Most Apollo - "Košická"

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Lenny » 20. Apr 2006 17:09

Dy napísal:Bratislavský most Apollo nominovaný na prestížne americké ocenenie. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3490


Však je to taky velmi zajímavý most jak z hlediska technického, tak i estetického. 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Dialniciar » 20. Apr 2006 17:12

Lenny napísal:
Dy napísal:Bratislavský most Apollo nominovaný na prestížne americké ocenenie. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3490


Však je to taky velmi zajímavý most jak z hlediska technického, tak i estetického. 8)


Špeciálne otáčaný, špeciálne postavený najprv na brehu ... elegantný, doriešený do najmenších detailov - špeciálne nátery, na ktoré sa len veľmi ťažko kreslia graffity atď.

Napriek tomu, my Slováci, sme takí divní, pretože konečne, keď je možnosť získania nejakého ocenenia, tak hneď všetci mudrlanti (bulvár, ...) skáču po tom, že most je len kópia, že bol predražený, že nefungujú výťahy atď. - Slovák sa nevie oceniť a to platí tak v práci (nevie si povedať, že chce viac) ako aj v praxi to potvrdzuje tento most.

Most Apollo už aj názvom aj všetkým si zaslúži ocenenie, "bodaj" by ho získal. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Lenny » 20. Apr 2006 17:13

Kdo ho projektoval? Někde jsem četl, že PONTEX.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Dialniciar » 20. Apr 2006 17:15

Lenny napísal:Kdo ho projektoval? Někde jsem četl, že PONTEX.


Podľa mňa Dopravoprojekt, a.s.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 20. Apr 2006 17:24

dopravoprojekt.

inak apollo je vazne dobry most, uz aj ludia si na neho postupne zacinaju zvykat a je tam vacsi provoz.

verim, ze po rozsireni pristavnej na 2x2 ako aj poriesenie krizovatky miletivoa a rozsirenie zahradnickej to bude viac a viac vyuzivany most ..

nehovoriac o tom, ked sa uzavre stary most a vybudje cele nabrezie ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 584
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 20. Apr 2006 17:37

Most Apollo je výnimočný hneď niekoľkokrát
Vydaný dňa 26. 09. 2005 (148 prečítané)


Ak vás zaujíma prečo a čím je výnimočný najnovší bratislavský most, dozviete sa to v rozhovore s Ing. arch. Gabrielom Koczkášom, predsedom predstavenstva a generálnym riaditeľom Dopravoprojektu, a.s., spoločnosti, ktorá novú dominantu Bratislavy projektovala.


Patrí most Apollo medzi najväčšie projekty, ktoré vyšli z dielne Dopravoprojektu?

- Ide o to, z akého uhla pohľadu sa na projekt pozeráte. Či ide o veľkosť investičných nákladov, zložitosť projektu, alebo o jeho spoločenský alebo iný význam. Spoločnosť Dopravoprojekt, a.s. počas svojej vyše 55 ročnej histórie spracovala veľa dôležitých projektov diaľničného charakteru, ale aj takých, ako napr. v Bratislave Nový most, Most Lafranconi, Prístavný most, z ktorých každý je unikátny. Dovolím si tvrdiť, že most Apollo, ktorý je premostením Dunaja v Bratislave v zložitom už dopravne definovanom území s použitím ojedinelej technológie počas výstavby, robia tento most jedinečným.

Čo všetko je súčasťou projektu takejto stavby?

- Celá stavba pozostáva z viac ako sto stavebných objektov. Okrem ôsmich mostov sú to predovšetkým križovatky na bratislavskej, ako aj na petržalskej strane Dunaja, inžinierske siete súvisiace s prevádzkou mosta, ako napríklad odvodnenie a osvetlenie mosta, ale aj premenlivé dopravné značenie, plavebná signalizácia a mnoho ďalších, aj neviditeľných, stavebných objektov, ako sú rozsiahle preložky existujúcich inžinierskych sietí. Na uľahčenie priechodu cez most telesne postihnutým osobám slúžia na ľavom brehu Dunaja výťahy v blízkosti autobusových zastávok a na pravom brehu lávka pre peších je prispôsobená prísnym predpisom, ktoré zohľadňujú aj požiadavky pre telesne postihnuté osoby.

