Mezi dvěma dálnicemi bude možné projet Prahou plynuleji

re-print článků souvisejících s problematikou dálnic, rychlostních komunikací a silnic

Moderátor: Moderátori

Mezi dvěma dálnicemi bude možné projet Prahou plynuleji

Odoslaťod Dialniciar » 23. Jan 2008 17:33

http://www.idoprava.sk/Appl/WebObjects/ ... QxepZqgqc0


Mezi dvěma dálnicemi bude možné projet Prahou plynuleji

Kategória: Cestná
Autor :: ČTK
Publikované : 21.01.08 19:30:17

Praha - Zhruba do půldruhého roku by řidiči měli projet Prahou mezi ústeckou a brněnskou dálnicí bez toho, že by museli zastavit na jediném semaforu. Bude dokončena mimoúrovňová křižovatka v Liberecké ulici a Vysočanská radiála mezi Kbelskou ulicí a vnějším okruhem u rychlostní silnice na Mladou Boleslav, řekl pražský radní pro dopravu Radovan Šteiner (ODS).

Nyní motoristé jezdí mezi oběma dálnicemi Kbelskou a Průmyslovou ulicí, semaforů je tam celá řada. Problematický je i sjezd na Štěrboholskou radiálu. Vysočanská radiála bude podle Šteinera uvedena do provozu patrně začátkem příštího roku. Pak řidiči budou jezdit po ní a po části vnějšího obchvatu a po Štěrboholské radiále. "Jde o náhradu Pražského okruhu na severovýchodě. Je to vše mimo obytnou zástavbu," uvedl radní.
Jedinou významnější silnicí, která bude v metropoli otevřena letos, bude poslední část Pobřežní mezi Invalidovnou a Švábkami v Karlíně. Podle předpokladů by po ní měli řidiči začít jezdit na přelomu léta a podzimu.

V Praze bude pokračovat také výstavba mimoúrovňové křižovatky Malovanka, která bude součástí vnitřního automobilového okruhu. Dokončena by měla být příští rok. Z městských dopravních investic se bude dále stavět severozápadní část vnitřního okruhu mezi Špejcharem a křižovatkou Pelc-Tyrolka s tunely pod Letnou a Stromovkou. Měla by být podle Šteinera otevřena někdy mezi lety 2010 a 2011.

Projekt se chystá na poslední chybějící část vnitřního okruhu, a to na severovýchodě. Nejdále je podle Šteinera v přípravě úseku mezi Pelc-Tyrolkou a Balabenkou. "Usilujeme o stavební povolení, aby výstavba plynule navázala na severozápadní část okruhu," řekl radní. Ještě letos začne výstavba rozšíření Štěrboholské radiály v místě, kde jízdní pásy oddělují betonové zátarasy. V budoucnu tam severovýchodní část okruhu vyústí.

Podle Šteinera není stavba této části okruhu tak nezbytná jako na severozápadě. "V Povltavské, na Balabence a ve Spojovací ulici žádné zácpy nevznikají," uvedl radní. Naopak třeba v ulici Milady Horákové je dopravní situace často kritická.

Součástí plánů na zlepšení dopravní situace ve městě je také dostavba radiál, tedy spojnic vnitřního a vnějšího okruhu. "Pro nás je priorita dokončení městského okruhu, radiály jsou na druhém místě," podotkl Šteiner. Nyní se projektuje Radlická radiála. Dříve, než bude hotova severozápadní část vnitřního okruhu, se patrně stavět nebude.

Ještě složitější je situace s Břevnovskou radiálou. "Každý si vymýšlí dokonalá a nákladná řešení, tunely. Tím se pochopitelně horizont výstavby oddaluje," uvedl radní. Zatím se proto jako náhradní řešení rozšiřuje Karlovarská ulice.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Naspäť na Monitoring tisku

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 0 hostí.