Moderátor: Moderátori
devil napísal:obchvat ZV trasu nepredlzi, predlzil ju usek-zvolen-krivan
nevo83 napísal:zoom: ano, vacsina vychodu ak sa bavime KE, TV, MI, a mozno aj HE tiahne R2, max potiahnu po RK resp Certovicu a opat R1, ak to prehodis na drobne 30km do PO sa rovna Moldave za 45min aj RV.. cize ano pre tieto okresy je to vyhodnejsie, a dost do plusu robi uz tych 20km od Krivana po ,,ZV,,
DrX napísal:No neviem konkretne o com hovoris, ale jednoducho, ako sme sa tu uz vela krat rozoberali, KE+BB+NR kraj maju viac obyvatelov a HDP nez PO+ZA+Trenciansky kraj. Cize ak aj ignorujeme to, ze BA a Trnavsky kraj su na juhu, tak fakt je, ze juh prepoji toho viac. Staci si praveze vyhladat tie *** e analyzy z UDu, kde vyratali, ze D1 obsluzi viac nez R1+R2, a to tak, ze k obsluznosti D1 priratali aj KE, ale uz k obsluznosti R1+R2 Presov nepriratali, a to napriek tomu, ze praveze PO je miesto, z ktoreho je jedno, ci sa ide severom alebo juhom (bod rovnosti vzdialenosti je 5km juzne od PO), zatialco z KE je to severom 60km naokolo blizsie.
Prvá časť D1 má intenzity súvisle cez 20000.
A po ukončení Visnoveho na ňu prejdú z R1 čo pokračujú na Ružomberok a ďalej. Táto časť D1 bude v intenzitach silniet lebo prevezme ďalší tranzit.
Spissky Stvrtok - Presov, zapad 58 km, intenzita 11894 -14861 priemer okolo 12,5 tisic, tejto oblasti zodpoveda R2 Tornala s 4-5 tisic v/24h
A po ukončení Višňového na ňu prejdú z R1 čo pokračujú na Ružomberok a ďalej. Táto časť D1 bude v intenzitách silnieť, lebo prevezme ďalší tranzit. a od koho prevezme ? od poliakov ?
Vlados napísal:samotná R1 nie je poddimenzovaná, problémom je chýbajúca parelená jednotka a použiteľná železnica do Nitry. nie je problém denne dochádzať z Hlohovca či Piešťan do BA vlakom
Žiadna príprava na UR Slovenská Ľupča - Korytnica sa nerobí, tender bol zrušený a nemá to zatiaľ ani EIA ---> príslušná téma.
V Ružomberku zrejme na niečom fičia(tiež to chcem), lebo inak si tvrdenia ako že Donovaly budú skôr ako D1 a k tomu zakomponovať zdravý rozum vysvetliť neviem.
Lorenc napísal:Ale dôvod bol iný ako uvádzaš. Tento úsek hádam výpíšu čoskoro nanovo...
No veď sa sústredíme na Hu-Iv. A meškanie nabralo 5rokov. Pripravuje sa východný obchvat v 2023 by mohol byť hotový... a PPP chceli vypísať pôvodne do volieb v 2020...
expwy napísal:Veď samozrejme, že sa to muselo zrušiť, keďže na tú trasu cez NP nikdy nebola vydaná EIA - muselo by sa ísť na vyšší verejný záujem, kde by sa muselo preukázať, že iná trasa nie je možná a neexistuje - tak ako pri D4 most cez Dunaj. Lenže to sa v prípade R1 cez Nízke Tatry preukázať nedá, lebo ich existuje niekoľko - viď nová EIA, ktorá bola zrušená.
Tento úsek je zase len mokrý sen 2 slovenských oligarchov (RK, Podbrezová) a ich posluhovačov a zbytočná investícia, ktorú táto krajina nebude potrebovať najbližšie desaťročia.
devil napísal: pri tolkych investiciach tam malo byt do 40k a a na severnej casti kt. vedie popri najvyznamnejsich turistickych destinaciach na Sk min. 20k, lokalne viac.
devil napísal:za ZV aj pri totalnej ignoracii je realne 10.000 po krivan
devil napísal: priemery 12,5 tisic by sa inde hanbili nazvat hlavnym tahom.
PK napísal:Co sa tyka dokoncenia D1, vsetci na to cakaju ako na spasenie, ale nech si uvedomia, za tie roky co to bude trvat, ked sa vsetko tranzit presunie z Donovalov, Certovice a buducej R2 na D1, tak D1 skolabuje.