Koľko ľudí sa podieľalo na vypracovaní projektu?

- Projektová dokumentácia pozostáva z niekoľkých významných etáp (zámer, dokumentácia pre územné rozhodnutie, dokumentácia pre stavebné povolenie, tendrová dokumentácia a dokumentácia pre vykonanie prác). Okrem približne stovky zamestnancov spoločnosti Dopravoprojekt, a.s. rôznych špecializácií, ale aj jej projektantov dcérskej spoločnosti, sa na projekte zúčastnilo veľa externých kooperantov. Len na poslednej etape projekčných prác - dokumentácia pre vykonanie prác - ich bolo až tridsaťšesť. Je preto ťažké odhadnúť počet ľudí, ktorí sa podieľali na vypracovaní projektu. Ak by som to mal odhadnúť, približný celkový počet projektantov, ktorí mali to šťastie, že sa mohli zúčastniť na tomto veľkolepom projekte, je určite viac ako 500 ľudí.

Na aké funkcie mostu ste pri projektovaní dávali dôraz?

- Most sa musí podriadiť komunikačnému riešeniu trasy a nie naopak. V rámci komunikácie sa rieši smerové a dopravné prepojenie cieľových bodov. Tak tomu bolo aj pri riešení premostenia Dunaja piatym mostom v Bratislave. Pri voľbe polohy mosta neboli veľké možnosti výberu - na jednej strane Košická ulica, na petržalskej strane už vybudované cestné riešenie. Pre riešenie mosta by bolo, samozrejme, najjednoduchšie preklenúť Dunaj priamym a kolmým objektom. Úroveň projektovania mostov je v súčasnosti v Dopravoprojekte na takej úrovni, že dokážeme vyprojektovať most aj v zložitých podmienkach, ktorý rešpektuje všetky požiadavky na smerové riešenie, podmienky plavby a materiálové danosti. Plavebný gabarit (ohraničený priestor, do ktorého nesmú zasahovať žiadne stavby ani prekážky) je tiež presne určený, preto bola presne definovaná aj spodná hrana nosnej konštrukcie a dĺžka premostenia hlavného otvoru v Dunaji. Veľký dôraz sa kládol aj na možnosti výstavby a termín dokončenia stavby. Výstavba sa uskutočnila súčasne podľa objektovej sklady na rôznych miestach stavby. Viac ako 100 objektov stavby bolo mimoriadne náročných aj na vzájomnú koordináciu.

Prečo bol zvolený oblúkový typ mosta?

- Most Apollo sa nachádza na území mesta, ktoré sa má stať v budúcnosti veľmi frekventovanou a atraktívnou časťou Bratislavy. Musel teda aj on spĺňať prísne architektonické a estetické požiadavky. Návrh oblúkového mosta vychádza z typológie existujúcich mostov v Bratislave. Nachádza sa medzi Prístavným a Starým mostom, ktoré svojou priehradovou konštrukciou vytvárajú určitý predpoklad pre zvýraznenie dominantného estetického postavenia mosta Apollo. Oku lahodný tvar oblúkového mosta navyše dobre spĺňal aj funkčnosť statického systému požadovaných parametrov.

Čo to znamená - klasický mestský most? Aké sú iné druhy mostov a v čom sú rozdielne?

- Najlepšie možno vysvetliť túto otázku práve na bratislavských mostoch. Mosty Apollo a Nový most sú typickými reprezentantmi mestských mostov, t. j. slúžia pre dopravu medzi mestskými časťami a nenavrhujú sa pre tranzitnú dopravu. Prístavný most a most Lafranconi sú diaľničné mosty, ktoré pre danú polohu majú v súčasnosti výraznú funkciu aj v mestskej doprave, ale ich hlavná funkcia je, že sú súčasťou diaľničného okruhu v tomto prípade diaľnice D2 od Lamača cez tunel Sitina až na Mierovú - Seneckú. Mosty rozlišujeme podľa rôznych kritérií napr.: podľa typu nosnej konštrukcie rozoznávame mosty trámové (Lafranconi), zavesené (Nový most), priehradové (Prístavný most), oblúkové (Apollo) a visuté (napr.: Golden Gate v San Francisko) a, samozrejme, aj podľa druhu materiálu nosnej konštrukcie ako napr.: kamenné (Karlov most v Prahe), betónové, oceľové atď..

