Poslední úsek dálnice D5, obchvat Plzně, byl otevřen

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Moderátor: Moderátori

Poslední úsek dálnice D5, obchvat Plzně, byl otevřen

Odoslaťod mapman » 06. Okt 2006 11:33

Poslední úsek dálnice D5, obchvat Plzně, byl otevřen

Zobrazit obrázek

Dálnice D5 je od pátečního rána průjezdná celá z Prahy až na Rozvadov bez jakékoliv objížďky. Zároveň bude během dopoledne zprovozněna doposud chybějící část německé dálnice A6 za Rozvadovem. Propojila se tak česká dálnice D5 s německou A6. Česko tedy bude mít poprvé přímé dálniční spojení s Evropskou unií. Silničáři je nazvali Via Carolina.

PLZEŇ - Poslední 3,5kilometrový úsek obchvatu Plzně z Litic do Černic otevřeli policisté v pátek ráno v obou směrech - od Prahy i Rozvadova. Úsek včetně prvního dálničního tunelu vrchem Valík a mostu přes Úhlavu, ve čtvrtek slavnostně otevřel spolu s investory a dodavateli i premiér Mirek Topolánek (ODS).

Řidiči dojedou nyní po kompletní dálnici na přechod do Rozvadova. Odtud budou pokračovat na pětatřicetikilometrovém úseku nové dálnice A6 směrem na Norimberk až na křižovatku s dálnicí A93 spojující Berlín s Mnichovem.

"D5 je po dálnici D2 druhou kompletně hotovou dálnicí v ČR," řekl Petr Laušman, šéf Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD), investora stavby. Celá dálnice Praha-Rozvadov měří 151 km. Podle koordinátora stavby 20,5kilometrového obchvatu Plzně Petra Otáska se celý dálniční obchvat Plzně zprůjezdnil v pátek ráno.
Praha-Mnichov za tři hodiny

Během pátečního dopoledne také německá strana plně zprovozní celou třicetikilometrovou dálnici A6 z Rozvadova k severojižní dálnici A93 Amberg-Řezno-Mnichov. Poprvé v historii se propojí východoevropská dálniční síť se západoevropskou. Řidičům, kteří míří z Prahy do Mnichova, se tak zkrátí jízda na necelé tři hodiny, což je o dvě hodiny méně než dosud.

Obchvat má podle dopravních inženýrů zrychlit cestu z Prahy na Rozvadov o 15 minut. "Konečně si město Plzeň oddychne," řekl Pavel Švagr, ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI), investora stavby.

Celá stavba plzeňského obchvatu přišla na 13 miliard korun. Financoval ji hlavně Státní fond dopravní infrastruktury, dále státní rozpočet a necelými šesti miliardami korun Evropská investiční banka. Poslední 3,5kilometrový úsek obchvatu stál 3,6 miliardy korun. Nejnáročnější byl 380metrový tunel vrchem Valík, stál 1,9 miliardy Kč. Na tunel navazuje 450 metrů dlouhý most přes Úhlavu za 800 miliónů Kč.

Třicetikilometrové pokračování dálnice A6 až do Norimberku, královská cesta z Prahy Via Carolina, bude hotová až v roce 2008.

Dálniční síť v ČR by měla v budoucnu měřit přes 1000 kilometrů. Letos by mělo v ČR přibýt rekordních 72 kilometrů dálnic, nyní je v provozu více než 560 kilometrů dálničních úseků.

Zdroj:

http://www.novinky.cz/ekonomika/posledn ... 05fc5.html
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Naspäť na 2006

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 0 hostí.