Moderátor: Moderátori
StVO napísal:Ja netuším, čo bude o 30 rokov. Presne tak, ako to netušia tí, ktorí robia tým projektom DIP-ky: oni len idú podľa nejakej schválenej metodiky, ale výpovedná hodnota výstupných čísel je len o málo vyššia, ako keby sa to hádalo z krištáľovej gule.Jaro napísal:Diaľnice sa nestavajú na súčasný stav a nevymieňajú sa každých desať rokov. Stavajú sa na približne 50 rokov. Skúste sa zamyslieť ako to bolo pred 30 rokmi s cestami a s parametrami automobilov. A skúste si odvodiť aké budú parametre áut, stupeň motorizácie a z toho vyplývajúce požiadavky na cestnú infraštruktúru o ďalších 30 rokov. Vidíme aké problémy prináša rozšírenie diaľnice Bratislava-Trnava a koľko rokov obmedzení pre motoristov je pri rekonštrukcii diaľnice do Prahy. Preto vôbec nepovažujem normy na diaľnice a RC za megalomanské a ich zmäkčenie by v dlhšom časovom horizonte prinieslo straty časové, straty PHM a finančné pri častejších rekonštrukciách úsekov. Ako príklad obrovskej finančnej a časovej náročnosti dávam rekonštrukciu hlavného ťahu železničnej trate ktorá sa už zrejme nikdy nedokončí keďže eurofondy vyschnú.
Čo ale viem určite, že sa dovtedy nezmenia fyzikálne zákony. Takže odstredivé sily zostanú rovnaké, priľnavosť pneumatík k vozovke sa zaručene nezhorší (skôr naopak), nebudeme spomaľovať pomalšie atď. Všetky zásadné veličiny ovplyvňujúce dizajn diaľnice zostanú buď nezmenené, alebo sa dokonca zlepšia. Takže niet dôvodu stavať "pre istotu" veci megalomansky, keď pravdepodobnejší je skôr opak.
Jediné, čo môže narásť, sú intenzity...ale to je potom jeden jediný parameter, počet jazdných pruhov. Ale mám dneska stavať 6-pruh len kvôli tomu, že MOŽNO niekedy za pár desaťročí to bude potrebné?
Pokiaľ ide o BA-TT, tak keby si niekto nemenovaný pred 10 rokmi nevymyslel šialený 10-pruh (tie paralelné pásy v poliach, môjtybože!!), tak už to mohlo stáť.
EmBe napísal:Miroslaw, v porovnaní s mojou foto z 29.1. - kde sú teraz? na ktorých pilieroch?
gallery/image_page.php?album_id=157&image_id=36008
Z Tvojej foto to neviem dobre rozoznať
gallery/image_page.php?album_id=157&image_id=36132
peterle napísal:Ale dnes by si bol rád, keby pred 30 rokmi postavili Prístavný ako 6 pruh, len kvôli tomu "že MOŽNO niekedy za pár desaťročí to bude potrebné?"
Vlados napísal:O 30 rokov možno budú osobné dopravné prostriedky jazdiť ako jazdné súpravy, kde bude každý dodávať toľko energie koľko bude potrebnej na jeho podiel, súprava bude čo meniť rýchlosť čo najefektívnejšie, odpájanie a pripájanie bude možné za jazdy, na 2+2 ceste s odstavnými pruhmi možno vojdu veľa seba 3-4 súpravy, súpravy budú o sebe vedieť takže nebude hroziť náhodná kolízia, kolízia so zvieraťom (ak ešte nejaké budú žiť mimo zoo ) alebo človekom bude identifikovaná senzormi popri cestách, pre každý úsek cesty bude vypočítaná maximálna rýchlosť za daného počasia a tá bude modifikovaná na základe sklady súpravy, "cestná" daň bude platená iba za km, % obsadenosti cesty a súpravu ako celok (samostné vozidlo zhodne ako súprava), vozidlá budú v tom čase na spôsob operatívneho leasingu s full servisom (výrobca už bude vedieť naprogramovať tisícku kazítiek v jednom vozdle na sekundu presne po skončení záruky), výška platby sa bude odvíhať od najazdenej dĺžky + prepravovanej hmotnosti + rýchlosti - veku. Takéto sci-fi vtesná zabezpečí aj 10 násobnú vyššiu kapacitu ciest a zároveň zvýši prepravné rýchlosti na nepoznanie. Je otázne či o 30 rokov bude mať zmysel niekde cestovať
sergej napísal:Uz som to tu niekde pisal, privadzac je rozdeleny na tri casti. cca 1km krizujuci dialnicu je sucastou useku LL-Dubna skala.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 20 hostí.