R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok (križovatka s D1)

Moderátor: Moderátori

Aký variant strednej casti R3 je najvhodnejší pri zohľadnení všetkých aspektov?

turiec - maly sturec ( var Ax ) - BB + prelozka I/59
21
13%
turiec - turcek ( Var Cx ) - pod BB + prelozka I/59 + "banska" spojka
19
12%
turiec - turcek ( Var Cx ) - pod BB + rozsirenie terajsej I/59 + "banska" spojka
17
10%
ruzomberok - donovaly - BB ( var F ) + Rx cez turiec k R2
39
24%
ruzomberok - mostenecka/hiadelska dolina - severny obchvat BB - ZV
67
41%
 
Celkový počet hlasov : 163

Odoslaťod devil » 19. Dec 2009 23:44

Spojenie BB-TN bude v pohode aj cez Zvolen.


nebude, ZV-ZH nie je paralelna cesta a preto vo vyhlade tam nie je pripustne robit akukolvek peaz.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod papes.sk » 20. Dec 2009 00:56

kaviarista napísal:papes,
uz to zopakujem 378. krat, ale vylucovat tranzit z Donovalov by bolo pragmaticke a efektivne len vtedy, keby ta alternativna trasa neviedla cez ine horske priechody. Ale nahradit jeden horsky priechod dalsim + s 30 km zachadzkou je do neba volajuca blbost. Jednoducho z BB sa do Turcianskej kotliny lacno dostat neda. Netreba spekulovat s prelozkami a podobnymi nezmyslenymi rieseniami, ale postavit jednu rychlocestu ako co najkratsiu spojnicu BB s RK . A ta spojnica poriesi efektivne aj napojenie BB-ZA aj BB-PP aj BB-DK. Spojenie BB-TN bude v pohode aj cez Zvolen. Ved nemusi ist kazdemu obcanovi dialnica az popred dom.
ved nemusí...prave preto aj usek Jelenec-L.Osada je prave ten kde tiež žijú ludia a hlavne su tam doležite zdroje pitnej vody, kde by som moc nezasahoval do uzemia a odtial chcem hlavne vylucut kamiony...a nahradna trasa nejde az na horsky priechod ale ide cez tunel..po R3 moze ist vsetko a donovaly, certovica len do 7,5 tony...R1 by nebola taktiez lacná a keď sa spraví BB-Turiec a Turiec-Handlova tak sa to nemusi tahať na Kremnicu a aj tak sa vytvorí kolobeh... :roll:
Chcem bojovať za nezmysli v dialničnej sieti slovenska. :)
papes.sk
návštevník
 
Príspevky: 49
Založený: 15. Nov 2009 16:20
Bydlisko: I/51

Odoslaťod stanog » 21. Dec 2009 09:38

papes.sk napísal:
kaviarista napísal:Ak bude rychlocesta cez Donovaly, rychlocesta cez Certovicu bude zbytocna. Navzdy

Ako si prisiel na to že stanog hovorí o 4prudovke cez Čertovicu? Taktiež súhlasím s rasťom... RC do Podbrezovej (do BR by to bolo brutal) a keď už nebude stačiť R3 BB-Turiec...tak kludne nech sa stavia aj ta R1 Sl.Lupča-Korytnica (zatial v polprofile).


Tvrdil som ze ak bude R3 na 2+2 aj existujuca cesta cez Donovaly tak by tunel mohol ísť popod Čertovicu (nemusel by byť dvojrúrový s ohľadom na intenzity).
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod Dialniciar » 21. Dec 2009 20:15

Kto verí rýchlostným cestám BB-BR a R-ke cez Čertovicu, to už je riadny utopista. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod mirkobb » 21. Dec 2009 23:47

Dialniciar napísal:Kto verí rýchlostným cestám BB-BR a R-ke cez Čertovicu, to už je riadny utopista. :wink:


