Moderátor: Moderátori
doprastavak napísal:Ak by kartelová firma ktorá podniká v stavbe dopravných stavieb dostala zákaz na 5 až 7 rokov pri stavbe diaľnic a ciest, na 100% by musela prepúšťať zamestnancov a možno by sa dostala do krachu. Takže postihnutý by boli iba pracujúci ľudia, nie vedenie spoločnosti ako by to malo byť. Odniesol by si to iba pracujúci ľud a vláde je asi jedno že zákaz postihne obyčajných ľudí ktorý prídu o prácu. Asi tý debili na úradoch nerozmýšľajú.
doprastavak napísal:Prepúšťať sa možno ani nemusí, lebo ľudia samy odchádzajú z týchto firiem, jedná sa o 2 veľké slovenské stavedbné firmy, ktoré majú vysoké nároky na robotníkov a málo platia, takže zamestnanci odchádzajú samy a s jednou veľkou slovenskou stavebnou firmou to už ide dole vodou, správa sa k svojim zamestnancom ako keby boli nejaký odpad na stavbe, takže robotníci tam nemajú ani chuť pracovať a pomaly odchádzajú.
Máš úplnú pravdu a súhlasím s tebou Diaľničiar.Dialniciar napísal:doprastavak napísal:Prepúšťať sa možno ani nemusí, lebo ľudia samy odchádzajú z týchto firiem, jedná sa o 2 veľké slovenské stavedbné firmy, ktoré majú vysoké nároky na robotníkov a málo platia, takže zamestnanci odchádzajú samy a s jednou veľkou slovenskou stavebnou firmou to už ide dole vodou, správa sa k svojim zamestnancom ako keby boli nejaký odpad na stavbe, takže robotníci tam nemajú ani chuť pracovať a pomaly odchádzajú.
Fluktuácia ale stúpa všade. Je vo VW BA, je v KIA a tak je logicky aj v stavebníctve. Ide ale o to, že robotníci z VW len prejdú do PSA do Trnavy, že doprastavák prejde do Skansky atď. A často sa tak deje priamo na stavenisku, kde pracujú naraz 2-3 firmy a jednoducho sa vzájomne preberajú zamestnanci.
To nemá nič spoločné s pocitmi. Stavebníctvu sa darí, ale platy sú nízke. Podobne ako dari automobilkám, ale nástupný plat a prvé mesiace je ten plat silno podpriemerný a zárobok zvýšia len rôzne odmeny atď.
A fluktuácia narástla aj v IT, kde ľudia prechádzajú z jednej komunikačnej firmy do druhej a nepomáhajú tomu ani rôzne výhody pre zamestnancov.
Myslím, že problém by nastal aj u Inžinierskych stavieb,a.s. ale o niečo menej ako u Doprastavu,a.s. Doprastav,a.s. už tieto problémy z nedostatku výrobného programu v segmente dopravných stavieb začína pociťovať.Dialniciar napísal:Tu by mal problém len Doprastav. Výrazne by bol okresaný pri výstavbe ciest a diaľnic. Betamont by naďalej podnikal v železniciach a Skanska a iné firmy by sa presunuli domov a tu by sa rozvinuli iné firmy - majú sa stále aké. Takže je normálne, že ty doprastavak sa staviaš proti.
Ale tí vládni pradníci, o ktorých hovoríš bránia 5,4 mil. národ voči tým, ktorí namiesto toho, aby stavali 1 km za 400 mil. SKK ho postavia za 500 mil. SKK a tým okrádajú celý národ a vďaka nim mešká výstavba diaľnic a vďaka tomu nemá prácu niekoľko 100 tis. ľudí a ďalších niekoľko 100 tis. ľudí prácu má, ale slabo zaplatenú, lebo chýba konkurencia s vyšším podielom vedy a výskumu.
doprastavak napísal:Myslím, že problém by nastal aj u Inžinierskych stavieb,a.s. ale o niečo menej ako u Doprastavu,a.s. Doprastav,a.s. už tieto problémy z nedostatku výrobného programu v segmente dopravných stavieb začína pociťovať.