Pri moste Apollo sa hovorí o jedinečnosti stavebných postupov. V čom spočívajú?

- Rozhodnutie o mieste križovatky na petržalskej strane predurčilo pôdorysné situovanie mosta a jeho šikmé kríženie s tokom Dunaja. Kým doteraz postavené mosty cez Dunaj (od Čierneho lesa až po Čierne more) rieku križovali kolmo, most Apollo je prvým mostom prechádzajúcim cez Dunaj šikmo a dokonca pri pravom brehu rieky prechádza trasa cesty do pôdorysného oblúka. Moderné poňatia architektonického stvárnenia mostov však stále častejšie siahajú k takýmto riešeniam (pôdorysné oblúky a pod.) pri premostení veľkých prekážok. Spôsob montáže so zaplavovaním pri súčasnom otáčaní určite patrí medzi výnimočné riešenia. Zložitým problémom, okrem vlaňajšieho otáčania mosta naplavením, bolo napr. aj zakladanie piliera v koryte Dunaja asi 60 m od petržalského brehu. Základová škára tohto piliera je v hĺbke 16,8 m pod dnešným dnom Dunaja, alebo inak povedané, výška tohto piliera od základovej škáry až po jeho hornú hranu je 33,8 m.

Takmer žiadna konštrukcia na moste vraj nezviera pravý uhol, bol to zámer?

- Pri projektovaní mosta bola snaha o maximálne zjednodušenie konštrukčných prvkov. Kde to však nešlo, musela sa rešpektovať napríklad terénna prekážka, poloha železnice, alebo okolitej zástavby. Tým vznikali tie nepríjemné oblúky, šikminy a krivosti, ktoré boli mimoriadne náročné aj na realizáciu stavby. Nebol to projekčný zámer, ale realita, ktorú bolo treba zvládnuť.

Vyžaduje most špeciálnu starostlivosť? Akú má životnosť?

- Na životnosť stavby má najväčší vplyv spôsob a intenzita údržby. Existujú predpisy, ktoré stanovujú správcovi mosta kedy a ako sa majú určité práce vykonávať. Most ako celok má životnosť 100 rokov, ale súčasťou mosta je napríklad asfaltová vozovka, ktorá sa mení raz za 20 rokov, alebo výmena osvetlenia a drobné opravy konštrukčných prvkov. Predpísané sú tiež pravidelné prehliadky technického stavu mosta a stavby a dlhodobé merania deformácií, ktoré sa vyhodnocujú a porovnávajú so stavom začatia prevádzky na moste po zaťažovacej skúške.

Vyriešenie vnútromestskej dopravy bolo najakútnejším problémom, ktorý mal most Apollo odstrániť. Spĺňa svoj účel podľa predstáv jeho projektantov?

- Cestné prepojenie medzi mestskou časťou Petržalka na pravej strane Dunaja a ostatnou časťou mesta na ľavej strane je dlhodobo najzraniteľnejším bodom dopravnej infraštruktúry. Do realizácie mosta Apollo existovali len 4 mosty, z toho Prístavný most a Most Lafranconi sú mosty diaľničné. Pre vnútromestskú dopravu zostávali len Nový a Starý most. Oba ústili na bratislavskej strane prakticky do stredu mesta a neúmerne zaťažovali jeho centrum. Most Apollo výrazne odľahčí centrum, nakoľko zabezpečuje prepojenie Petržalky priamo s východnou časťou Bratislavy. Súčasťou výstavby mosta je aj rekonštrukcia nadväzujúcich komunikácií. Na petržalskej strane je to napojenie na Dolnozemskú a Einsteinovu ulicu. Na bratislavskej strane je rekonštrukcia Košickej ulice vrátane križovatiek s ulicami Prístavná - Landererova a Mlynské nivy - Prievozská. V rámci stavby mosta je potrebné ešte rekonštruovať križovatku ulíc Košická - Miletičova - výstavba tejto križovatky sa začína práve v týchto dňoch. Je samozrejmé, že na vyriešenie všetkých problémov vnútromestskej dopravy v Bratislave, realizácia mosta Apollo a súvisiacich komunikácií nestačí. Je to len jedna z mnohých stavieb, ktoré je potrebné v meste realizovať. Je však isté, že pre spojenie Petržalky s centrom je uvedenie mosta Apollo do prevádzky výrazným krokom vpred.

