Bez druhého mosta sa doprava v meste nezlepší

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Bez druhého mosta sa doprava v meste nezlepší

Odoslaťod Majkl » 12. Apr 2007 20:20

Bezdruhého mosta sa doprava v meste nezlepší

Preťaženej doprave v meste Trenčín pomôže len vybudovanie druhého cestného mosta. Na verejnom prerokovaní konceptu Generelu dopravy mesta Trenčín to skonštatovala hlavná projektantka spoločnosti Dopravoprojekt a spracovateľka generelu Tatiana BLANÁROVÁ. Podľa jej slov 63 % dopravy v meste tvoria autá, ktoré prechádzajú z jednej časti do druhej, 36 percent áut dochádza alebo vychádza z Trenčína a len necelé dve percentá automobilovej dopravy tvoria tranzit mestom. Trenčín je pritom rozdelený na tri časti, do ktorých sa z jednej do druhej dá dostať len cez úzku centrálnu zónu ohraničenú riekou a lesoparkom. V krajskom meste, ktoré je rozdelené Váhom, je len jeden cestný most. Druhý by premávku na tom súčasnom odľahčil o 38 %.


Do roku 2010 by sa okrem vybudovania mosta, približne dva kilometre južne od toho súčasného, malo vybudovať niekoľko ďalších kruhových križovatiek. Malo by sa začať aj s modernizáciou železničnej trate a budovaním mimoúrovňových priecestí. V druhej etape, do roku 2015 by sa mal vybudovať juhovýchodný obchvat mesta poza lesopark Brezina. Regionálny úrad verejného zdravotníctva bude žiadať, aby cesta išla mimo vodného zdroja na Soblahovskej. Počíta sa s vybudovaním kruhovej križovatky pred hotelom Tatra pod hradom, budovaním hromadných garáži a využitím súčasného železničného mosta ako cestného. Prekládka trate si totiž vyžiada vybudovanie nového železničného mosta. Po rekládke by mala vzniknúť aj nová hlavná cesta v centre mesta, kde sa uvoľní 8 hektárov pozemkov. Dopravoprojekt koncept generelu vypracoval v júni minulého roka. Vedúca útvaru architektúry a stratégie MsÚ Adriana lynčeková povedala, že mestu zo zákona povinnosť prerokovať ho nevyplýva, no dávajú možnosť obyvateľom mesta vyjadriť sa k téme. Podľa A. Mlynčekovej je dobré, ak sa všetky pripomienky už teraz zakomponujú. Komisia Životného prostredia, dopravy a investícií pri MsZ pripomienky posúdi, následne vypracuje návrh Generelu dopravy mesta Trenčín, ktorý sa znovu bude pripomienkovať a potom o ňom budú rokovať poslanci mestského zastupiteľstva. Najväčšie pripomienky ku konceptu generelu mali pre nedostatočné cyklotrasy zástupcovia Centra environmentálnych aktivít. Podľa ekologického aktivistu Richarda Medala sú plánované cyklotrasy „polovičaté“ a nemajú hlavu a pätu. V meste budú pre cyklistov bariéry, nebude existovať prejazdná sieť celým mestom tak, aby sa cyklista po trase dostal z jedného konca mesta na druhý. „Nám by stačilo, aby sa obytné zóny mesta spojili s centrom. Nič viac,“ dodal R. Medal. A. Mlynčeková reagovala, že pripomienky CEA budú zaznamenané. (SITA)

Pripomienky ku generelu dopravy až do 6. mája

Mesto Trenčín na základe verejného prerokovania z 22. marca o mesiac predĺžilo lehotu na pripomienkovanie Konceptu generelu dopravy mesta. Vedúca útvaru architektúry Adriana MLYNČEKOVÁ povedala, že tým vyšli v ústrety občanom mesta a združeniam, aby mali dosť času na diskusiu a písomné spracovanie svojich pripomienok ku konceptu dokumentu, ktorý má riešiť problémy s preťaženou dopravou v meste na roky dopredu a významne zmení dopravný systém v Trenčíne.

Verejnosť môže v pracovných dňoch nahliadnuť do grafickej časti dokumentácie Konceptu generelu dopravy vo vstupnej hale Centra rozvoja mesta na Farskej ulici 10, textová časť je k dispozícii na Útvare architektúry a stratégie MsÚ. Prípadné pripomienky ku konceptu je potrebné písomne adresovať na útvar do 6. mája. Podľa A. Mlynčekovej je koncept generelu len územno-plánovací podklad, avšak je dobré, aby sa všetky možné pripomienky už zakomponovali teraz. Generel bude súčasťou nového územného plánu mesta, na ktorý sa podľa A. Mlynčekovej pripravuje verejné obstarávanie na spracovateľa. Do roku 2030 by sa mal kompletne dobudovať juhovýchodný obchvat, počíta sa s premenou železničnej trate na Bánovce nad Bebravou. Mala by slúžiť aj ako miestna koľajová doprava. Medzi Sihoťou a Opatovou by mal vzniknúť tretí cestný most a mal by byť dokončený obchvat na severe mesta a teda kompletný okruh okolo mesta. (SITA)

http://www.trencin.sk/tmp/asset_cache/l ... oweb07.pdf
Majkl
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 754
Obrázky: 1291
Založený: 03. Máj 2005 08:20

Naspäť na 2007

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 0 hostí.