Aleš Řebíček se ujal úřadu ministra dopravy

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Moderátor: Moderátori

Aleš Řebíček se ujal úřadu ministra dopravy

Odoslaťod jkjk » 08. Sep 2006 17:19

http://portal.gov.cz/wps/portal/_s.155/ ... cid=106061

Ministerstvo dopravy má nové vedení. Dne 5. září 2006 nastoupil oficiálně do funkce ministra dopravy České republiky Ing. Aleš Řebíček. Tento dopravní inženýr si s sebou na ministerstvo dopravy nese více než patnáctileté zkušenosti z oboru dopravy. Své znalosti chce využít pro dynamičtější rozvoj dopravy a dopravní infrastruktury v České republice.

Aleš Řebíček letos v dubnu oslavil své 39. narozeniny. Je dopravním inženýrem a titul získal na Vysoké škole spojů v Žilině, kde se specializoval na obor Provoz a ekonomika dopravy a spojů. Od roku 1989 žije v Teplicích a dosud pracoval v Ústí nad Labem. Zde více než deset let řídil se svými partnery stavební a dopravní společnost Viamont.

Právě zkušenosti z oblasti dopravy chce Aleš Řebíček využít na ministerském postu. "Do úřadu nejdu s pocitem práce na jeden měsíc. Mé plány jsou dlouhodobé a chtěl bych většinu z nich realizovat," říká Řebíček. Za největší priority považuje především rozvoj dopravní infrastruktury, kde se chce pokusit urychlit dostavbu a obnovu klíčových dopravních spojů na silnici i železnici. Mezi klíčové projekty patří také stabilizace veřejné dopravy, podpora dynamického rozvoje letecké dopravy v České republice a rychlejší liberalizace v nákladní i osobní železniční dopravě. "Na prvním místě je pro mě občan České republiky. Je pro mě důležité, aby se mohl přesouvat rychle a bezpečně, cestuje-li po železnici, po silnici nebo letecky," upřesňuje své záměry nový ministr dopravy.

Speciální kapitolou je pro Aleše Řebíčka řešení složité situace na dálnici D1. "Každý již snad pochopil, že nákladní dopravu v zemi nejde nijak omezovat. Dopady na ekonomiku by byly výrazně negativní. Ale jde ji regulovat a řídit," říká Řebíček. Jeho plánem je zvýšit investice do informovanosti veřejnosti o stavu dopravy a především do výstavby informačních tabulí na všech dálničních tazích. "Zlepšením informovanosti o dopravě na dálnicích snížíme riziko dopravních kolapsů a nehodovosti," doplňuje. Aleš Řebíček již před několika týdny představil své plány v rozvoji dopravní infrastruktury. Klíčová je změna financování, která by pomohla k rychlejšímu budování silnic, železnic a především zlepšila komfort cestování. Hlavním záměrem Řebíčka je získat pro dopravu v každém roce alespoň 80 miliard korun. "Dosavadní vláda získávala zdroje pro dopravní infrastrukturu především z privatizace státních podniků. Největší vlna privatizace však již proběhla. Proto nyní před ODS stojí zásadní úkol najít jiné zdroje financování," vysvětluje Aleš Řebíček. Jeho záměrem je maximální využití jistých výnosů z dopravy a vstup soukromého kapitálu (PPP) do procesu výstavby.

Hlavní záměry ministra dopravy Aleše Řebíčka:
- získání většího množství finančních prostředků do dopravy, které přispějí k rozvoji výstavby nových silničních úseků a umožní rozsáhlejší opravy stávajících komunikací,
- co nejrychlejší řešení výstavby a zprovoznění rychlostní silnice R35 - paralelního tahu východ-západ, která odlehčí přetížené dálnici D1,
- zprovoznění pražského silničního okruhu R1,
- výrazné pokročení ve výstavbě dálnice D3 z Prahy do Českých Budějovic,
- větší konkurence na železnici přinese lepší kvalitu služeb a tlak na cenu,
- větší spravedlnost na českých silnicích - dopravci budou platit za využívání komunikací jen tolik, kolik kilometrů skutečně projedou
- zavedení mýtného systému[/list][/url]
jkjk
diskutujúci
 
Príspevky: 55
Obrázky: 1
Založený: 06. Apr 2006 03:52

Naspäť na 2006

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 0 hostí.