Správne Vám diaľničiar píše že R-ka je cez Čertovicu v dnešnej dobe utópia. Rdšej si skúste predstaviť túto variantu, tá je najreálnejšia. :wink:
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 22. Dec 2009 00:18

mirkobb: nič v zlom, ale ani hento nemá šancu prejsť v dnešnej dobe :) ... ono sa to kreslí fajn, čo ? ale R2 na západ od BB ništa, R3 ništa, tvoja R9 sa reálne stavia - Horná Štubňa, ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod rastislav5 » 22. Dec 2009 11:47

Dialniciar napísal:Kto verí rýchlostným cestám BB-BR a R-ke cez Čertovicu, to už je riadny utopista. :wink:


Ja som hovoril o 4 pruhovej komunikacii BB-BR, a to na zaklade 82. rokovania vlady, ktore sa uskutocnilo v Brezne a z ktoreho zavery su zhrnute v clanku: http://dnes.atlas.sk/slovensko/170727/

Citujem:
Z hľadiska nadregionálnych väzieb má pre mesto význam najmä cestná sieť, predovšetkým cesta I/66, ktorá je v ďalekom výhľade navrhnutá na rekonštrukciu a rozšírenie na štvrtý pruh v úseku Brezno Banská Bystrica.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Odoslaťod pohodak » 22. Dec 2009 12:02

tak takychto slubov uz bolo :lol:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod Dialniciar » 22. Dec 2009 15:34

rastislav5: rokovania vlády sľúbili preložky na I/51 v rozsahu 36 km a stále sa nič nedeje, ... je to len regionálny prísľub za 10 mld. SKK, ale zrealizuje sa potom za 40 mil. SKK (nové KO).
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod kuko6969 » 22. Dec 2009 18:27

Dialniciar napísal:rastislav5: rokovania vlády sľúbili preložky na I/51 v rozsahu 36 km a stále sa nič nedeje, ... je to len regionálny prísľub za 10 mld. SKK, ale zrealizuje sa potom za 40 mil. SKK (nové KO).


nevidim dovod preco by sa na pohronie nemohlo investovat 10 mld SK na 36km ked prave bola vyhlaseny tender na paralelny usek strazov brodno za 9mld SK 4.25km, nejako mi unikol argument ze cestovny ruch a zeleziarne podbrezova
kuko6969
diskutujúci
 
Príspevky: 105
Založený: 22. Dec 2009 16:59
Bydlisko: SR

Odoslaťod Dialniciar » 22. Dec 2009 20:38

Keď nevidíš dôvod, nevadí. Podstatné je, že tých 300 mil. sa na Pohronie do 10 rokov neinvestuje. :)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Driver » 23. Dec 2009 07:56

Zaujímavé je,že nie sú peniaze na D1, ale má sa stavať spojenie BB-RK
za 2mld euro. Jediný normálny variant je R3 cez Martin a napojenie BB na R3. Keď bude hotová D1 aj R3 tak sa cez Donovaly nikto trepať nebude.
Obrázok používateľa
Driver
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 497
Obrázky: 1287
Založený: 22. Dec 2009 21:01
Bydlisko: Desolate valley

Odoslaťod kaviarista » 23. Dec 2009 10:43

Driver,
rofl, toto je skutocne naivnucka predstava, aby si niekto dobrovolne 1,5 znasobil trasu, len kvoli tomu, ze sa prevezie po 4 prudovke. Tam nie ze sa budu trepat na Donovaly osobne auta, tam by sa trepali aj kamiony, keby si im byrokraticky neudelil zakaz vjazdu. Ty si myslis, ze vodici v praxi su idioti, ktori si zvolia 30 km obchadzku , pokial im neprinesie casovu usporu a pritom znasobi naklady, len kvoli tomu, aby sa previezli po dialnici? Chcel by som vidiet tu vytazenost dialnice medzi Presovom a Kosicami, keby paralelna trasa bola kratsia o 20 km.

