Posledný úsek rýchlocesty R1, ktorá spojí Trnavu s Banskou Bystricou, možno predsa len začnú stavať na jeseň.
Jeden z vyradených uchádzačov – združenie firiem Hochtief a Alpine Bau totiž predvčerom stiahlo námietku, ktorou sa ešte minulý týždeň odvolalo na Úrade pre verejné obstarávanie. Ministerstvo dopravy tak môže v tendri o druhý projekt verejno-súkromného partnerstva pokračovať so štyrmi finalistami. Sú nimi rakúske združenie firiem Strabag a Porr, francúzska firma Vinci, španielska OHL a konzorcium, v ktorom sa okrem iných stretli aj slovenské firmy Váhostav a Doprastav.
Šéf rezortu Ľubomír Vážny chce technické, finančné a právne podmienky tendra uchádzačom sprístupniť už v druhej polovici apríla.
„Sprístupníme im dataroom, kde sú výkresy v papierovej a v elektronickej podobe, a majú približne šesť týždňov na to, aby spracovali návrhy riešení. Potom máme my zhruba šesť týždňov na to, aby sme s nimi viedli koncesný dialóg s cieľom vykonzultovať si problémy a nájsť optimálne riešenia. Medzi ne patrí napríklad aj termín ukončenia jednotlivých častí. Pretože nechceme definovať nereálne termíny,“ povedal pre HN Vážny.
Zistenia z koncesných dialógov chce potom minister zapracovať do konečných súťažných podkladov. „Na základe toho oni potom spracujú definitívnu podobu technického riešenia, modelu financovania a všetky ostatné náležitosti koncesnej zmluvy,“ povedal minister.
Definitívneho víťaza by chcel vybrať ešte v júli. Ďalšie dva mesiace si rezervuje na finálne doladenie všetkých finančných podmienok.
„Dva mesiace budeme paralelne posudzovať celkový dopad na verejné financie s ministerstvom financií – máme tiež úlohu, aby to v tomto čase vláda schválila. A víťaz koncesie bude rokovať so svojím financujúcim partnerom o potvrdení finančných náležitostí, ktoré vo svojej ponuke mal,“ dodáva.
http://ekonomika.hnonline.sk/c1-2390703 ... este-smrti