Ďalšou jeho funkciou malo byť umožnenie lepšieho využitia rekreačného územia na petržalskej strane pre všetkých obyvateľov mesta. Môžete upresniť, akým spôsobom k tomu most prispeje?

- Tak, ako bola bratislavská strana Dunaja využívaná na priemyselné účely (Apollo, výstaviskový areál a pod.), petržalská strana slúžila viac pre rekreáciu obyvateľov - známe je kúpalisko Lido a lodenice pre vodácke športy. Súčasťou mosta Apollo sú komunikácie pre chodcov a cyklistov s ich vyústením na dunajskú hrádzu. Hrádza je využívaná športovcami až po vodné dielo Čunovo - Gabčíkovo. Predpokladá sa rozšírenie stavebných rekreačných aktivít napríklad rekonštrukciou Lida, vybudovaním priľahlých pláží a stravovacích možností. Predtým bol do tejto oblasti možný prístup hlavne z Petržalky, ale po vybudovaní mosta Apollo je ideálny bezproblémový prístup aj z bratislavskej strany.

Hlavnou činnosťou Dopravoprojektu, a.s. je projektovanie dopravných stavieb predovšetkým diaľnic, rýchlostných komunikácií, dopravné riešenia miest a ostatnej cestnej infraštruktúry vrátane enviromentálneho hodnotenia projektov a ekonomických analýz. Projektová činnosť pokrýva všetky stupne dokumentácie od alternatívnych štúdií cez stavebné zámery, dokumentácie k územnému rozhodnutiu, k stavebnému povoleniu až po tendrové a realizačné dokumentácie, ako aj výkon autorského a stavebného dozoru v priebehu výstavby. Predmetom prác Dopravoprojektu sú aj také projekty ako je Nosný systém MHD v Petržalke, ktorého prípravu riadi Magistrát hl. mesta Bratislavy.

Zdroj: Petržalské Noviny, http://www.petrzalskenoviny.sk/view.php ... 2005092635
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Caesar » 24. Apr 2006 17:59

Lenny napísal:Kdo ho projektoval? Někde jsem četl, že PONTEX.


Generálnym projektantom mosta Apollo bola spoločnosť Dopravoprojekt, a.s.

Je navrhnutý na ocenenie, ale konkurencia je dosť veľká.
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod B; » 25. Apr 2006 08:35

Ahoj,
A je sanca na celkove vitazstvo?

a) z hladiska technickeho
b) z hladiska geopolitickeho
dik
B
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Caesar » 25. Apr 2006 11:55

B; napísal:Ahoj,
A je sanca na celkove vitazstvo?

a) z hladiska technickeho
b) z hladiska geopolitickeho
dik
B


Šanca existuje vždy, nádej zomiera posledná. Aj to, ako bol most navrhnutý na cenu dokazuje skôr to, že nie Most Apollo sa navrhol, ale komisia navrhla most Apollo.

Hľadisko technické je jasné. Neviem, či myslíš konkurenciu. Hľadisko geopolitické, neviem. Neviem odhadovať takéto záležitosti, uvidí sa ako to skončí. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Caesar » 25. Apr 2006 12:27

Udeľovanie ceny za najlepšie stavby sveta za rok 2005 sa uskutoční v stredu 26. apríla v medzinárodnom obchodnom centre Ronalda Reagana vo Washingtone.

Keby most Apollo cenu získal, bola by už 2. v poradí, pretože most už získal Európsku cenu pre oceľové konštrukcie.
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod B; » 25. Apr 2006 12:31

K comu by sa dali prirovnat tieto ocenenia napr:
Nobelova cena?
Majster sveta v hokeji?

