Moderátor: Moderátori
Lorenc napísal:bolsevizmus huraaa novy zavod postavme tam dialnicu Aj v Ružomberku sa do MONDI investuje 12miliard posledne roky a nikto o tom nevie ani dialnicu nestavame no co
mel napísal:Anonymous napísal:Nemylis sa,ale v MR nie je definitívne rozkodnuté či na Šahy či na Štúrovo.
Sú tam aj politické aj hospodárske (kôli Suzuki) tlaky. Ale to je aj u nás otázka budúcnosti. Myslím,že sa aj u nás zmenia prametre ako hustota premávky apod. Po D1 bude iná premávka a hospodárska mapa SR bude tiež iná. Potom nebude pohľad na R3 sentimentálnou spomienkou ako kedysi nečo bolo,ale požaidavky novej doby jú definujú nanovo.
Suhlasim v zasade, ze trasovanie --> sturovo ma opodstatnenie. Skor si ale myslim, ze je to aj otazka ceny / dlzky...
necudujem sa, ze madari hovoria o sturove/ostrihome ... dlzka cesty Budapest-Varsava nie je velmi rozdielna, rozdiel je v tom, na ktorom uzemi ide kolko km... kym cez sahy ide vacsia cast cez MR, cez Ostrihom poriadne usetria... a my to zas doplatime ... je to cca 30 km. myslim, ze to bude este slusna "bitka" nedzi SR a MR ... Janko Slota bude mat temu paradnu...
samozrejme je jasne uz teraz, ze akekolvek otvorenie trasovania R3 na juhu prinesie riesenie, ktore bude politicke z 90% a pragmaticke z 10%... teda dobre to nedopadne ... ale asi som pesimista
Pozorovateľ napísal:Práveže z hľadiska Slovenska je R3 na Levice lepšia. To čo Lorenc nazýva medzinárodnou urbanizačnou osou, je na Slovensku skratka pre turecké kamióny. Priestor Šahy-KR-ZV je rurálne osídlenie. Priestor BB-RK je turistická trasa. Priestor BB-ZV je spojený R1 a bude mať napojenie na R2 a R3. Orava bude vždy Oravou,tam urbanizácia vo vľkom nebude. Takže tu máme Krakov a Budapešť a Lorenc napísal: vykašlime sa na nich
Lorenc napísal:to je jedno nesmerujme R3 zo sturova do levic naco? moc spekulujeme! kaslime na madarov dolezite je aby bolo slovensko dopravne spravne vyriesene! medzinarodne vazby nas budu zaujimat potom... a myslim ze aj madari aj poliaci by boli radi kedby sa slovac spamatala a R3 viedla z budapesti cez sahy -ZV-RK-trstenej do krakowa na warsavu. zlata stredna historicky stara cesta v trase stredoeuropskej urbanizacnej osi:-)
Lorenc napísal: Sahy zvolen no to je o nieco kratsia vzdialenost ako cez levice nemyslis? cize lacnejsi...
Caesar napísal:Argumenty ohľadom "vzdušných čiar" som už ja za svoj život počul až až. Ani raz sa neuplatnili ...
JG napísal:Caesar napísal:Argumenty ohľadom "vzdušných čiar" som už ja za svoj život počul až až. Ani raz sa neuplatnili ...
Vzdusne ciary som uviedol len preto, ze na useku Levice - Sturovo neexistuje ziadne trasovanie a nedovolim si len tak napisat bude to 45 km alebo bude to 55 km, zatial to zrejme nikto nevie povedat. Zvolen - Sahy aspon priblizne trasovanie R3 existuje a ma mat dlzku 71 km. Pricom sa pocita najprv s vystavbou v polovicnom profile. Zrejme aj cesta R1 - Tlmace - Levice - priemyselny park bude v roku 2010 splnat parametre aspon RC v polovicnom profile.
Takze v roku 2010 mozeme stat pred otazkou, ci je lepsie spojit LV-ZC-ZH-TR-MT alebo ZV-BB-RK.
Ja sa nesnazim klast problem do polohy kadial R3, ale do polohy ci ma zmysel uvazovat o uvedenej trase a aky vplyv moze mat vystavba 20 - 25 km cesty od R1 smerom na Levice na posilnujucu sa urbanizacnu os Sturovo - Levice - Ziar nad Hronom - Martin.
Caesar napísal:JG, kde by si chcel pokračovať v napojení LV? A ak aj R3 pôjde cez LV a nie cez KA (lebo Šahy budú v hre stále, záleží potom aj podľa MR), tak to neznamená, že R3 pôjde cez ZH. ZV-BB-RK, tam nie je čo riešiť na úseku ZV-BB. Dosť bude záležať aj podľa celkových dopadov R1 na BB, akým spôsobom sa bude trasovať R3, t.j., či má alebo nemá ísť cez BB.
