijateľné. Preto od júna 2008 až doteraz prebiehajú rokovania medzi mestom, samosprávnym krajom, Národnou diaľničnou spoločnosťou a MDPT SR, na ktorých sa snaží mesto obhájiť a presadiť schválené regulatívy svojej územnoplánovacej dokumentácie.

Na rokovaní v decembri 2008 bol mestu ponúknutý variant napojenia Cesty do Rudiny na diaľnicu, s možnosťou pripojenia priemyselnej zóny za železničnou traťou, križovaním trate úrovňovým prejazdom, za podmienok že:

mesto súhlasí so zrušením niektorého z dvoch úrovňových železničných prejazdov (pri ZVL, pri Drevine)

a že mesto spolu s investormi v priemyselnej zóne z vlastných prostriedkov vybudujú cestu spájajúcu Cestu do Rudiny s priemyselnou zónou.

Mestské zastupiteľstvo prijalo k návrhu stanovisko, že ak by neexistovala iná možnosť a boli by sme nútení si vybrať, či vybudovať navrhovaný úrovňový prejazd za daných podmienok, alebo zachovať súčasný stav, bolo by pre mesto prijateľnejšie vybudovať nový úrovňový železničný prejazd, ktorý by oslobodil mesto od ťažkej nákladnej dopravy. Bola by to však úplne krajná možnosť, ktorá by bola ešte závislá od ochoty investorov v priemyselnom parku podieľať sa na jej realizácii. Zrealizovanie zámeru len z prostriedkov mesta je prakticky nereálne.

Vzhľadom k uvedenému, vedenie mesta zintenzívnelo aktivity na obhájenie oprávnených záujmov mesta. Piateho januára som zvolal poradu, na ktorú som pozval poslanca NR SR PhDr. Dubravaya, Ing. Macáška a odborníka na dopravu Ing. Starinského. Porady sa zúčastnila aj zástupkyňa primátora Ing. Svrčková. Pani poslankyňa Mgr. Mušková bola v tom čase v zahraničí, bola však o všetkom informovaná a vyjadrila plnú podporu prijatým záverom.

Na porade sme sformovali stanovisko k predloženému návrhu, v ktorom sme odôvodnili jeho neprijateľnosť pre mesto za daných podmienok. Pán poslanec Dubravay prijal úlohu vybaviť prijatie u pána ministra dopravy pôšt a telekomunikácií, p. Vážneho. K podpore žiadosti o prijatie sa zaviazala aj pani poslankyňa Mušková. Pán minister akceptoval našu žiadosť a stanovil termín prijatia na 15. január 2009. Rokovania sa za mesto zúčastnili: poslanci NR SR Mgr. Mušková, PhDr. Dubravay, primátor mesta a náš poradca Ing. Starinský.

Môžem s radosťou konštatovať, že naše rokovanie bolo úspešné. Naše argumenty, podložené dokumentmi, boli pánom ministrom a jeho poradcami akceptované. V zmysle prijatých záverov bude ako súčasť diaľnice vybudované priame napojenie priemyselnej zóny za železničnou traťou na diaľnicu D3, prostredníctvom mimoúrovňového prejazdu trate, s križovaním Cesty do Rudiny. Toto riešenie oslobodí mesto od ťažkej kamiónovej dopravy a zároveň umožní napojenie obcí Rudina, Rudinka, Rudinská (perspektívne po dobudovaní cesty cez priemyselnú zónu aj obec Nesluša), na diaľnicu bez potreby prechádzať mestom.

Záverom chcem srdečne poďakovať všetkým, čo sa zaslúžili o úspešnosť rokovania, osobitne našim poslancom NR SR pánovi Dubravayovi, pani Muškovej a nášmu poradcovi pánovi Starinskému.


Ing. Ján Hartel, primátor mesta
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Naspäť na 2009

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.