Moderátor: Moderátori
jarino napísal:Tá štúdia má odporúčanie z JASPERS. Nie je dôvod, aby mal Brusel s tým nejaký problém.
cableguy napísal:60km/h strba a bez tunelov looool takyto mackopes nema sancu u Dolezala ani Havrilu sucasneho sefa zsr prejst to ani samotna unia neschvali ako vynimku, bez sance.. 160 je zakladna a nutna podmienka tam je akutne potrebne viest trat v novom telese s tunelmi hoc aj v redukovanej forme od predosleho variantu a teda strba nemoze ostat tam kde teraz je ,podobne mackopsy su medzi kysakom a krompachmi, nerealizovatelne. kralovany sa zrejme obidu cez korbelku to mi spominal ze je v hre a obrovsku sancu ma zdruzeny tunel korbelka aj koli eu a ekologii, stara trat ostane koli osobnym a nakladnym vlakom. cesi dokonca idu zo 160 uz dvihat na 200 a budovat nove trate do 200km/h a tiez maju hory.. ak by to nahodou ostalo takto ako v tom starom plane , zas budeme na hanbu sveta.. trate ako dakde v tadzikistane.. a aj ten urazam
a aky efekt by si chcel mat, 200 km/h pre bezne rychliky je zbytocnost aj na severe aj na juhu. a tych par kapitanovych ic zato tiez nestoji. trat treba optimalizovat a 120-140 km bohato staci.S magnusom max súhlasim a takto to chce robiť aj minister Doležal radšej raz a poriadne a hlavne efektívne zainvestovat ako zrealizovať mackopsa ktorý neprinesie akýkoľvek želaný efekt
trat kuty-sturovo jednoznacne na 200 km/h, cista rovina to uz mali davno zacat. vylepsit/elektrifikovat trate do NR, PD, HE a samozrejme na ZV na 100-120 aspon scasti pridat druhu kolaj. to su realizovatelne plany, tie tvoje tunely nebudu ani o desiatky rokov staci ked padne kohezny fond.Určite dajú protinávrh stavať novú trať juh (na 160-200km/h)... čo tam potom, že by sme ju stavali desiatky rokov.
devil napísal:a aky efekt by si chcel mat, 200 km/h pre bezne rychliky je zbytocnost aj na severe aj na juhu. a tych par kapitanovych ic zato tiez nestoji. trat treba optimalizovat a 120-140 km bohato staci.S magnusom max súhlasim a takto to chce robiť aj minister Doležal radšej raz a poriadne a hlavne efektívne zainvestovat ako zrealizovať mackopsa ktorý neprinesie akýkoľvek želaný efekt
magnus napísal:https://dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=63&image_id=46105
tu som si dovolil len dva návrhy ako by sa táto úžina mala riešiť . Červený je 160 km/h, žltý je 200 km/h (ale samozrejme dá sa s tým viac pohrať aby sa napríklad nekrížili tunely v masíve a podobne...). Nie som projektant ale z pohľadu geológa a geotechnika elegantnejšie a racionálnejšie riešenie ako to prezentované v štúdii. To len ako námet na diskusiu. Ktorá žiaľ pri vypracovávaní tejto takzvanej štúdie realizovateľnosti úplne chýbala.
pa3ck napísal:
Čiže mám tomu správne rozumieť, že Ružomberok by mal trať cez mesto aj tunel poza stanicu? To nemá ani Bratislava (kde je to potrebnejšie, keďže pri problémoch na Hlavnej je najbližšia obchádzka trať Trnava - Kúty).
Naspäť na Železničná infraštruktúra
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 28 hostí.