Ludo napísal:Treba sa opýtať projektantov, prečo niekde projektujú "megalomansky"a inde nie.
Ja som rád, že diaľnice v okolí Žiliny sú naprojektované tak veľkoryso. Ide o dodržanie parametrov D26,5/120 resp. D26,5/100 i pozdĺžnych sklonov. Krajina je tu samý kopec, doliny, strmé svahy.
Aj ja som za dodrziavanie parametrov, taketo velkoryse parametre vsak nie su uplne nevyhnutne, vid. estakada Sverepec, kde sa to dalo vyriesit podstatne lacnejsie. A podobnym sposobom je naprojektovany aj usek HP-LL, niektore estakady sa tam daju skratit (estakada lietavska lucka je vynimka), hlbene tunely by sa tiez dali okresat
Ono je to casto aj o "lenivosti" projektantov, napr. na useku Mierova-Senecka v BA boli naprojektovane rury na vodu ako normalne piliere len preto, ze projektantovi sa nechcelo robit dalsi nakres pre tie rury...
A preto je skoda, ze sa setri aj na vypracovani projektu stavby, v tomto pripade by nemala v tendroch vyhravat najnizsia cena, za ktoru bude vypracovany projekt, ale mala by sa brat do uvahy aj cena stavby (aj ked je to asi problem, kedze ta cena stavby sa zisti az po naprojektovani)