Moderátor: Moderátori
i15 napísal:Žilina bude mať 3 obchvaty za 1 miliardu eur a je to bez diskusie, lebo Žilina
fh napísal:i15 napísal:Žilina bude mať 3 obchvaty za 1 miliardu eur a je to bez diskusie, lebo Žilina
Bez zavistlivého šteknutia proti Ziline by to nebolo ono že Predražene sa stavia hocikde a že sa stavia konečne aj obchvat v Ziline aj keď je diaľnica už pri Prešove nevadí že. Kopnúť si treba.
svaco napísal:človeku sa až rozum zastavuje, keď číta takýto článok
http://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=21650
Pripájam aj komentár, ktorý som napísal pod článok do Denníka N
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nerozumiem tomu ako môže žurnalista rangu pána Čikovského napísať už v nadpise nezmysel, ktorý ho úplne skompromituje ako znalca dopravy v Prešove a zrejme aj na Slovensku. A preto sa pána Čikovského pýtam, ktorý je ten tetí dialničný obchvat. Ak urobil chybu, mal by sa ospravedlniť všetkým Prešovčanom.
Naviac, po dokončení mestského obchvatu (daj bože, aby to bolo na budúci rok, ako sa to po X-tý krát sľubuje) sa v meste takmer nič nevyrieši, len lieviky zápch sa presunú od KO pri ZVL ku križovatkám pri Železničnej stanici (keďže autá z KE smerom na centrum pôjdu priamo cez nadjazd), ktorá je už teraz kritická a druhý lievik vznikne pri križovatke na Sídl.3 pri Kauflande, kde si osobne myslím vznikne obrovský problém.
Kým doteraz KO brzdí autá pred mestom, potom budú pustené do mestkých komunikácií a nič sa nevyrieši (snáď niektoré časti mesta ako juh) len presunie inam.
Inak v porovnaní s ostanými mestami je stav nasledujúci:
Bratislava obchvat čoskoro bude mať,
Košice - sú momentálne v riešení cez úseky D1 - Budimír - Bidovce a R2 - Košické Olšany - Šaca (je v rovnakom výhľade ako R4-SO pre Prešov).
BB - obchvat už roky má
Nitra - detto
Trnava aj Trenčín minimálne v polovičnom variante majú
Zilina - obchvat sa už stavia (Strážov - Brodno bude na budúci rok, ďalšie dva úseky postupne v rokoch 2018 a 2019)
Prešov - zatiaľ sa nezakoplo (a ešte raz Nábrežná komunikácia nie je dialničný obchvat, takýchto komunikácií je vo vyššie vymenovaných krajských mestách množstvo)
Mám pocit, že zas niekomu začína vadiť, že je snaha pohnúť s dopravou v Prešove, ktorý bol doteraz od roku 1990 na okraji záujmu. Veď mohlo sa to postaviť skôr a nemuselo sa to začat stavať teraz keď je už kolaps a naozaj to vyzerá, že Prešovu ideme dať luxusné obchvaty. Má to však jednu dôležitú pripomienku, ak sa to neurobí, mesto skolabuje.
Vôbec mi nevadí, že niekto spochybňuje navrhované riešenia pre Prešov, ale nech ponúkne alternatívy a tie neponúka nikto. Vždy zaznie len info, či PO potrebuje naraz 2(nie 3) obchvaty (naozaj potrebuje), ale nikto neponúka žiadne alternatívne riešenie.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Prešov má najhoršiu polohu z krajských miest a to hlavne tým, že blízko je Ukrajinská hranica a tento región je momentálne pre biznis neperspektívny, keďže vieme ako to tam momentálne vyzerá. Prešov je mimo hlavnej železničnej trate z Bratislavy a tým pádom trpí aj týmto fenoménom. Naozaj to tu vyzerá ako porekadlo, že chudobnému aj z hrnca vykypí. Ak ale chce niekto riešiť regionálne rozdiely a nie ich prehlbovať, potom postaviť okolo PO 2(nie 3 ako sa to píše) obchvaty je nevyhnutné. Otázka samozrejme stojí za koľko. Ale to nie je úloha pre Prešovčanov, ale tých ktorí riadia Ministerstvo Dopravy a tento štát.
