Kedy sa dočkajú kruhového objazdu?
Trenčianska Teplá - Nebezpečná a zložitá križovatka v centre obce Trenčianska Teplá by sa mala zmeniť na okruhovú. Podľa technického námestníka Slovenskej správy ciest Žilina Stanislava Palúcha, hlavného investora výstavby, je začiatok výstavby naplánovaný na koniec roka 2006, ale ako uviedol „za predpokladu, že sa dohodneme s ostatnými účastníkmi územného konania.“ Podľa Palúcha totiž väčšina účastníkov požaduje od investora také podmienky a riešenia, ktoré nemôžu splniť. „Týka sa to aj vyvolaných investícií aj samotného technického riešenia križovatky.“ Nešpecifikoval konkrétne, o ktoré technické problémy ide.
Ako uviedol Milan Hollý, pracovník stavebného úradu v Trenčianskej Teplej, investor požiadal o vydanie územného rozhodnutia vo februári tohto roku. „V marci bolo územné konanie za účasti všetkých zainteresovaných inštitúcií,“ objasňuje Milan Hollý. „Nie všetky stanoviská dotknutých orgánov boli jednoznačné, ale postupne sa vyjasňovali a zosúlaďujú.“
Stavebný úrad v obci vydal územné rozhodnutie na križovatku. Požadoval od investora aj doriešenie majetkových záležitostí. „Stavba novej okruhovej križovatky vyžiada určitý záber pozemkov v okolí križovatky. Do stavebného konania musia byť doriešené všetky majetkové záležitostí a vlastnícke vzťahy,“ uvádza Hollý. Od investora požadujú, aby riešil nielen finančné vyrovnanie za zabratie pozemkov pri výstavbe novej križovatky, ale i majetkové záležitosti z minulosti.. „Hoci je cesta 1. triedy v prevádzke viac ako 40 rokov, občania, ktorým sa vtedy zobrali pozemky, neboli finančne vysporiadaní,“ doplnil Hollý. Ako však hovorí Palúch, „stavebný úrad nám dal také podmienky, že zvažujeme, či ich vôbec prijmeme.“
Malá okruhová križovatka, s vnútorných priemerom 20 metrov a vonkajším 40 metrov bude atypická aj tým, že je ohraničená nielen terajšími objektmi, ale najmä potokom a železnicou, ktorá vedie okrajovou časťou križovatky. „Priestorové pomery si vynútili dve výnimky, ktoré udelilo Ministerstvo dopravy. Spočívajú v tom, že svetelná signalizácia bude umiestnená v menšej vzdialenosti ako vyhláškou stanovených 25 metrov. Povodie Váhu povolilo, že niektoré zariadenia, potrebné pre križovatku, napríklad káble pre zabezpečovacie zariadenia, môžu byť na telese mosta,“ vysvetlil Hollý.
Náročnosť investícií dokladá skutočnosť, že stavebných povolení bude potrebných päť. Na cestu 1. triedy, prechádzajúcu obcou, cestu 2. triedy smerom na Teplice, na miestne komunikácie si vydá povolenie samotná obec. Ďalšie stavebné povolenie vydá Úrad pre reguláciu železničnej dopravy, pretože stavba sa nachádza v ochrannom pásme železnice V súvislosti s výstavbou kruhového objazdu bude potrebné preložiť verejné osvetlenie a miestny rozhlas.
Stavba okruhovej križovatky je naplánovaná na tri etapy. Pracovať sa bude za plnej premávky, vždy iba na jednej časti križovatky. Premávku bude riadiť svetelná signalizácia.
Križovanie električky s cestou bude na novom kruhovom objazde zabezpečené automatickou svetelnou signalizáciou. „Ako vyvolanú investíciu jej výstavbu bude financovať SSC a po odovzdaní stavba prejde do majetku železnice,“ dodal Milan Hollý.
Ľuboslava Sedláková, [7. 6. 2006]
Zdroj:
http://www.regionalnenoviny.sk/c/275254 ... jazdu.html