Ako casto sa udeluju - vzdy kazdorocne?

Ja zial neviem odhadnut vyznam takejto ceny :(
Ale tesim sa :P
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Caesar » 25. Apr 2006 12:36

B; napísal:K comu by sa dali prirovnat tieto ocenenia napr:
Nobelova cena?
Majster sveta v hokeji?

Ako casto sa udeluju - vzdy kazdorocne?

Ja zial neviem odhadnut vyznam takejto ceny :(
Ale tesim sa :P


Význam ceny je pre všetkých, ktorí sa podieľajú na stavbe mosta Apollo nesmierne vysoký. Je dôležité vedieť, že práce, ktorá je robená, je aj ocenená vo svete. A čím viac je ocenená, tým lepší pocit a tým lepšie nadšenie pracovať ďalej. Na druhú stranu, už len dostať sa medzi tých, z ktorých sa bude vyberať, je úspechom. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Lenny » 25. Apr 2006 12:39

Caesar napísal:Význam ceny je pre všetkých, ktorí sa podieľajú na stavbe mosta Apollo nesmierne vysoký. Je dôležité vedieť, že práce, ktorá je robená, je aj ocenená vo svete. A čím viac je ocenená, tým lepší pocit a tým lepšie nadšenie pracovať ďalej. Na druhú stranu, už len dostať sa medzi tých, z ktorých sa bude vyberať, je úspechom. 8)


Proto je důležité, být vždy ve správnou dobu na správném místě.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Dialniciar » 25. Apr 2006 21:16

Caesar napísal:Udeľovanie ceny za najlepšie stavby sveta za rok 2005 sa uskutoční v stredu 26. apríla v medzinárodnom obchodnom centre Ronalda Reagana vo Washingtone.

Keby most Apollo cenu získal, bola by už 2. v poradí, pretože most už získal Európsku cenu pre oceľové konštrukcie.


Tak uvidíme, ako to bude. :lol:

A potom, že toto je historická téma. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 26. Apr 2006 22:15

B; napísal:K comu by sa dali prirovnat tieto ocenenia napr:
Nobelova cena?
Majster sveta v hokeji?

Ako casto sa udeluju - vzdy kazdorocne?

Ja zial neviem odhadnut vyznam takejto ceny :(
Ale tesim sa :P


Tu nájdeš konkurenciu:

http://www.asce.org/pressroom/news/disp ... m?uid=2349

A áno, ceny sa udeľujú každý rok.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Ocenenie

Odoslaťod ELZ » 27. Apr 2006 08:08

Dnes v rannych spravach radia Express som zachytil, ze most dostal to ocenenie. Vie niekto nieco blizsie?
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 968
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 07:05

Re: Ocenenie

Odoslaťod Dialniciar » 27. Apr 2006 10:01

ELZ napísal:Dnes v rannych spravach radia Express som zachytil, ze most dostal to ocenenie. Vie niekto nieco blizsie?


Tu je niečo viac:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3569
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 27. Apr 2006 12:06

Dy napísal:
B; napísal:K comu by sa dali prirovnat tieto ocenenia napr:
Nobelova cena?
Majster sveta v hokeji?

Ako casto sa udeluju - vzdy kazdorocne?

Ja zial neviem odhadnut vyznam takejto ceny :(
Ale tesim sa :P


Tu nájdeš konkurenciu:

http://www.asce.org/pressroom/news/disp ... m?uid=2349

A áno, ceny sa udeľujú každý rok.


Budem ešte presnejší:

Tieto ocenenia majú najväčšiu váhu v rámci celého sveta, pretože sú síce americké, ale porota posudzuje stavby v rámci celého sveta, každým rokom. Sú to: Outstanding Civil Engineering Achievement (OCEA) by the American Society of Civil Engineers (ASCE) a udeľujú Outstanding Projects and Leaders (OPAL) cenu. Každý rok, od roku 1960.

Pre stavbárov je to veľmi hodnotné ocenenie a nie len pre stavbárov, ale pre všetkých, ktorí s danou stavbou mali niečo spoločné.