Takysto je aj Doprastav,a.s. krytý zahraničným partnerom-Metrostavom Praha a DDM Group,a.s. Takysto väčšinu diaľnic až po ukrajinskú hranicu môže postaviť Doprastav ak zvíťazí v ponukovom konaní, to že sú IS na východe neznamená to že ich budú aj realizovať , niečo podobné je aj realizácia križovatky prešovská sečovská v Košiciach, kde je hlavný zhotoviteľ Doprastav.Dialniciar napísal:doprastavak napísal:Myslím, že problém by nastal aj u Inžinierskych stavieb,a.s. ale o niečo menej ako u Doprastavu,a.s. Doprastav,a.s. už tieto problémy z nedostatku výrobného programu v segmente dopravných stavieb začína pociťovať.
Lenže IS, a.s. KE sú kryté silným zahraničným partnerom. A hlavne: oni čakajú na rozvoj cestnej infraštruktúry na východnom Slovensku. Doprastav dosahuje pomaly svoj vrchol a nejaké prudké 30-40% rasty na trhu sa očakávať už pomaly nebudú dať, ale IS, a.s. KE nahore ešte pôjdu. A navyše, IS si už prežili svoje slabé obdobie, podobne ako aj DPS v r. 1997-1998, ktorý vtedy znížil počet zamestnancov o 50%.
Čo je to presne nedostatok výrobného programu (potrebujem to špecifikovať, lebo si dokážem predstaviť min. 3 parametre a okamžite na to aj budem reagovať). To, čo ty nazvývaš nedostatkom, to ja nazývam rastúcou konkurenciou.
doprastavak napísal:Takysto je aj Doprastav,a.s. krytý zahraničným partnerom-Metrostavom Praha a DDM Group,a.s. Takysto väčšinu diaľnic až po ukrajinskú hranicu môže postaviť Doprastav ak zvíťazí v ponukovom konaní, to že sú IS na východe neznamená to že ich budú aj realizovať , niečo podobné je aj realizácia križovatky prešovská sečovská v Košiciach, kde je hlavný zhotoviteľ Doprastav.Dialniciar napísal:doprastavak napísal:Myslím, že problém by nastal aj u Inžinierskych stavieb,a.s. ale o niečo menej ako u Doprastavu,a.s. Doprastav,a.s. už tieto problémy z nedostatku výrobného programu v segmente dopravných stavieb začína pociťovať.
Lenže IS, a.s. KE sú kryté silným zahraničným partnerom. A hlavne: oni čakajú na rozvoj cestnej infraštruktúry na východnom Slovensku. Doprastav dosahuje pomaly svoj vrchol a nejaké prudké 30-40% rasty na trhu sa očakávať už pomaly nebudú dať, ale IS, a.s. KE nahore ešte pôjdu. A navyše, IS si už prežili svoje slabé obdobie, podobne ako aj DPS v r. 1997-1998, ktorý vtedy znížil počet zamestnancov o 50%.
Čo je to presne nedostatok výrobného programu (potrebujem to špecifikovať, lebo si dokážem predstaviť min. 3 parametre a okamžite na to aj budem reagovať). To, čo ty nazvývaš nedostatkom, to ja nazývam rastúcou konkurenciou.
Doprastav má kapacity na realizáciu 100 km úseku spolu s Metrostavom,Subterrou a ďalšími poddodávatelskými firmami.Dialniciar napísal:doprastavak napísal:Takysto je aj Doprastav,a.s. krytý zahraničným partnerom-Metrostavom Praha a DDM Group,a.s. Takysto väčšinu diaľnic až po ukrajinskú hranicu môže postaviť Doprastav ak zvíťazí v ponukovom konaní, to že sú IS na východe neznamená to že ich budú aj realizovať , niečo podobné je aj realizácia križovatky prešovská sečovská v Košiciach, kde je hlavný zhotoviteľ Doprastav.Dialniciar napísal:doprastavak napísal:Myslím, že problém by nastal aj u Inžinierskych stavieb,a.s. ale o niečo menej ako u Doprastavu,a.s. Doprastav,a.s. už tieto problémy z nedostatku výrobného programu v segmente dopravných stavieb začína pociťovať.
