Moderátor: Moderátori
Die Autobahn napísal:Osobně si myslím, že Motol metro vůbec nepotřebuje.
Tím pádem by se mohlo Áčko prodloužit minimálně pod Evropskou až někam ke konečné tramvaje do Divoké Šárky, případně i na letiště.
A ještě jedna věc. Jel jsem poprvé metrem až do stanice Depo Hostivař.
Jsem sice laik, ale může mi někdo vysvětlit, co na tom prodloužení metra do této stanice bylo tak strašně drahé?
Vždyť je to pár set metrů, skoro vše nad zemí a i ta stanice je taková trochu větší bouda.......
aquila napísal:problematiku v prahe az tak moc nesledujem, ale myslim si, ze A by stacilo max po motol.
a na letisko by bolo lepsie riesenie zeleznica.
londyn sice ma metro az na letisko, ale kym v praheje cca 10 odbavenych pasazierov, v londyne je to asi 70 milionov s tym ze po dostavbe terminalu 5 to bude s kapacitou az 90 milionov pasazierov.
Dialniciar napísal:Pražské metro sa dostalo do Operačného programu EÚ s názvom Doprava, bude teda možná jeho modernizácia aj výstavba s pomocou financovania EÚ.
Doteraz financuje nový výstavbu metra hlavne pražská radnica a štát dával na metro globálne ročnú dotáciu vo výške 1 mld. CZK, až na rok 2007 sa navrhla len 1/2 sumy, ale nesledoval som už ako to skončilo.
Jarda napísal:Dialniciar napísal:Pražské metro sa dostalo do Operačného programu EÚ s názvom Doprava, bude teda možná jeho modernizácia aj výstavba s pomocou financovania EÚ.
Doteraz financuje nový výstavbu metra hlavne pražská radnica a štát dával na metro globálne ročnú dotáciu vo výške 1 mld. CZK, až na rok 2007 sa navrhla len 1/2 sumy, ale nesledoval som už ako to skončilo.
Poslanci při projednávání státního rozpočtu ČR na r. 2007 dotaci na pražské Metro zcela zamítli.
Jarda napísal:Ono se to poslancům jeví tak, že když Praha pobírá ze státního rozpočtu globální dotace dle počtu obyvatel jako kraj i jako obec a má vysoké podíly na vybraných daních (hlavně díky sídlům velkých firem) i značné vlastní příjmy, tak nad to už nepotřebuje účelové dotace. Zatím také Praha nemá problémy s tím, aby si na nákladné akce brala úvěry. Bude tedy muset výstavbu Metra letos financovat bez účelové dotace.
Dialniciar napísal:Jarda napísal:Ono se to poslancům jeví tak, že když Praha pobírá ze státního rozpočtu globální dotace dle počtu obyvatel jako kraj i jako obec a má vysoké podíly na vybraných daních (hlavně díky sídlům velkých firem) i značné vlastní příjmy, tak nad to už nepotřebuje účelové dotace. Zatím také Praha nemá problémy s tím, aby si na nákladné akce brala úvěry. Bude tedy muset výstavbu Metra letos financovat bez účelové dotace.
A čo ďalšie roky
Die Autobahn napísal:Vážně se mi moc "líbí", jak k tomu chytře hovoří Šteiner.
Člověk co ani nemá maturitu, ale je to "expert" na dopravu a pražský radní.
Honda napísal:Vie mi niekdo povedať, kolko km má dnešné pražské metro a na kolko km je plánovaný jeho rozvoj a do ktorých rokov jeho rozvoj siaha
Naspäť na Ostatná infraštruktúra, pozemné stavby a developerská činnosť
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 0 hostí.