K terajim intenzitam sa prirata mozno 15.000 aut/24h a D1 bude od BA po Zilinu pretazena ako je teraz na useku BA - Senec.
Jano1 napísal:Ked sa sprejazdni D1 HP-Ivachnova a D3 Brodno-KNM tak D1 BA-ZA bude mat priemer cez 30 000 v./24h.
Jano1 napísal:Po dostavani D1 bude KE-ZA-BA o 30 km dlhsia ako KE-ZV-BA ak sa na R2 nic dalsie nepostavi. Ak sa R2 dostavia, rozdiel sa este znizi, pretoze cesta po R2 bude dlhsia ako po I/16 (ex I/50).
Taky okres SNV s takmer 100 000 obyvatelmi, ktory je v KE kraji je lepsie obsluzeny D1 alebo R2?
BA-ZA-PO je v sucasnosti 417 km, po dostavani D1 to bude este o 13 km menej, cize 404 km.
BA-ZV-KE-PO je v sucasnosti 442 km
https://www.google.sk/maps/dir/Pre%C5%A1ov/Bratislava/@48.5099193,18.3198163,8z/data=!4m13!4m12!1m5!1m1!1s0x473eed64cbe0034d:0x400f7d1c69755a0!2m2!1d21.2393119!2d49.0018324!1m5!1m1!1s0x476c89360aca6197:0x631f9b82fd884368!2m2!1d17.1077478!2d48.1485965
https://www.google.sk/maps/dir/Pre%C5%A1ov/Bratislava/@48.5634534,18.4179346,8z/data=!4m19!4m18!1m10!1m1!1s0x473eed64cbe0034d:0x400f7d1c69755a0!2m2!1d21.2393119!2d49.0018324!3m4!1m2!1d20.1037489!2d48.3890588!3s0x473f8def4d9a0817:0x7cf5abccdcc86d6e!1m5!1m1!1s0x476c89360aca6197:0x631f9b82fd884368!2m2!1d17.1077478!2d48.1485965!3e0
Ked tvrdis, ze je jedno pre PO ci juhom alebo severom aj ked to bude o 38 km dlhsia trasa juhom, tak neviem preco vadi pre KE o 30 km dlhsia trasa severom do BA.
DrX napísal: Zatialco na R1+R2 este stale treba len ten jeden jediny tunel Soroska.
DrX napísal:PS: Pre tych co tu dookola opakuju, ze SNV je skor obsluzena D1kou nez R2, tak hej, rovnako ako Humenne je skor obsluzene R2kou. Preto je uplne fer ratat, ze KE kraj je obsluzeny R2 a PO kraj D1.
fh napísal:Ešte raz
Pokiaľ sú intenzity D1 po HP cez 25000 až 30000 a na jednom krátkom úseku "iba" 21000 tak prečo ten hysterický kvikot ? A to boli uzávierky Strecna aj minulý rok ak sa nemýlim. Tie intenzity sú dobré a budú rásť, čo sa tam mala stavať nejaká cesta prvej triedy alebo polprofil?
Nikde inde na tak dlhom úseku d alebo RC nie sú takéto intenzity po celej dĺžke a to je tam aj intenzívna vlaková doprava a kvalitné paralelné cesty
Jano1 napísal:Vlados, HP-Strazov asi nemal vypocitane IRR vtedajsim MDPT (mozno mal len neviem hodnotu), ale ked Vrtizer-HP mal mat navratnost cca 8 rokov pri 14930 v./24h a cene 17.5 mil.E/km. Da sa nahrubo odhadnut, ze napriek vyssej cene za D3 HP-Strazov sa vrati skor ako za 15 rokov, teda za cas kedy ma plne vyuzitie. Potom bude intenzita len polovicna co samozrejme bude voda na mlyn pre odporcov D3. Jednoducho sa rozhodlo, ze HP-Strazov je jednoduchsie postavit ako HP-LL a pre dopravu v ZA by bolo nerealne pustit vsetku dopravu z dialnice do ZA z juhu, kvoli kapacite krizovatiek na Mostnej ulici.
Podla scitania 2015 bola intenzita na D3 Oscadnica - Cadca 15053 v./24h, kym na I/11 v Horelici 7066 v./24h. Keby takmer vsetko minuly rok jazdilo po D3 tak by tam bola intenzita cez 20 000, ale podla tej tabulky tam bolo minuly rok 15608 v./24h. Tunel uzatvarali velmi casto v spicke, ale kolko casu bol uzavrety vie len NDS.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 37 hostí.