Moderátor: Moderátori
devil napísal:to ze 5 dedin na necelych 20 km kde je 60 km /h a nizsia priem. rychlost je podla teba uplne v pohode hovori za vsetko.
devil napísal:to su v podstate cesty I. triedy s honosnym nazvom "rychlostna cesta v polovicnom profile" s bonusom plnych ciar. radsej by som bral klasicku siroku rovnu jednotku.
devil napísal:ani jeden z tychto skvelych prikladov nebol z useku medzi obchvatmi podzamku a trstenej.
devil napísal:na orave 7,5
devil napísal:presne na to su prelozky v poloprofile aby riesili zavady a obchvadzali obce aj ked je nizka intenzita.
devil napísal:a co potom ? kamiony dostanu malu skratku, bez akehokolvek hospodarskeho vyznamu. kolko prechodov na cestach I. tr. bude mat vyssie intenzity ako skalite kolko prechodov ma vysoke intenzity aj bez kamionov
devil napísal:ps. intenzity su zaujimave ked sa hodia. taka drietoma ma vyrazne vyssie intenzity ako lysa a na pocudovanie RC sa planuje cez lysu.
devil napísal:ps. intenzity su zaujimave ked sa hodia. taka drietoma ma vyrazne vyssie intenzity ako lysa a na pocudovanie RC sa planuje cez lysu.
O tom jednoznacne rozhodli na Ceskej strane, kde odmietaju stavat RC cez chranene uzemia, aj ked nasledne sa ukazalo, ze aj obchvat Zlina ma problem s ekoaktivistami. Pre Slovensko by bolo vyhodnejsie mat RC cez Drietomu.
CA,Bukov-statna hranica s PL je 20.2. V nedelu uplne mimo spicky pise google 26 minut, teda 46.6 km/h, ale na to mas uplne iny meter, to je uplne v poriadku. Z tych 20 km je v obciach 17 km.
RC v polprofile je vzdy vyssi standard nez cesta I.triedy C9,5.
Lenze kamiony omnoho viac zatazuju zivotne prostredie, ale predstavuju realny obchod. Vyssiu intenzitu maju mnohe mestske prechody, aj preto na R3 je intenzita 2515 v./24h 4 km od statnej hranice, to je skutocny tranzit. Sahy - ked sa urobi prelozka I/66 (R3 obchvat) tak tam pojde menej ako ide po I/66 teda menej ako 4228 v./24h, nie viac ako 3000 v./24h v sucasnosti. Novy most v Komarne tiez bude mat podla mna celkovo menej alebo velmi podobne ako existujuci mestsky prechod, teda zhruba sucasnych 9982/2 + maximalne par stoviek kamionov navyse.
devil napísal:D3 ako suvislu dialnicu by mali byt vyssie poziadavky. nieze nesplna ziadne parametre navratnosti ale bude to este aj hanba ked XY ciest I. tr. bude mat vyssie intenzity.
devil napísal: niektore kamiony len prejdu cez nas najma -S-j smer- a nepredstavuju ziadny obchod ktory stoji za to. to ze tu obcas natankuju sa neda porovnavat s nakladmi na dialnicu
devil napísal:ps. ako si to minule pisal ze svrcinovec je navytazenejsi prechod po kutoch a BA ? pravdou je ze cez KN je povolenych max. 20 ton aj ked nosnost je uz par rokov upravena na 40 ton. a potom tu este mame sturovo kde je obmedzenie 3,5 ton s vynimkou autobusov. inac je mozne ze by tam boli tiez vyssie intenzity ako cez svrcinovec.
Trasa .... Svrcinovec - Skalite bola prehlasena za jeden z troch hlavnych TEN-T modalnych koridorov, ale cesta I/12 tomu absolutne nezodpoveda.
Ja tvrdim, ze na Orave je 17 km ciest takej kvality, ktore na Kysuciach nie su.
Hanba je to len v Tvojich ociach. I/11 patri medzi najzatazenejsie cesty I.triedy. Kolko je takych ciest I.triedy mimo BA kraja, kde je viac NA? Dialnica, na ktorej bude 4-6 tisic NA/24h na 2/3 dlzky nemoze byt hanba. Zvysok je zatial nepotrebny obchvat ZA a polprofil na trase multimodalneho koridoru. Na I/50 ZV-KE je priemer tak zhruba 2 tisic NA/24h.
Vzhladom na existujucu infrastrukturu na Kysuciach nie sme tranzitna krajina v tejto oblasti, vacsina kamionov ma zdroj alebo ciel na Slovensku. A aj tie co len prechadzaju platia myto, okrem toho , ze niektore aj natankuju.
No ved v poriadku, ked si nasiel dalsi mestsky prechod, tak je Svrcinovec o miesto vyssie celkovo, ale v nakladnej doprave pokial sa dobre pamatam ma stale 4. miesto za 2xD2 a D4. Mestske prechody su nieco ine, tak ako som pisal, ak maju Sahy na vstupe do mesta 4 tisic, tak 6 tisic na prechode znamena, ze polovica na prechode je lokalna doprava, ktora obchvatom nepojde, ale ked do Svrcinovca ide 4193 NA/24h, tak v drvivej vacsine sa presunu na D3.
devil napísal: kedze je zakaz NA tak obce a ludia netrpia tak ako na orave.
devil napísal:5.000 kamionov samo osebe nie je dovod na ziadny plny profil
devil napísal:Jano1, co tak zacat pocitat kolko km ciest ma vyssiu intenzitu ako mnohe useky slavneho nadcasoveho parametra D26,5 s cca. 10.000 intenzitou
Rozdiel medzi C11,5 a polprofilom D/RC je, ze polprofil na Slovensku ma viac plnych ciar. Ale polprofil, okrem Oscadnica-Cadca, ma vyssiu povolenu rychlost, nejazdia tam traktory, bicykle, nemotaju sa tam chodci, vacsina pomalych vozidiel ide po paralelnej ceste, nie su tam urovnove krizovatky, ci dokonca vyjazdy z dvorov .
