Informácie zo stránky NDS:
Základné údaje:
Plánuje sa vybudovať obidve tunelové rúry súčasne ako tunely s jednosmernou dopravnou premávkou, s možnosťou úniku do druhej tunelovej rúry pomocou priečnej prepojovacej chodby pre chodcov, nachádzajúcej sa v strede tunela. Výstavba tunela pozostáva z razenej a hĺbenej časti. Tunel sa bude raziť podľa NRTM.
Smerové vedenie tunelových rúr: Trasa severnej a južnej tunelovej rúry je osadená od osi diaľnice na dosiahnutie potrebnej vzájomnej vzdialenosti tunelových rúr. Obidve tunel. rúry sú v pravotočivom oblúku: severná R=1700 m, južná R=2693 m.
Výškové vedenie: Tunel. rúry sú vo vrchol. zakružovac. oblúku s pozdĺžnym sklonom +3,5% a -4,5%. Priečny sklon vozovky je 2,5%.
Staničenia portálov a dĺžky tunelových rúr:
severná tunelová rúra ZP: 0,334 km VP: 0,920 km dĺžka 586 m
južná tunelová rúra ZP: 0,337 km VP: 0,932 km dĺžka 615 m
Inžiniersko–geologický a hydrogeologický prieskum:
V navrhnutej trase tunela je horninové prostredie rozčlenené na kvázihomogénne úseky:
sev. tunel. rúra – 0,354 – 0,824 km
juž. tunel. rúra – 0,357 – 0,824 km
V tomto úseku sa predpokladá výskyt zdravých až nezvetraných pieskovcov s výskytom medzivrstevných preplastkov ílovcov. Vývery vody sa predpokladajú málo výdatné- 0,2 l/s.
Zatriedenie podľa normy B2203 je B1 (hornina drobivá, lámavá).Predpokladá sa technologická trieda 3-4 (zhoršené podmienky) pre razenie z dôvodu tvorby nadvýlomov. Profil tunela – bez spodnej klenby.
sev. tunel. rúra – 0,824 – 0,900 km
juž. tunel. rúra – 0,824 – 0,932 km
Tento úsek sa začína tektonickou poruchou, po ktorej došlo k poklesu súvrstvia ílovcov s málo hrubými polohami pieskovcov. Subhorizontálne až horizontálne uloženie vrstiev ílovcov, ako aj laminovaná až tenkodoskovitá vrstevnatosť s veľkou hustotou diskontinuít, je pre razenie nepriaznivá, z dôvodu vypadávania a tvorby nadvýlomov v stropných častiach. Celkové prítoky vody v tomto úseku – 0,2 l/s. Zatriedenie podľa normy B2203 je C. Predpokladá sa technologická trieda 5-7 (zlé podmienky) pre razenie.
Profil tunela – so spodnou klenbou.
Na základe tejto klasifikácie vychádza návrh predpokladaných dĺžok priečneho profilu tunela bez spodnej klenby a so spodnou klenbou pre obidve tunel. rúry:
profil bez spodnej klenby – celková dĺžka – 791 m
profil so spodnou klenbou – celková dĺžka – 330 m
Navrhovaná plocha priečneho rezu výrubu:
s dolnou klenbou – 90 m2
bez dolnej klenby – 82 m2
Zariadenia v tuneli:
Navrhnuté sú výklenky SOS vo vzdialenostiach 150 m, výklenky pre hydrant požiarneho vodovodu sú rozmiestnené á 100 m, pri portáloch sú vonkajšie hydranty, hlásky a kamery, atď.
Vetranie tunela je navrhnuté ako pozdĺžne pomocou prúdových ventilátorov.
Pre zabezpečenie prevádzky tunela je navrhnutý objekt pri východnom portáli sev. tunel. rúry, kde bude umiestnená rozvodňa VN, NN, miestnosť záložného zdroja a trafo.
Zdroj: NDS,
http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids ... 96&lang=sk