Lenže IS, a.s. KE sú kryté silným zahraničným partnerom. A hlavne: oni čakajú na rozvoj cestnej infraštruktúry na východnom Slovensku. Doprastav dosahuje pomaly svoj vrchol a nejaké prudké 30-40% rasty na trhu sa očakávať už pomaly nebudú dať, ale IS, a.s. KE nahore ešte pôjdu. A navyše, IS si už prežili svoje slabé obdobie, podobne ako aj DPS v r. 1997-1998, ktorý vtedy znížil počet zamestnancov o 50%.
Čo je to presne nedostatok výrobného programu (potrebujem to špecifikovať, lebo si dokážem predstaviť min. 3 parametre a okamžite na to aj budem reagovať). To, čo ty nazvývaš nedostatkom, to ja nazývam rastúcou konkurenciou.
Nemáš pravdu, doprastavák, resp. nie takú, ako si myslíš. DPS nemá napr. kapacity ani s Metrostavom na to, aby napr. staval ďalších 100 km diaľnic. Ale IS, a.s. KE ich majú aj na 500 km cez zahraničného partnera. To isté je aj platba pokuty. ZA IS, a.s. KE je oveľa silnejší partner, než je celá skupina DDM Group. A na realizáciu majú IS, a.s. KE vyššie predpoklady z minulosti, pretože majú na viac ako 100 km trás D/R spravené hĺbkové analýzy a poznajú terén, takže vedia, aké majú dať ceny a DPS nerealizuje sám stavbu v KE, na to netreba zabúdať a hold realita je taká, že IS, a.s. KE sú 2. najväčšou stavebnou spoločnosťou v SR.
doprastavak napísal:Doprastav má kapacity na realizáciu 100 km úseku spolu s Metrostavom,Subterrou a ďalšími poddodávatelskými firmami.
Ďakujem Diaľničiar za tvoje zaujimavé informácie a postrehy a v určitých veciach s tebou súhlasím.Dialniciar napísal:doprastavak napísal:Doprastav má kapacity na realizáciu 100 km úseku spolu s Metrostavom,Subterrou a ďalšími poddodávatelskými firmami.
DDM Group je schopné stavať max. 200 km diaľnic ročne. V súčasnej situácii so súčasnými financiami a technikou. Ale voľných 100 km dnes DDM Group nemá, nehovoriac o tom, že je schopné stavať menej ako napr. 15 km tunelov.
Poddodávateľské firmy sem nerátaj, pretože sú firmy a je ich väčšina, ktoré dodávajú svoje materiály a aj ľudí viacerým veľkým firmám naraz a ty to moc dobre vieš a ak nie, tak sa aspoň nehádaj.
DPS po prvýkrát od r. 1998 reálne v r. 2006 znížil počet zamestnancov, pretože stráca svoj silný vplyv na Slovensku. Nevyšiel zámer zaúverovať výstavbu 40 km vtedy od Sverepca na ZA a vláda sa to rozhodla riešiť inak a celkovo chcela PPP. Medzičasom prišlo k príchodom mnohých svetových firiem a reálny vplyv na stave rozostavanosti klesol u DDM G. zo 60% na cca. 40% a tento podiel naďalej klesá. K tomu nepríjemná pokuta a vôbec už len škandál a problémy vo svete - neskoré platby v niektorých krajinách.
