Dlhodobo malo stredné Slovensko dve vcelku dosť známe cesty smrti - a to I/65 (NR-ZH) a I/50 (TN-PD). Obe dodnes lemujú desiatky krížov. Rozdiel je v tom, že tá prvá dostala R1 a tá druhá nedostala nič. Dodnes si pamätám tie sľuby politikov, ako sa malo po ukončení prác na R1 začať s budovaním západnej R2. Aj to bol dôvod, prečo sa s touto pôvodnou cestou celé tie roky absolútne - ale absolútne - nič nerobilo. Žiaľ, realita je taká aká je. Všetko skončilo pri sľuboch a nikto z kompetentných k realizácií alebo aspoň príprave nijako neprispel. A ak si myslíš, že táto cesta nie je problém, skús sa po nej niekedy prejsť. Jazdím po nej pravidelne a skôr uverím nezávislému vestenickému sčítaniu, ako nejakému imaginárnemu číselku, ktoré vypustil ktosi z SSC, len aby sa posunuli prioritné úseky tam, kam sa im to práve hodí. Stáva sa totiž úplne bežne, že celú, takmer 80 km dlhú trasu idem v súvislej kolóne a nemám ani kde predbehnúť, lebo v protismere ide úplne to isté, auto na aute. Čosi ako BA-TT, akurát v jednom pruhu. Proste masaker. A ak si myslíš, že nemám pravdu, tak nech sa páči - za posledný týždeň tretia nehoda iba v katastri obce Nitrica:
https://myprievidza.sme.sk/c/20675468/d ... smrti.htmla môžeme pokračovať.. za posledného polroka napr. toto:
https://mytrencin.sme.sk/c/20555906/fot ... ludia.htmlhttps://mytrencin.sme.sk/c/20638163/po- ... cestu.htmlhttps://mytrencin.sme.sk/c/20575565/neh ... -muza.htmlhttps://mytrencin.sme.sk/c/20366575/vaz ... nula1.htmlA to sú len tie nehody, ktoré som cielene vyhľadal, tj. nehody o ktorých s istotou viem, pri ktorých som sa reálne nejako zdržal alebo som ich musel obchádzať.. o menších nehodách bulvár ofc. nepíše, tých tam je prakticky denne ako maku, to mi môžeš veriť..
Darmo niekto môže tvrdiť, že súčasná cesta je pre dané intenzity dostačujúca.. OK, budiš, s prižmúrenými očami môžme toto tvrdenie kvitovať a čisto hypoteticky tvrdiť, že áno. Na druhú stranu si ale treba uvedomiť jeden podstatný fakt, a síce ten, že cesta I/9 o ktorej sa bavíme (tj. cesta prezentovaná ako cesta 1. triedy), svojimi parametrami v cca 90% svojej dĺžky jednoducho neodpovedá ceste prvej triedy - skôr druhej, miestami tretej. A tu je kameň úrazu.