Košičania opravujú a stavajú cesty v Maďarsku

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Košičania opravujú a stavajú cesty v Maďarsku

Odoslaťod sezbrzni » 03. Jún 2008 08:19

Košice 3. júna (TASR) - Zákazku na rekonštrukciu ciest v hodnote približne 33 miliónov eur (996,6 milióna Sk) dokončili v Maďarsku Inžinierske stavby (IS) Košice, a.s., člen skupiny Colas.

Celková dĺžka trasy zrekonštruovanej v dvoch etapách od Tornyosnémeti pri slovenských hraniciach po Miškovec a následne po Debrecín bola 130 km. Zákazku získali košickí stavbári v závere roka 2003 v konzorciu s miestnou firmou. Výstavba bola pôvodne plánovaná na dva roky, ale predĺžila sa hlavne kvôli nevykúpeným pozemkom.

"Išlo o prvý projekt v Maďarsku financovaný zo zdrojov ISPA. Dodávateľ i stavebný dozor boli medzinárodné konzorciá. Počas realizácie tejto stavby sme poznali prostredie trhu takým spôsobom, ako to umožňuje len konkrétna skúsenosť", uviedol pre TASR Pavol Peško z marketingu IS. Ako informoval, v rokoch 2004 2007 dosiahli IS pri exporte stavebných prác v Maďarsku celkový obrat približne 1,6 miliardy Sk (52,9 milióna eur).

Počas výstavby sa IS stali členom skupiny COLAS. Keďže skupina vlastní stavebné firmy aj v Maďarsku, došlo ku reprofilácii pôsobenia IS v krajine.

"Posunuli sme sa od všeobecného stavebníctva ku špeciálnym technológiám, predovšetkým k výstavbe cementobetónových vozoviek a mostov", spresnil vedúci odboru vonkajšie vzťahy IS Vojtech Riník. Doplnil, že počas roka 2007 investične, technologicky a obchodne pripravili výstavbu cementobetónových vozoviek. V poddodávke realizovali aj cementobetónovú vozovku na 12 km úseku diaľničného obchvatu Budapešti. Položili pritom 50.000 m3 betónu a 300 ton oceľových výstužných prvkov.

Na túto prácu i pre budúce zákazky spoločnosť zakúpila dva finišéry typu Wirtgen SP 1600, ktoré umožňujú synchrónnu pokladku dvoch betónových vrstiev a automatické ukladanie oceľových kotevných prvkov v pozdĺžnom i priečnom smere. Finišéry umožňujú výstavbu vozovky do šírky až 16 metrov. Stavba si vyžiadala dobrú koordináciu predovšetkým na úrovni zásobovania betónom, ale aj s ďalšími spolupracujúcimi firmami.

Košické IS už zrealizovali aj 250 metrov dlhý úsek betónového povrchu v podjazde Lučivná na diaľničnom úseku D1 Važec - Mengusovce.

"V druhej polovici tohto roka plánujeme výstavbu betónovej vozovky na diaľnici D47 v ČR, kde spoločnosť získala zákazku na výstavbu 18 km dlhého úseku diaľnice medzi Bělotínom a Hladkými Životicami. Očakávame ďalšie diaľničné stavby s cementobetónovou vozovkou v Maďarsku a ČR a na Slovensku to bude betónová vozovka v tuneli Bôrik na diaľničnom úseku D1 Mengusovce - Jánovce. Už dnes sme na takéto situácie dobre pripravení a vybavení", dodal Riník.

http://ekonomika.sme.sk/c/3907941/Kosic ... arsku.html
sezbrzni
sezbrzni
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1
Založený: 23. Feb 2006 18:54
Bydlisko: BA, KE

Naspäť na 2008

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.