A je hanba, že DPS ako líder DDM Group je dnes slabším, oveľa slabším ako Metrostav. Slabší finančne aj odborne. Ako je možné, že MTS zvláda cez svoje dcéry manažovať aj kapitál, aj realitky, aj diaľnice, aj tunely aj byty atď. a DPS toto schopný robiť nie je a zameriava sa na to už samotný Doas ? Je to neschopnosť vrcholného manažmentu firmy, ktoré keby bolo trošku strategické, tak rozhodilo svoj kapitál tak, že MTS finančne trochu oslabí a posilní stavebné kapacity DPS na Slov. na maximum. Dnes je realita taká, že zahraničné skupiny už viac ako 3 roky dávajú oveľa viac na svoje slov. pobočky, než tie reálne zarábajú a firmy, zahraničné giganty si tu budujú svoje vlastné obrovské siete kameňolomov, cementární a základné pobočky.
Podcenená stratégia spoločnosti.
DPS má otrasný web. MTS pravidelne oceňovaný ako jeden z najlepších. DPS nezvláda boj s www.doprastav.com na oficiálnom bojisku. Nezvláda boj o meno. A pokuta, ktorá prišla vrhla na firmu zlé meno, hlavne v časoch, keď dlhodobý partner Strabag (neformálny, viď výstavba mosta Apollo), lebo je tu boj Strabag vs. Skanska, oficiálny predstaviteľ firmy naznačil, že pokuta udelená SR prišla na základe "nejakých faktov, než nijakých faktov."
DPS stráca svoje podiely pri výstavbe diaľničnej infraštruktúry a DDM G. by sa podľa môjho názoru malo začať zameriavať na zásadné určenie, čo ďalej: buď zmena stratégií alebo predaj čo najskôr za čo najviac.
Je to môj názor. Ibaže problémom je, že o DPS dnes nemá takmer nikto záujem. Určite nie za cenu 4 mld. SKK. Lebo celý DPS dnes nie je nikomu na nič.
doprastavak napísal:Súd o mesiac otvorí pojednávanie o uložení rekordnej pokute stavebným firmám. www.sme.sk/c/3558961/Sud-o-mesiac-otvor ... artel.html
Takže už máme dve firmy Betamont,s.r.o. Zvolen a Doprastav,a.s. Bratislava, ktoré sú z kartelu vonku. Ostáva ešte firma Inžinierske stavby,a.s. Košice, lebo Strabag zmenil formu z org. zložky na s.r.o. Skanska DS,a.s. ide cez Skansku BS,a.s. a Mota engil podniká cez Mota engil Slovakia. A okrem toho IS získali obchvat Svidníka, čo je štátna zákazka a nič sa nedeje, takže oficiálne stanovisko UVO zákazu na 5 rokov v realizovaní štátnych zákaziek asi neplatí, lebo na začiatku boli vylučované zo štátnych súťaží isté firmy.
Dodám: podnikať budú aj naďalejpatriot napísal:Len pre obraz toho, ako to funguje v praxi
Pokuta bola vo výške 1,3 mld. Sk. Platiť mali také firmy ako Doprastav, Strabag, Skanska, Mota Engil, ktoré patria k tým väčším. Veľa sa tu toho popísalo o vplyve a moci štátu, ale realita je taká, že štát nevidel takmer ani 1 Sk ... stavebné firmy sa okamžite obrátili na súdy, ale nie v zmysle zrušiť pokuty, ale hlavne v zmysle návrhu na predbežné opatrenie, ktorým sa vykonateľnosť rozhodnutia odloží až do doby, kým súd nerozhodne o tom, či pokuta bola v súlade s legislatívou alebo nie. O tom tu akosi nikto neinformoval. Súdy totiž stavebným firmám vyhoveli.
Takže štát nielenže nemá peniažky do štátneho rozpočtu, ale ani v praxi neboli firmy nijako potrestané a tak nemá ani napríklad samotná EÚ v rukách nič, za čo by bolo možné kritizovať to, že tieto stavebné firmy naďalej na Slovensku podnikajú ...
Naspäť na Stavebné a projektové firmy + Stavebné a údržbové stroje
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.