devil,
len s prepacenim, vodic v praxi ti kasle na to, ci nieco je v mapach zaznacene ako peaz. ci ta ista trasa sa vola R1 alebo by isiel napr. po R4+R5+R56+R87. Jeho zaujima efektivita. A pri BB-PD cez ZV (v buducnosti cela 4 prudovka) to vyber trasy neznevyhodnuje az tak rapidne oproti trase cez hory. a na rozdiel od magnusa si myslim, ze vazby BB na PD resp. TN su dost zanedbatelne
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod kaviarista » 23. Dec 2009 10:55

stanog,
skus si tipnut naklady tvojho a mojho riesenia. minimalne dvojnasobok. ja sa neviem zbavit dojmu, ze tu ludia maju v hlavach zcestne zakorenenu predstavu, ze by sme Donovaly stavali len pre potreby tureckych kamionistov. inak fakt nikdy nepochopim, preco sa tu tak obhahuje neefektivne a nevyhodne riesenie.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Dialniciar » 23. Dec 2009 10:55

kavarista, budeš sa musieť hold zmieriť s tým, že hoci je R1 zakreslená, do realizácie sa skôr dostane R3 :)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod kaviarista » 23. Dec 2009 11:01

dialniciar,
ano s tym som zmiereny. keby sa v tomto kocurkove pristupovalo k rieseniam technokraticky , tak by som v tomto fore neprispel ani ciarkou. bohuzial, sa u nas vsetko riesi politicky, lokalpatriotisticky a kamaratsaftisticky. a evidentne to ani vacsine naroda az tak nevadi. nuz co, je demokracia , musi sa mensina podriadit vacsine aj ked ma rozumnejsie riesenia
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Driver » 23. Dec 2009 22:59

No kaviarista, myslel som to tak, že po dokončení D1/R3 by tie intenzity išli riadne dole ,hlavne tranzit východ - západ/juh. A neviem či spojenie BB-RK/východ vyžaduje R-ku, ktorá výrazne ovplyvní ŽP NP. A stavať 2 R-ky vedľa seba sa mi zdá v dnešnej dobe čudné. Veď sám si napísal , že nemusí ísť R-ka každému okolo domu.
Obrázok používateľa
Driver
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 497
Obrázky: 1287
Založený: 22. Dec 2009 21:01
Bydlisko: Desolate valley

Odoslaťod devil » 28. Dec 2009 10:27

devil,
len s prepacenim, vodic v praxi ti kasle na to, ci nieco je v mapach zaznacene ako peaz. ci ta ista trasa sa vola R1 alebo by isiel napr. po R4+R5+R56+R87. Jeho zaujima efektivita. A pri BB-PD cez ZV (v buducnosti cela 4 prudovka) to vyber trasy neznevyhodnuje az tak rapidne oproti trase cez hory. a na rozdiel od magnusa si myslim, ze vazby BB na PD resp. TN su dost zanedbatelne


zase nepochopene, to su/budu auta od TN a hornej nitry do ZV/BB alebo dalej na E58. keby ZV-ZH malo paralelnu komunikaciu tak budis ale takto nie. ten usek nesmie byt peazou lebo to nezvladne a neviem kde tam chces postavit novu cestu alebo urobit rozsirenie.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 28. Dec 2009 10:44

ZH-ZV bude raz odľahčené R7 :)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 28. Dec 2009 10:47

zase nepochopene, R7 nezoberie premavku od hornej nitry alebo hocijaku premavku smerujucu na str. Sk. ale hl. nezoberie nijaku premavku do min. do 2030.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 28. Dec 2009 10:54

ale pochopené ... ZH-ZV nebude preťažené, lebo celú R1 po ZV raz riadne odľahčí R7 :)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 28. Dec 2009 10:54

a inak ja nepredpokladám, že by R2 bola do 2030 postavená na plný profil :)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Milos » 05. Jan 2010 15:51

Petícia obyvateľov Bieleho Potoka proti výstavbe rýchlostnej R1 údolím Revúcej


:arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12867
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod mirkobb » 22. Feb 2010 07:53

Ďaľšie materiály posudzovania EIA http://eia.enviroportal.sk/detail/i-59- ... omberok-d1
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Re:

Odoslaťod qantas » 23. Feb 2010 14:04

Milos napísal:Petícia obyvateľov Bieleho Potoka proti výstavbe rýchlostnej R1 údolím Revúcej


:arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12867
No skoda neviem kade inak by mala ist jedine tunelom nie ?
qantas
diskutujúci
 
Príspevky: 198
Založený: 23. Feb 2008 23:08

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.