Najskôr som si myslel, že máte s tým komentárom k článku pravdu, avšak keď som článok prečítal, žiaľ pravdu má Čikovský.To, že sa neposúdi, či tieto megalomanské projekty sú potrebné je ozajstná hanba...ale čo už v tejto banánovej republike môžeme čakať
granite01 napísal:
Najskôr som si myslel, že máte s tým komentárom k článku pravdu, avšak keď som článok prečítal, žiaľ pravdu má Čikovský.
To, že sa neposúdi, či tieto megalomanské projekty sú potrebné je ozajstná hanba...ale čo už v tejto banánovej republike môžeme čakať.
Možno teda (ak to vyjde) bude mať Prešov D1+SO...ale o tom som presvedčený - mestu to pomôže len minimálne (maximálne tak v pondelok, keď sa presúvajú TIR z víkendu)...ale na druhej strane je jasné, že budete mať omnoho nekvalitnejšie cesty PO - SB, PO - BJ, PO - SK, PO - KE (I.a) [toto uvadzam ako priklad]. Lebo keď sa prežerú peniaze na tieto projekty, nebudú peniaze na veľmi potrebné opravy ciest I. a II.triedy.
Košice - mimochodom majú vybudovaný vnútorný obchvat mesta + systém 4-prúdoviek (v PO toto chýba výrazne). T.z. v PO žiadne MK3, MK5 atď.
T.z. Myslím, že mesto PO bude trpieť výraznými zápchami aj po dostavbe D1 a SO, keďže väčšina dopravy v PO nie je tranzitná doprava - ide o dochádzku ľudí z blízkych mestečiek a dedín do Prešova.
svaco napísal:
Jedinu pravdu, ktoru ma Cikovsky, je ta, ze posledne 3 vytendrovane useky boli zda sa drahsie ako zo 10 - 15 poslednych usekov na D a R cestach za poslednych 6 rokov urcite, odkedy prisiel na MD Figel. Toto vsak je uplne ina otazka nez je v nadpise. Mozme sa bavit o cene a to ja velmi rad, lebo z duse nenavidim korupciu, ale ak sa bavime otom ci Presov potrebuje 2(nie 3 obchvaty ako je v nadpise clanku) potom jednoznacne ano, pricom som ochotny diskutovat aj o inom rieseni, ale nech ho niekto ponukne (Cikovsky ho neponukol). Ak by napisal po nejakej odpbornej analyze, ze napriklad namiesto R4-SO by bolo vhodnejsie MK3+MK5 + nieco dalsie, OK podme sa o tom bavit a hladat plusy a minusy, ale nic podobne sa v clanku neuvadza a predpokladam, ze autor o nejakych MK3 a MK5 ani netusi.
Na zaver len tolko: Presov je co sa tyka dopravy totalne v prdeli, a ak sa s tym nieco nezacne robit, tak si pani vo vlade mozu vypisovat nieco o rieseni regionalnych rozdielov a podobne kecy, ked realita je uplne mimo. Ved si len zoberme modernizaciu zeleznicnej trate, ta ide opat zo zapadu na vychod, preco neide naraz aj Z-V aj V-Z a hoci 2krat pomalsie ale z dvoch stran takze by sa modernozoval rovnaky pocet kilometrov, nech maju z toho prinos viacere regiony. A takychto rozdielov medzi Z a V by sa dalo najst viac. Vsetko sa tlaci do okolia Bratislavy a samozrejme z toho profituju aj blizke mesta ako Trnava a Nitra, kedze su v kratkom dojazde a podobne je na tom Zilina ako hlavna krizovatka dialnic a dolezity uzol. Vychod je na tom velmi zle s jedinou vynimkou Kosicami, kedze oni uz presahuju regionalny rozmer, aj ked si myslim, ze nebyt US Steel mozno by na tom boli tiez o nieco horsie.
Presov jednoducho potrebuje vyriesit dopravu, lebo sa 26 rokov v meste neriesila a teraz je na Presove jednoducho rad a s tym sa musia zmierit vsetky ostatne regiony, tak ako sa presov musel zmierit s tym, ked sa riesila, Nitra, Zilina, Bratislava, Bystrica atd. Ak su ludia co len trochu spravodlivi musia to sami uznat a povedat: "Ano teraz je rad na Presove a my ostatni musime teraz cakat, kym sa to tam vyriesi".
Pilier č.1 je zaarmovaný a zadebnený a debnenie končia aj na opore nadjazdu
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 13 hostí.