rozlisujes tah cez mesto a mimo mesta a intenzitu. ze ci ide cez hlavne namestie, na okraji centra, obytne zony, priemyselne zony na okraji mas asi zajedno. rovnako zajedno ci ide cez semafory alebo MUK, ci 2 pruhy alebo 4. tak to teda nie
poznam vela miest a najhorsie je ked obycajna cesta ide priamo cez centrum. to je npr. sahy, krupina, SE, myslim ze aj SB (ten ale nepoznam)....npr. v SA na okraji centra aj obytne zony, podobne dalsie mesta ako NZ, holic, vrable. tieto by mali mat obchvaty prioritne. dalej v KN, LV, HE na okraji centra je aspon 2+2. ZV, DK, VT, MI maju zvacsa 1+1 na okraji ci popri priemyselnej zone. v MT je to iste ciastocne 2+2. tieto nie su az taky problem.
vo vacsich mestach samotne obchvaty nestacia pretoze zdrojova/cielova doprava je velka, treba vhodne umiestnene mestske komunikacie s velkou kapacitou uplne najlepsie riesene su BB a ZA. R1 plni aj funkciu mestkej komunikacie a v ZA je to iste mostna a nemocnicna co su vlastne aj cesty I. tr. cez mesto. navyse tranzit ma lavobreznu. vaznejsi problem je len tescosemafor kde sa tieto cesty spajaju. v PO taketo donedavna neexistovali,teraz je aspon nabrezna a v NR R1A. v PO R4 bohuzial nevyriesi problem s I/68 tak ako v NR R1 nevyriesila problem s I/64.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...