Moderátor: Moderátori
MH napísal:1. Opravy vozoviek RC
Číslo rýchlostnej cesty Miestopis Dĺžka úseku (km) Náklady na opravu (tis. Sk)
I/51.1 Trnava - Nitra, PJP km 168,0 - 170,1 2,1 9500
I/51.2 Trnava - Nitra, ĽJP km 169,9 - 165,9 3,2 14650
I/50.2 Šášovské Podhradie - Budča 224,2 - 226,8 3,0 13000
I/50 Pereš - Poľov 436,8 - 437,4 0,8 1600
I/68 Košice, Prešovská cesta,111,1 - 111,9 0,8 3300
I/65 Oprava zárubného múru Zvolen 4375
I/11 Kys.n.Mesto - Čadca 428,1 - 429,4 1,3 9000
I/51 Váhovce - Sereď, km 150,0 - 146,0 4,0 6750
I/50 Pereš - Poľov 437,4 - 438,9 1,5 2400
bežná stav. údržba, hav. opravy 3725
celkom 68300
MH napísal:Samozrejme že je to smiešna suma, ale taká je realita. Ale ako som uviedol sú to financie čisto len na opravy povrchov vozoviek RC - to čo je najnutnejšie. Zvodidlá, kanalizácia, čistenie a bežná údržba sú financované z iného balíka peňazí.
MH napísal:Mas recht. Ale ked si najvyssi na MF SR a MDPT neuvedomuju ze takymto financovanim oprav, vystavby, udrzby atd. to ide len k horsiemu, tak sa nemame comu cudovat. A ten balik penazi co davaju na zimnu udrzbu je takisto nedostatocny a to by vsetci chceli aby boli cesty v zime cierne. Bez penazi sa zazraky robit nedaju.
Caesar napísal:Už dnes sú zámery, aby celý úsek D1 BA-ZA bol stavaný na parametre 4+4 pruhy a ZA-PP na 3+3 pruhy. Až D1 PP-PO a KE-MI-hranice s UA by mala byť 2+2 pruhy, t.j. aj úsek PO-KE sa plánuje v budúcnosti rozšíriť na 3+3 pruhy.
V rámci RC R1 sa plánuje, že táto RC sa zmení svojimi parametrami na diaľnicu a v úseku TT-NR sa rozšíri na 3+3 pruhy.
Nevedko napísal:Toto je uz ale riadne daleka buducnost, vsak? Myslim, ze skor bude na Mesiaci stale osidlenie, nez sa to vsetko zrealizuje.
Alexander Velky napísal:Nevedko napísal:Toto je uz ale riadne daleka buducnost, vsak? Myslim, ze skor bude na Mesiaci stale osidlenie, nez sa to vsetko zrealizuje.
BA-TT bude 3+3 pruhy skôr, než bude D1 v MI.
A PB-ZA-MT bude mať tiež postupne 3+3 pruhy, pretože tam bude neúmerná premávka.
B; napísal:A kedze je predpoklad strednodobo na 3+3 ,co sa v projektovej priprave celej D1 urobilo, aby sa to ulahcilo?
B; napísal:Mal som na mysli aj usek, ktory sa uz stava Vrtizer-Hricovske Podhradie.
Je na trase PB-ZA-MT, a uz asi ma hotove planovanie, ked sa stavia.
Bolo tam uvazovane s moznostou rozsirenia, alebo je idea 3+3 novsia ako plany
podla ktorych sa stavia.
aquila napísal:mohlo by sa aspon stavat bez toho travnateho deliaceho pasu, ale urobit tam betonove zvodidla potom by bolo rozsirenie na niektorych usekoch jednoduchsie
B; napísal:Mozes prosim objasnit v com bude spocivat pripadne rozsirenie na 3+3.
Co pri pri tom treba urobit, cca naklady, pripadne ak nie su vysoke, preco sa to rovno nerobi 3+3.
dik
MH napísal: Pri tomto úseku sa možno podarí presadiť aj rekonštrukciu križovatky Trnava, ktorá absolútne nevyhovuje parametrom diaľničnej križovatky D1/R1. Všetky vetvy sú zle klopené a je na nich potrebné rapídne zníženie rýchlosti, čo na diaľnici nie je vhodné. Jedná sa hlavne o vetvu BA - NR a NR - BA.
MH napísal:Urobiť ho na 3+3 by nemal byť až taký problém, keďže s New Jersey sa dá ľahko manipulovať. Ďalej by sa muselo prestriekať VDZ a vymeniť ZDZ.
Investičné náklady by to až v takej citeľnej miere neovplyvnilo, ale čo sa týka prevádzkových nákladov tam by to bolo horšie. Zatiaľ je tento úsek zbytočné otvárať ako 3+3, lebo časť dopravy zostane na dnešnej Einsteinovej. Na tomto úseku je použitý drenážney koberec, na ktorého údržbu sa musí používať špeciálna technológia a nákup väčšieho množstva takýchto mechanizmov potrebných na údržbu 3+3 by dosť navýšilo náklady, a nákladná by bola hlavne zimná údržba. Zaiaľ bude stačiť 2+2 a po otvorení tunela Sitina a Prístavného mosta na 3+3 sa uvidí.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 0 hostí.