Moderátor: Moderátori
Andrej napísal:
Urcite su to obrazky z obchvatu Pitesti? Pred tyzdnom som tadial isiel a stale sa islo cez mesto
Btw,aku trasu dialnice budu nakoniec Rumuni realizovat najskor? Na Ukrajinu alebo Madarsko?
Branco napísal:Inak ako bolo v Rumunsku, cesty, diaľnice, vodiči, dopravná situácia, výstavba.... Prechádzal si aj cez Rumunské karpaty? Čo hovoríš na kvalitu ciest, značenie... Hlavné cesty by mali byť opravené a v relatívne slušne prejazdnom stave...
Branco napísal:Práce na Autostrada Transilvania sa rozbehli, do konca roku sa plánuje stavať ešte rýchlejším tempom: http://www.autostradatransilvania.ro/www/index.html/photos?&setLanguage=EN
A na holandskom fóre som našiel peknú fotogalériu z výstavby diaľnice Bukurešť-Giurgiu /bulharské hranice/, vyzerá to tak, že tento úsek diaľnice je čiastočne nová trasa a čiastočne úprava existujúcej cesty prvej triedy na diaľnicu:
http://users.fulladsl.be/spb10258/Roemeni%eb/Figuur3.png
http://users.fulladsl.be/spb10258/Roemeni%eb/Figuur5.png
http://users.fulladsl.be/spb10258/Roemeni%eb/Figuur5.jpg
http://users.fulladsl.be/spb10258/Roemeni%eb/Figuur6.png
http://users.fulladsl.be/spb10258/Roemeni%eb/Figuur7.jpg
http://users.fulladsl.be/spb10258/Roemeni%eb/Figuur7.png
Dialniciar napísal:Stavebníctvo:
Stavebnictví zaznamenalo v roce 2005 nárůst ve výši 9,8% a v roce 2006 se stává jedním z hlavních motorů růstu s potvrzeným růstem za prní čtvrtletí přes 20%. Podrobnosti ke statistikám viz kapitola 4.1. a přílohy. Stavebnictví tedy zažívá v Rumunsku, podobně jako v ČR, velký boom a je jedním z tahounů hospodářství. Staví se a rekonstruuje v podstatě všude, do obnovy infrastruktury a stavebnictví tečou velké peníze z EU, ale i z dalších zdrojů jako Světové banky, Banky pro obnovu a rozvoj a dalších. Na trhu je již etablována celá řada zahraničních subjektů stavebních či výrobních typu BECHTEL, STRABAG, BOUYGUES, HOLCIM, BRAMAC, WIENERBERGER, SWIETELSKY a celá řada dalších, takže konkurence je velmi silná a trh již poměrně do značné míry etablován.
Doprava:
Infrastruktura globálně, přes značnou dynamiku a velký objem peněz jí procházející, stále zaostává za evropským standardem. To se týká zejména silniční a dálniční sítě (existuje cca. 280 km dálnic), mostů (tak například k dnešnímu dni přes Dunaj vedou pouze dva mosty!) a tunelů, ale i železnice a vodních cest. Přes četné probíhající nové projekty a rekonstrukce je nových, kvalitních a moderních komunikací stále zoufalý nedostatek. V ještě horší situaci (zejména finační) je železniční doprava, nicméně v posledních měsících se blýská na lepší časy, jelikož byly schváleny další poměrně velké prostředky na infrastrukturu jako takovou (půjčka od WB, BIRD ve výši 180 + 45 mil. USD) a z ní by část měla jít i na želzniční koridory.
Silniční síť tvoří celkem 79001 km silnic (údaje z roku 2003). V souvislosti s mezinárodní nákladní dopravou umožňuje ministerstvo dopravy v rámci grantu ECMT leasingový nákup nákladních vozidel, které odpovídají mezinárodním ekologickým normám.
Program silniční dopravy
Nejnovější prioritní projekty:
- Vybudování koridoru IV Bucureşti-Piteşt-Râmnicu Vâlcea-Sibiu-Deva-Arad-Nădlac;
- Vybudování transkarpatské dálnice Bucureşti-Braşov-Târgu Mureş-Cluj-Oradea- Borş;
- Dobudování dálnice Bucureşti-Constanţa (aktuálně jsou hotovy zhruba 2/3)
Probíhající projekty:
- Zjednodušení systému silničních sazeb;
- Obnova státních silničních sítí a evropských tahů;
- Dokončení obnovy státních silnic v etapě II. o délce 694 km;
- Dokončení obnovy státních silnic v etapě III. o délce 334 km;
- Zahájení obnovy státních silnic v etapě IV. o délce 732 km:
Cluj-Dej-Bistrita-Câmpulung Moldovenesc, Petroşani-Simeria, Lugoj-Timişoara, Craiova-Turnu-Severin-Lugoj a obchvatů Timişoara a Craiova;
- Projekt obnovy dálnice DN 1A a rozšíření obchvatu Plojeşti na čtyři silniční pruhy;
- Obchvaty okolo měst Sibiu, Sebeş, Deva, Arad, Cluj atd.
- Vybavení pohraničních přechodů v Giurgiu, Vârsandu, Bechetu, Petei a Cenadu.
Do programu silniční obnovy je zahrnut Program obnovy, výstavby dálnic a modernizace infrastruktury na úsecích koridorů IV a IX:
Další projekty:
- dálnice Sibiu-Braşov-Plojeşti-Bukureşti
- dálnice Nadlac-Timişoara-Stamora Moravita
- dálnice Halmeu-Satu Mare-Zalau-Cluj Napoca-Turda-Alba Iulia
- dálnice Borş-Oradea-Zalau (v rámci dálnice Borş-Brašov)
- dálnice Lugoj-Caransebeş-Drobeta Turnu Severin-Filiaşi-Craiova-Calafat
- dálnice Drobeta Turnu Severin-Calafat
- dálnice Simeria-Hateg-Petrosani-Filiaşi
- dálnice Craiova-Alexandria-Bucureşti
- dálnice Siret-Suceava-Bacau-Marareşti-Tisiţa
- dálnice Albita-Huşi-Tecuci-Tisiţa-Buzau-Bukureşti-Giurgiu
- varianty objížděk lokalit: Deva, Oraştie, Piteşti, Râmnicu Vâlcea, Sebeş, Sibiu a (v rámci dálnice na Budapešť)
- modernizace a rozšíření silnice Bucureşti-Giurgiu na čtyři pásy
- výstavba mostu přes Dunaj v oblasti Braila
- obchvat Bukurešť-sever
- program obnovy silnic v župách
- dálniční silniční síť by měla být hotova do roku 2015
Zdroj: http://www.businessinfo.cz/files/2005/s ... ko0806.doc
mirkobb napísal:Na transylvánskej diaľnici A3 odovzdajú oficiálne 1. decembra (podobne ako u nás v predstihu , tam zas kvôli prezidentským voľbám) 42 km úsek diaľnice medzi mestami Turda a Cluj-Napoca. Pre cestujúcu verejnosť bude ale tento úsek k dispozícii až vo februári budúceho roku.
random napísal:to je super .. casto som tam navstevnikom a mapa na googli ma potesi ... este otazka je v akej presnosti a aka podrobna bude ... lebo co tam bolo donedavna to bola hroza
random napísal:nj .. v rumunsku jes vela lokalnych ciest ktore nemaju asfaltovy povrch .. nanajvys makadam aj to je vinimka ale cez EU pokladaju asfalt takmer vsade ... som bol prekvapeny ako sa to tam za rok dva zmenilo ... no uvidime ci zahrnu do mapy aj tieto cesty ...
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 21 hostí.