Lorenc napísal:Pisal som o tom v teme donovaly! v podstate nemas pravdu. Antropicke vazby v osi sahy ZV_BB_RK_DK trstena su dost velke, priamo na seba viažu vyznamnu cast obyvatelov SR. Os prechadza priamo stredom slovenska ide rovno, mesta na nej maju vysoky potencial RK BB a ZV...je to najidealnejsie vedenie rychlostnej komunikacie pretoze je najkratsie nedeprimuje ziadne regiony co sa o druhych fantazmagoriach neda povedat.... Vravim ze budin aj krakow sa potesia ked to pojde v povodnej osi
JG napísal:Caesar napísal:JG, kde by si chcel pokračovať v napojení LV? A ak aj R3 pôjde cez LV a nie cez KA (lebo Šahy budú v hre stále, záleží potom aj podľa MR), tak to neznamená, že R3 pôjde cez ZH. ZV-BB-RK, tam nie je čo riešiť na úseku ZV-BB. Dosť bude záležať aj podľa celkových dopadov R1 na BB, akým spôsobom sa bude trasovať R3, t.j., či má alebo nemá ísť cez BB.
Neviem kde som napisal, ze R3 pojde cez LV? Spolu s dalsimi ma zatahujes do diskusie, ktorej som sa nechcel zucastnit. Upozornil som len na zvysenie vyznamu urbanizacnej osi a planovane zlepsenie parametrov ciest na danej osi.
Rovnako ako na 20 km ZV-BB nie je co riesit, nebude podla planov do roku 2010 co riesit na 60 km trase LV - ZH - Sasovske Podhradie. Az sa bude stavat R7, iste sa prepoji aj cca 8 km vzdialeny priemyselny park Levice s R7. A po dostavani R7 to moze byt alternativou k trase Hronsky Benadik - NR-TT-BA.
Lorenc napísal:a z historie
inac viete co je sranda ze pred 50 rokmi by nikto neveril ze sekundarna urbanizacna os LV-ZC-ZH-TR-MT sa niekedy bude pokusat vyrovnat ZV-BB-RK aspon vidite aku neslobodu v rozvijani miest zapricinil socializmus...A udaje z atlasu SR: v 1938 malo tychto 5 miest dokopy tolko obyvatelov ako vtedajsi ruzomberok.
Lorenc napísal:aquila pise: co sa tyka atropickych vztahov je to ZV - BB - RK, ale je to MT - DK. DK nie je moc naviazany na RK .. to len tak na okraj ..
DK nieje viazany na RK? to kde beries taku informaciu? ved som uz pisal o rozvojovej osi DK-RK-LM ako rozvinuty region oravy a liptova! ZV-BB-RK to hej to je ina priorita...
a z historie
inac viete co je sranda ze pred 50 rokmi by nikto neveril ze sekundarna urbanizacna os LV-ZC-ZH-TR-MT sa niekedy bude pokusat vyrovnat ZV-BB-RK aspon vidite aku neslobodu v rozvijani miest zapricinil socializmus...A udaje z atlasu SR: v 1938 malo tychto 5 miest dokopy tolko obyvatelov ako vtedajsi ruzomberok.
Pozorovateľ napísal:Neodpovedal si na argumenty o riedko osídlených územiach medzi ZV-Šahmi a RK-BB. Mestá,ktoré si spomínal budú napojené na R1 a D1 tak nech ten potenciál využijú. R3 cez Levice je o trasovaní cez urbanizovanejšiu a perspektívnešiu oblasť. V MR je pri Štúrove Suzuki a to tiež padá na váhu a zaujíma to aj "Budín". Južná časť R3 príde na rad možno o 10 rokov a to bude nahrávať Leviciam, s tým treba rátať.
jvp napísal:Suhlasim s tymto nazorom.
Nerozumiem, ako mohlo niekomu napadnut zatahovat do R3 Zvolen? Ved tam bude R1 aj R2 a strategicka zeleznicna krizovatka sever-juh.
Zvolen - Sahy predpoklada viac postavenych km cez zlozitejsi teren, nez Hr.Benadik-Levice-Sahy, resp. Hr.Benadik-Levice-Sturovo (to je takmer jedno, zavisi na dohode s Madarmi - pre kamiony su lepsie Sahy, pre spajanie priemyselnych oblasti Sturovo), ktore znamenaju zaroven jednoznacne uspory casu i materialu.
Caesar napísal:Je absolútnym nezmyslom, aby RC R3 smerovala inou trasou ako ...-ZV-KA-Šahy-... v takom prípade ja už osobne doporučujem celú RC R3 znovu prehodnotiť: od trasovania až po návrhy financovania jednotlivých úsekov a dopadov na ŽP.
igor napísal:Caesar napísal:Je absolútnym nezmyslom, aby RC R3 smerovala inou trasou ako ...-ZV-KA-Šahy-... v takom prípade ja už osobne doporučujem celú RC R3 znovu prehodnotiť: od trasovania až po návrhy financovania jednotlivých úsekov a dopadov na ŽP.
Nech R3 ZV-Sahy ako RC zostane tak ako je, len akurat by som ju nestaval v celom profile. Ale urcite bz som uvazoval o RC, tak ako sa spomina, cez LV smerom na juh.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 7 hostí.