Podobné ocenenie dostal aj most Rion-Antirion (v Grécku) za rok 2004:

http://www.langan.com/hpnews-rionantirion.asp

Gratulujem, Slovensko !!! :P
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Branco » 27. Apr 2006 13:02

Super správa, takéto ocenenia neprichádzajú každý deň.
:D :D

Go Slovakia!!!
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod B; » 27. Apr 2006 20:09

Tesim sa spolu so vsetkymi.
A vrely vdak tym, ktori sa o to zasluzili
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Caesar » 27. Apr 2006 22:48

Už keď sa tento most plánoval, tak bolo jasné, že to bude hviezda medzi svojimi v Bratislave, medzi tými, ktoré už stáli a stoja dodnes. A tak sa rozhodlo, most sa bude stavať, odkladal sa začiatok, ale nakoniec sa začalo. A stavalo sa a písalo o moste Košická. A rozoberalo sa zo všetkých strán ako bude vyzerať, aký je potrebný a písalo sa o jeho výstavbe, technologickom postupe, výnimočnom postupe pri výstavbe na pevnine, otáčaní, ... už vtedy prišlo niekoľko tisíc ľudí pozrieť sa na vlastné oči, čo to Slováci stavajú, niektorí verili, niektorí nie, že sa to podarí a ... podarilo sa. Tým sa práce neskončili, stále sa most staval, bol fotený každý deň, podobne natáčaný kamerami, dalo sa non-stop sledovať, čo sa práve na ňom robí. A most sa stále staval. Ukazovali sa aj problémy a to finančného charakteru, kedy dokonca prišli až tvrdenia a vyhlásenia, že v krajnom prípade sa aj práce zastavia a most za zakonzervuje a ... problémy sa vyriešili, aj štát aj mesto ako investori, ale samotní stavbári, všetci chceli spraviť všetko pre to, aby most stál. Samozrejme za účasti verejnosti, médií, pretože tieto skupiny sledovali stále, čo sa deje. Aj politici majú svoj podiel na tomto moste, pretože mu dali nakoniec meno - Apollo, ... ani to nebolo jednoduché, ale nastal deń D, kedy most na prvý pohľad stál. A on skutočne stál, ale nastalo obdobie testov a testovania. Znovu sa písalo, fotilo a ... testy dopadli viac než dobre, most obstál na výbornú. Písalo sa medzitým aj o možnostiach, že most nie je originálny, že nebol originálne postavený, ale prišla medzičasom cena európskeho charakteru, kde spochybňovanie "zostalo v médiách slovenských". A teraz dokonca most získal ešte väčšie ocenenie, aj keď nie priamo hlavnú cenu OPAL Awards, ale de facto cenu bez určeného poradia a to ako jediná stavba z Európy. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Dialniciar » 28. Apr 2006 10:46

Most Apollo ako jediná európska stavba získala Opal Award (kompletný opis toho, akú cenu most Apollo vyhral). :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3585
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Lenny » 19. Máj 2006 09:12

Dy napísal:
Lenny napísal:Kdo ho projektoval? Někde jsem četl, že PONTEX.


Podľa mňa Dopravoprojekt, a.s.


Už jsem si vzpomněl v jaké souvislosti působil na stavbě Pontex, jako supervise.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Nevedko » 22. Máj 2006 08:40

Ta vlajkova vyzdoba Doprastavu, co je na moste z petrzalskej strany, uz vyzera ako vystavka spinavej bielizne. Potrhane, usmudlane plachty s napisom Doprastav. Nevyzera to pekne. Ak to tu cita niekto z Doprastavu, mozno by sa s tym dalo nieco urobit.

Inak, most je to naozaj pekny, ked sa casom dobuduje nabrezie na oboch predmostiach, bude urcite vhodnou sucastou mesta. Ale tym vsadepritomnym taggerom by som ruky polamal postupne prst za prstom, kosticku za kostickou, az po ramena. >:-{
Obrázok používateľa
Nevedko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 454
Obrázky: 3
Založený: 21. Jún 2005 08:44

Odoslaťod Dialniciar » 22. Máj 2006 09:41

Nevedko napísal:vsadepritomnym taggerom


Čo je to ten tagger ??? :roll:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 13 hostí.

cron