Prioritou je aj obchvat Pezinka za 100 mil. €

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Prioritou je aj obchvat Pezinka za 100 mil. €

Odoslaťod Dialniciar » 01. Máj 2009 13:57

Na cesty chýbajú peniaze

BRATISLAVA. Bratislavský samosprávny kraj (BSK) spravuje komunikácie II. a III. triedy, ich stav je však najmä posledných päť rokov dramatický. V rozhovore pre agentúru SITA to povedal predseda BSK Vladimír Bajan. V správe regiónu je 512 kilometrov ciest a 130 mostov, z nich niekoľko vedie aj ponad diaľnicu. V rozpočte BSK na tento rok je vyčlenených na cestné komunikácie a rekonštrukcie 13,1 milióna eur, oprava všetkých ciest a mostov by však podľa predsedu BSK stála takmer 150 miliónov eur. „Napríklad na opravu jediného horského priechodu Pezinská Baba sme dali vlani vyše 730-tisíc eur, pribudla aj zákazová značka pre motorové vozidlá nad 15 ton, ktorú však nie všetci rešpektujú. Cesta je teraz opäť v havarijnom stave, je zosuv, mal by som ju zavrieť a opraviť. Ak ale pôjdu autá znovu do Bratislavy, kade pôjdu,“ opýtal sa Bajan. V havarijnom stave sú podľa neho aj most v Malackách či cesta z Rohožníka do Malaciek. Ďalším problémom je aj veľký a veľmi dynamický rozvoj logistiky a bytovej výstavby. V súvislosti s nedostatkom potrebných peňazí na opravu komunikácií v kraji vidí problém aj v tom, že si kraj nemôže pomôcť čerpaním z eurofondov, keďže BSK má podľa Eurostatu vysokú životnú úroveň. Absolútna nekoordinácia je podľa Bajana aj v tom, čo územie ponúka a čo sa tam naozaj buduje. Napríklad tam, kde bola obslužná komunikácia pre dedinu so 400 domami, pribudlo ďalších 600 či 700 domov. „Cesty na to neboli budované. Starostovia nedávajú do záväzných stanovísk miliardových investícií, že má stavebník urobiť aj infraštruktúru, napriek tomu, že mu to zákon ukladá. Potom nám 30-tonové autá trhajú cesty a starostovia hovoria: župan, oprav cesty, sú tvoje. Ale ja som tam tie investície nedal, ja ich neviem zastaviť,“ konštatoval. Najvypuklejším prípadom sú asi štrkoviská, ktoré znepríjemňujú život v okolitých obciach a komplikujú dopravu medzi nimi. Starosta dá kraju podklady pre zmeny územného plánu, pre rozširovanie či výstavbu, región dá pripomienky, ale následne už koná len stavebný úrad na úrovni obce. A ten si podľa Bajana často robí, čo chce. „Nedá sa to zastaviť, budeme to musieť riešiť na legislatívnej úrovni. Ja sa s tým stretnem až v čase kolaudácie. Tu je niečo, čo treba vyšpecifikovať. Zo zákona dokonca nemáme ani zoznam stavebných žiadostí, povolení, aby som si vedel plánovať veľké investície, čiže absolútne chýba koordinácia,“ zdôraznil. Jednou z priorít je podľa predsedu BSK aj vybudovanie pezinského obchvatu, náklady predstavujú približne 100 miliónov eur. Ako tiež povedal, projektuje sa im veľmi ťažko, keďže príprava trvá niekoľko rokov. „Niektoré rozhodnutia nám komplikujú situáciu. V niektorých oblastiach akoby sme museli začínať odznova,“ skonštatoval. Riešením by podľa Bajana bolo napríklad mať možnosť „jednoznačne povedať stavebná uzávera a dosť“. SITA

© 2009 Petit Press. Autorské práva sú vyhradené a vykonáva ich vydavateľ. Spravodajská licencia vyhradená.

[27. 4. 2009 17:14:05]

http://archiv.mynoviny.sk/c/4816109/na- ... niaze.html
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Naspäť na 2009

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 0 hostí.

cron