Rozsiris cestu na 4-pruhy zoberies ludom zo zahrad a este blizsie pod okna im strcis 5-6 tisic NA a dalsich 10-15 tisic osobnych aut?
https://www.google.sk/maps/@49.3126834, ... 312!8i6656
V ZA kraji je sucet D1 a paralelnej starej cesty I.triedy 17-30 tisic v./24h. Intenzita DS-Turany je ovplyvnena tym, ze je to v prvom roku spoplatneny osamely usek.
Ked sa postavi CA-Svrcinovec a aspon privadzac KNM, zacne byt situacia na Kysuciach lepsia ako na Orave.
Tych 5 tisic kamionov urcite nebude osamotenych pretoze podiel NA sa pohybuje okolo 30%. Zato ty jednoznacne presadzujes plny profil R2 pre celkovo 7-8 tisic voz./24h. Aku to ma logiku?
devil napísal: I/11 ZA-CA je tak stavana aby zvladala omnoho vyssie intenzity ako I/59
toto si vyzaduje prelozku ale protiotazka znie ci by si budoval dialnicny usek v dlzke 10 km kvoli nejakemu 400 metrovemu prietahu cez povinu ked cesta pred nou aj za nou je siroka 11,5m. svrcinovec som x-krat zopakovat ze treba poloprofil a prepac ale radola nie je klasicky prietah
devil napísal:to je pravda len ciastocne, skor to dokazuje fakt ze vacsina premavky je ZA-MT-sucany, kde sa znamku kupovat neoplati.
devil napísal:uz teraz je porovnatelna ale skor lepsia, potom bude ovela lepsia.
ma to logiku, aj mne sa mali 7-8 tisic aut a plny profil
devil napísal:pri svrcinovci je asi 5.000 OA, pri CA na I/11A 10.000 OA a pri KM vyse 16.000. snad nebudes tvrdit ze vacsina z nich nie je lokalka
devil napísal:ale medzi KM a ZA to mozno bude 50%
Stabilizovanie nadložia tunela Poľana - presypanie horniny (zával) počas realizácie
Navýšenie ceny o 32 751,29 EUR bez DPH, nemá vplyv na zmluvnú cenu diela - čerpané z nepredvídateľných výdavkov
Predchádzajúce zmeny: Pokyn na zmenu č. 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 20
Pre mna to je vyznamny rozdiel medzi C11,5 a polprofilom D/RC a to najma v bezpecnosti.
Na Orave je vyssia priemerna rychlost, menej nehod, ziadne blokovacie body ako semafor Radola a Cadca.
No pre mna to nikdy logiku mat nebude, pre 7-8 tisic plny profil, pre 16-17 tisic s vysokym podielom NA odmietat stavat plny profil mimo zastavaneho uzemia obci.R2 nezatracujem, len ju treba stavat tam, kde je problem a profil primerane intenzite. Kde je nizka intenzita a priemerna rychlost cez 80 km/h treba zvazit, ci tam treba paralelnu R2. Mame ine naliehavejsie useky ciest, R3,R4,R7 DS-NZ a prelozky ciest ci obchvaty.
ZA-KM,juh? Preco 50%, ked to bude kratsie, rychlejsie, bezpecnejsie? To nie je obchvat mesta, to je dialnica medzi mestami, so vsetkymi vyhodami co k tomu patri.
devil napísal:takze priepustnost uz neriesis ?
devil napísal: na R11,5 je vyssia bezpecnost lebo tam nie su bocne vjazdy
devil napísal:KM-oscadnica postavena v parametroch poloprofilu RC
devil napísal:R2 sa momentalne nic ine neplanuje ako poloprofil
devil napísal:za krivanom poloprofilova estakada so 4 pruhmi
devil napísal:zaujimavost ze kratky usek od konca ZV po zvolensku slatinu s 16.000 intenzitou a sirokou rovnou cestou nie je problem ist 80-90 km/h. to je nieco ako kysucka I/11.
devil napísal:ta uspora je minimalna. zato za 50 eur sa natankovat a denne jazdit 5x2 km vyse 3 mesiace ak pocitam 21 prac. dni/mesiac.
Zvolen obchvat v polprofile? R2 Mnichova Lehota - Ruskovce v polprofile? Na mnohych castiach vychodnej R2 by bol plny profil pre 5-6 tisic vozidiel/24h.
4 pruhy nie je polprofil, v skutocnosti je tam intenzita len na polprofil R11,5
Oscadnica-CA je povolenych len 60 km/h. Ked mas 3km dlhu kolonu na semafor v Radoli, tak mi je uplne jedno aku sirku ma cesta. Kde prejdes skor po C7,5 alebo cez Radolu?
Ludia co jazdia do prace autom, idu obvykle tym autom aj na nejake vylety, dovolenky, takze ked si kupovali len na leto znamky, kupia si znamku na cely rok. A netrvrdim, ze vsetci budu jazdit po dialnici, ked ratam s presunom na dialnicu na urovni 80%.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 11 hostí.